Dagplejere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

924 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. april 2012

Anonym trådstarter

Er ano, da jeg gerne vil vente med at springe ud.

Sagen er den at jeg i dag er ringet op af dagplejen at jeg for et stykke tid siden sendte dem en ansøgning om et vikariat som dagplejer - om jeg fortsat er interesseret og det er jeg da.

Det er igen et vikariat med mulighed for fast, da byen er meget presset.

Nå men problemet er at jeg bor i lejlighed og ikke har et seperat værese til dp-børnene, hvilket kommunen godt ved, da jeg ringede om det ang. det tidligere vikariat og det var ok når det var et vikariat

Nu kommer mit spørgsmål:

Hvad ska jeg forberede mig på til mødet?

Hvor børnene skal være, pusleplads, soveplads, kattens ting, evt. lave hjørne i stuen til dp'børn

Andet???

Psst kryds lige fingre for mig  Vil så gerne i job igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2012

Anonym trådstarter

Slet ingen der har fif ti hvordan jeg forbereder mig bedst muligt ti det møde??

Anmeld

19. april 2012

MortilElias2010

Har du ikke billeder af lejligheden, du kan lægge ud - det giver et bedre indtryk af hvad du har at gøre godt med

Og ellers - stue, ophold for dine dp-børn. Ryk eventuelt alle møbler ud til siden, så de får rum at bevæge sig på.. lav hule/r og udnyt det du har til deres motorik og lege..

Pusleplads... badeværelset/soveværelset?

Soveplads - soveværelset/terrasse/balkon (har jo ingen vitterlig ide om hvordan du bor) Sover de i barnevogn eller sover de på en madras?

Kattens ting - på badeværelset? Hvis du bare pusler dem der, så kommer de vel ikke meget derind ellers.. og hvis det er soveværelset du pusler dem i, så er badeværelset ledig..

Jeg aner det virkelig ikke, hvad der er nødvendigt, men det var bare de ideer jeg lige fik..

Håber det lykkedes for dig, lyder som om du glæder dig meget

Anmeld

19. april 2012

Käte

Hej nu ved jeg ikke hvor du bor men der er forskel fra kommune til kommune hvilke krav de stiller til deres dagplejere.

Ved puslepladsen skal der være en vandhane det er altså ikke ok at tage et fad eller andet med ind i soveværelset.

Så skal du se på hvor du har alle dine rengøringsmidler og andet farligt børnene kan spise eller drikke, dette skal stå højere end de kan nå (også hvis de tar noget og kravler op på) eller også skal det være i et aflåst skab.

i køkkenet skal dine knive og sakse osv også op i højden de må ikke ligge i kufferne med mindre der er børnesikring på dem.

Det er ok ikke at have et seperat rum til dem da det hedder sig at de skal være i hele huset.

Katten må normalt ikke være i samme rum som børnene...

Tænkt på disse ting og tag "børne sikkerheds brillerne" på ved din samtale så de kan høre at du har tænkt over sikkerheden osv.

Gør dig nogle tanker om om du vil indrette et lille børne hjørne og fortæl så også det...

Håber det hjalp lidt

Anmeld

19. april 2012

Anonym trådstarter

Fantastiske svar, tror ikke lige jeg vil have billeder ind med lejligheden. 

havde ellers tænkt på at købe så et ophængspuslebord (hvis de tilbyder mig en faststilling) men den skulle så hænge inde på min yngste datters værelse. Men det kan jeg så høre der ikke går.

Vores badeværelse er for lille til puslebord -medmindre de tillader at jeg skifter på en puslepude på gulvet, men det gør de nok ikke - både pga arbejdsmiljø, men også forældrenes indtryk.

Jeg har tænkt at katten får fredning inde i soveværelset - at det er et no-go plads for børnene.

Derudover vil min ældste datters værese være et no-go sted.

Men køkken, gang, stue og den yngstes værelse vil være legeland.

Vi har stor lækker indhegnet have til vores lejlighed, hvor der er gynger/sansegynge, rutchebane og legehus og på den anden side af hegnet er der en kæmpe sandkasse.

Så muligheden for at sove ude er stor.

Derudover vil jeg være villig til at købe et skur, så forældrene ikke skal fragte barnevogn frem og tilbage hver dag, men kun hvis det er en fast stilling.

Mine rengøringsmidler står allerede i et skab ude i gangen - højt oppe.

Mine knive er i øverste skuffe - uden børnesikring.

Men tak for svar, det var klart brugbart 

Anmeld

19. april 2012

An&Jo

min dagplejer har altså ikke direkte vand ved puslebordet, hun væder kludene op inden hun går igang og lægger dem så i en pose på bordet, og skifter klude ved hver skiftning..

De børn der sover inde sover på madrasser i stuen hvor også legetøjet er, og hun har faktisk kun stue og køkken hvor børnene kan være, og det fungerer fantastisk godt, og så er de ude hver eneste formiddag fra kl 9 til kl 11:30

der er også mulighed for at børnene kan sove ude hvis det er..

men ja elelrs har jeg ikke så meget andet at sige..

Anmeld

19. april 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

min dagplejer har altså ikke direkte vand ved puslebordet, hun væder kludene op inden hun går igang og lægger dem så i en pose på bordet, og skifter klude ved hver skiftning..

De børn der sover inde sover på madrasser i stuen hvor også legetøjet er, og hun har faktisk kun stue og køkken hvor børnene kan være, og det fungerer fantastisk godt, og så er de ude hver eneste formiddag fra kl 9 til kl 11:30

der er også mulighed for at børnene kan sove ude hvis det er..

men ja elelrs har jeg ikke så meget andet at sige..

Det var også lige sådan jeg tænkte at jeg ville gøre.

Men jeg må jo høre på tirsdag om de vil have mig og hvilke regler der er.

Men dejigt at høre at det fungerer på så lidt plads og at hendes forældregruppe accepterer at børnene ikke har deres egne private balsal 

Anmeld

19. april 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Det var også lige sådan jeg tænkte at jeg ville gøre.

Men jeg må jo høre på tirsdag om de vil have mig og hvilke regler der er.

Men dejigt at høre at det fungerer på så lidt plads og at hendes forældregruppe accepterer at børnene ikke har deres egne private balsal 

altså jeg synes det er fantastisk at de er "inkluderet" i familien, hvilket de jo er når de er i familiens rum fremfor bare et værelse..

Derudover så har den her dagplejer bare så meget hjerterum, og det er DET, det handler om for mig..

Anmeld

19. april 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

altså jeg synes det er fantastisk at de er "inkluderet" i familien, hvilket de jo er når de er i familiens rum fremfor bare et værelse..

Derudover så har den her dagplejer bare så meget hjerterum, og det er DET, det handler om for mig..

Kunne ikke være mere enig med dig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.