mit barns hofte ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

818 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. april 2012

LineSchack

Min lille datter på godt 3 uger er en rigtig sprælle mand, men har lagt mærke til at det mest er det højreben som hoppe og og ned. hun vrikker træener på det andet og det kommer også frem og tilabeg på ikk på samme måde...og det er først her den sidste uge det har gjort sådan. hun er på ingen måde kommet til skade eller har slået hoften... så undre mig meget over det....kan det være noget med hoften eller ?... hun trækker det også gerne op til sig osv... hun spræller bare ikk så meget med det ben som med det andet.. ville i være urolige?...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2012

sne190810

Næ, det tror jeg ikke jeg ville men jo svært at sætte sig ind i situationen.
Hvis du er urolig så giv din SP en ring, eller sving forbi et Åbent hus hvis der er sådan noget i dit område.  

De kan hurtigt se/mærke om der er noget, som ikke skal være som det er.

Anmeld

19. april 2012

serinasmor

husk at nævne det ved lægen ved 5 ugers undersøgelsen .. de skal så vidt jeg ved altid tjekke hoften

Anmeld

19. april 2012

charlottekri

altså, det kan jo være en form for hofteskred. hvis der er mistanke om det, bliver i sendt til sygehuset, hvor de scanner hoften.

min datter blev automatisk scannet, fordi hun havde lagt med strakte ben inde i mavsen, men der var heldigvis ikke noget

Anmeld

20. april 2012

LineSchack

charlottekri skriver:

altså, det kan jo være en form for hofteskred. hvis der er mistanke om det, bliver i sendt til sygehuset, hvor de scanner hoften.

min datter blev automatisk scannet, fordi hun havde lagt med strakte ben inde i mavsen, men der var heldigvis ikke noget

Menville hun ikk have smerter vis der var noget med hendes hofte, eftersom det er kommet i løbet af den side uge?..... Tænker bare der er smerter ved det..

Anmeld

22. april 2012

charlottekri

LineSchack skriver:

Menville hun ikk have smerter vis der var noget med hendes hofte, eftersom det er kommet i løbet af den side uge?..... Tænker bare der er smerter ved det..

det ved jeg faktisk ikke... men tænker at deres krop er meget fleksibel når de er så små, og at det måske ikke gør så ondt på dem, som det ville gøre på os, hvor det hele har "sat sig"

Anmeld

22. april 2012

Musen5

Min store dreng havde det på samme måde... han "haltede" oxo da han startede med at gå og trak på benet hvis han blev træt.

Har haft ham til alverdels test og der har INTET været. Og det at han haltede er han oxo vokser fra,

Ved fødslen var de i tvivli om han havde noget med hofterne, og eftersom han har gjort som han har er jeg ret sikker på at der har været noget, men det har ikke været noget de har kunne registrere.

For en sikkerheds skyld så snak med din sp om det... og evt din læge hvis du mener det bliver ved

/Mette

Anmeld

22. april 2012

L&V

LineSchack skriver:

Hofteskred bliver de tjekket for ved fødslen og hvis der var en mistanke var i blevet informeret Er sikker på det nok ska komme..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.