Robotter til ældreplejen.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

471 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. april 2012

Mira0911

Ved ikke om det har været oppe tidligere i aften... 

Er der nogle af Jer som har set nyhederne, at der nu kommer/skal robotter ind i ældreplejen....? 

Hvordan har I det med det? 

Jeg er sådan lidt ja/nej omkring det... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

morethanperfect

Mira0911 skriver:

Er der nogle af Jer som har set nyhederne, at der nu kommer/skal robotter ind i ældreplejen....? 

Nej jeg syns det er synd .

Anmeld

18. april 2012

lycly

Jeg synes det er okay. Tror ærlig talt den er mere effektiv end de hjemmehjælpere der støvsuger. Min oldemor bor stadig i sit eget hus, og hun får støvsuget hver 14. dag. Og de er der i 10-15 minutter, hvor de også lige skal hjælpe med alt det andet.

Jeg tror det kan være en rigtig god ekstra hjælp .

Anmeld

18. april 2012

jydeinden

Mira0911 skriver:

som erstatning for hjemmehjælp nej, men som suplement jo

Anmeld

18. april 2012

emsaroto

Jeg synes det er en latterlig besparrelse! 

Hjemmehjælperen er ligeså meget til for at den gamle har selvskab, og der kan en dum robot ikke rigtig hjælpe med. 
Synes det er synd for de gamle! 

Anmeld

18. april 2012

Mira0911

jydeinden skriver:

som erstatning for hjemmehjælp nej, men som suplement jo

Synes også det vil en super dårlig idé som erstatning... 

Anmeld

18. april 2012

mpr

Kan ikke helt sige om jeg syntes det er bedre eller værre at de får robotter, har selv familie der arbejder som hjemmehjælper og så vidt jeg har forstået får de mindre tid hos den ældre borger hvis/når robotterne bliver sat ind, (fordi så er der jo ikke grund til de er der længere end højest nødvendigt). De gør alt for at sparre penge og det er desværre synd syntes jeg, også fordi det er den ældre selv der skal sørge for at komme ud og købe sådan en og den er ikke just billig, og de skal stadig betale for at få hjemmepleje. Den ældre får jo ikke udført flere ting end de får på den før lagte tid :s

Anmeld

18. april 2012

Pikku Myy

Hvis den ældre får tildelt den samme tid med robot som uden, synes jeg det er en super idé. Så kan hjemmehjælperen få tid til nogle af de ting der er pt sparret væk, mens robotten klarer fx støvsugningen.

Hvis det betyder at hjemmehjælp bliver at der kommer een og skifter posen i robotten, så nej!!

Anmeld

18. april 2012

mpr

LunaLykke skriver:

Jeg synes det er okay. Tror ærlig talt den er mere effektiv end de hjemmehjælpere der støvsuger. Min oldemor bor stadig i sit eget hus, og hun får støvsuget hver 14. dag. Og de er der i 10-15 minutter, hvor de også lige skal hjælpe med alt det andet.

Jeg tror det kan være en rigtig god ekstra hjælp .

Der er jeg enig, som ekstra hjælp er det fint men det er jo ikke det de vil, de vil jo erstatte det så de spare penge hvilket betyder hjemmehjælperen bare er der kortere tid :s

Anmeld

18. april 2012

jydeinden

Pikku Myy skriver:

Hvis den ældre får tildelt den samme tid med robot som uden, synes jeg det er en super idé. Så kan hjemmehjælperen få tid til nogle af de ting der er pt sparret væk, mens robotten klarer fx støvsugningen.

Hvis det betyder at hjemmehjælp bliver at der kommer een og skifter posen i robotten, så nej!!

jeg tvivler desværre på at robotten bliver suplement til hjemmehjælperen, jeg kan godt frygte at hjemmehjælperne bliver erstattet i det omfang det er muligt. Dvs at det ikke kan svare sig at uddanne sig til ssh og ssa hvis det bliver sådan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.