Hårfarvning + amning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

830 visninger
12 svar
0 synes godt om
18. april 2012

EKBJ

Må man farve sit hår mens man ammer? 

- jeg er med 3 uger til termin ved at være godt træt af mit hår og vil gerne snart have det farvet.. men når jeg har født skal jeg amme.!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

.....

Nogen siger at det er farlige med alle de kemikalier (staves?) og andre siger at man sagtens kan gøre det . Samme tid er der forskellige meninger fra SP, lægen og frisøren..så alt ialt er det nok i sidste ende en vurderings sag for dig, om du vil gøre det eller ej..

Anmeld

18. april 2012

Nolle

Må man farve sit hår mens man ammer? 

- jeg er med 3 uger til termin ved at være godt træt af mit hår og vil gerne snart have det farvet.. men når jeg har født skal jeg amme.!!

Jeg fik a vide at jeg ikke måtte gøre det. 
Så jeg ville lad være  
Nogen siger at det kloger at gøre det når man er garvid end når man ammer, få din krop hjælper med at få det ud a kroppen, og hvis baby får det igemmen mælken skal baby slev få det ud a sit sytem - Hvis du forsrå .. Det er bare det jeg høre 

Anmeld

18. april 2012

EKBJ

Strawberry skriver:

Nogen siger at det er farlige med alle de kemikalier (staves?) og andre siger at man sagtens kan gøre det . Samme tid er der forskellige meninger fra SP, lægen og frisøren..så alt ialt er det nok i sidste ende en vurderings sag for dig, om du vil gøre det eller ej..

Jeg er meget i tvivl.. ved ikke hvilken skade det kan gøre mod baby.. 

Anmeld

18. april 2012

.....

EKBJ skriver:

Jeg er meget i tvivl.. ved ikke hvilken skade det kan gøre mod baby.. 

Kan jeg godt forstå . Men som sagt er der delte meniger, og så er der andre der vælger at bruge økologiske farver så der ikke er så mange af de "farlige" ting i.. Hvis du ikke har en god fornemmelse med det, så synes jeg at du skal lade være og vente til at du ikke ammer mere

Anmeld

18. april 2012

EKBJ

Strawberry skriver:

Kan jeg godt forstå . Men som sagt er der delte meniger, og så er der andre der vælger at bruge økologiske farver så der ikke er så mange af de "farlige" ting i.. Hvis du ikke har en god fornemmelse med det, så synes jeg at du skal lade være og vente til at du ikke ammer mere

Kan være en helt alm. klipning kan få mig til at sige at det ikke behøver og blive farvet

Anmeld

18. april 2012

.....

EKBJ skriver:

Kan være en helt alm. klipning kan få mig til at sige at det ikke behøver og blive farvet

Det ved man aldrig

Anmeld

18. april 2012

Rosengreen

Man fraråder det under amning. Jeg ville heller ikke gøre det. Min datter reagerede tydeligt hvis jeg spiste noget stærkt som f.eks. chilli, eller spiste for mange ærter, eller for meget chokolade   Så hvis kemikalierne fra hårfarvning også går i mælken (som det vist handler om   ), vil jeg have det dårligt med at udsætte hende for det.

Som du selv siger, så prøv med en god klipning først. Det gjorde jeg. Jeg ammede min datter i 8 mdr. så det var lang tid uden hårfarvning!

Anmeld

18. april 2012

Zafir

Henna hver 3. - 4 mrd har jeg gjort

- Også min egen naturligvis. For det vi sælger er HENNA uden dikkedarer og diller daller.

Der er mange der siger: SLET IKKE, men jeg siger, der er så mange ting man kan proppe på sig, i sig osv, så en gang naturlig 'ko-møg' hver 3. - 4 mrd er ikke det der skader.

Alt med måde

Anmeld

18. april 2012

lycly

Sundhedsstyrrelsen fraråder det kraftigt. Det står i den der brochure der omhandler kemikalier man skal undgå under graviditet og amning "God Kemi" hedder den vist

Henna farve duer heller ikke, da det er det stof der farver håret som er farligt - og det er også i henna farve. Man kan ikke lave hårfarve uden det stof

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.