Hej
Jeg kan måske give dig en lille håndsrækning. Jeg er dagplejer og jeg kan fortælle lidt om hvad der MÅSKE kan være årsagen.
Nogle børn syntes der er enormt spændende at starte i dagpleje, nyder de nye udfordringer der kommer og bliver indkørt hurtigt og uden nævneværdig problemer. Det kan så ske at reaktionen kommer senere, det er SLET IKKE unormalt. Børnene er ikke længere tiltrukket af nyhedens interesse og har nu opdaget at det er sådan her mine dage altid ser ud: at mor går og jeg bliver her. De kan reagere med at få svært ved at sige farvel til mor om morgenen fordi de nu for alvor mærker at hun går fra barnet. Hvis det er ovenstående der er tilfældet er det vigtigt at du stoler på at dit barn har/får en god dag og at du fortæller og signalerer det til barnet.
hyggesnak et kort øjeblik med dagplejeren og vis barnet at du er glad og tryg ved dagplejeren og hyggesnak igen om eftermiddagen, vis dermed barnet at det her er et hyggeligt sted at være og at du "godkender" stedet. Med tiden vil dit barn igen blive glad for at blive afleveret.
Er der sket ændringer i børnegruppen eller andet hos dagplejeren som din søn muligvis kunne reagere på?
Anmeld