Jeg har fået nye ppiller.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

661 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Hej skønne piger

Sagen er den, at jeg har fået nye ppiller da dem jeg fik før, er nogen man åbenbart sletter ikke må få? Hm!

Nå men.. Dem jeg havde før var så jeg ikke skulle springe nogen dage over, de sidste piller var bare jern så jeg ALTID skulle tage en pille.

Så jeg skal liiiiiiige have en ting eller tre forklaret.

Hvordan dælen foregår det så når man SKAL holde pause? Min mens er jo stadig ikke kommet efter fødslen og Ida er jo 12 uger i dag. Så derfor skal jeg begynde på ppiller for at se om ikke mens. dukker op.

Men vi har jo onsdag i dag, skal jeg så starte med at tage den pille der står onsdag ved? Og hvilken onsdag?  Jeg er totalt lost! Og hvornår holder man så pause? Når pakken er slut, eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

Princesspigen

rikkeregnbue skriver:

Hej skønne piger

Sagen er den, at jeg har fået nye ppiller da dem jeg fik før, er nogen man åbenbart sletter ikke må få? Hm!

Nå men.. Dem jeg havde før var så jeg ikke skulle springe nogen dage over, de sidste piller var bare jern så jeg ALTID skulle tage en pille.

Så jeg skal liiiiiiige have en ting eller tre forklaret.

Hvordan dælen foregår det så når man SKAL holde pause? Min mens er jo stadig ikke kommet efter fødslen og Ida er jo 12 uger i dag. Så derfor skal jeg begynde på ppiller for at se om ikke mens. dukker op.

Men vi har jo onsdag i dag, skal jeg så starte med at tage den pille der står onsdag ved? Og hvilken onsdag?  Jeg er totalt lost! Og hvornår holder man så pause? Når pakken er slut, eller?

det undre mig at du på de piller du fik før, at du ikke skulle holde pause.. det har jeg aldrig hørt om.. kroppen har ikke sundt af man ikke "renser" ud en gang i mellem som man gør når man har mens..

hvilke onsdag du starter på bestemmer du selv, det er pakken ligeglad med..

når de 21 piller er spist, kommer der automatisk en pause i det du skal skifte "pakke", så når den er slut venter du 7 dage og starter på den næste "pakke"..  

Anmeld

18. april 2012

Madam Blå

Princesspigen skriver:

det undre mig at du på de piller du fik før, at du ikke skulle holde pause.. det har jeg aldrig hørt om.. kroppen har ikke sundt af man ikke "renser" ud en gang i mellem som man gør når man har mens..

når de 21 piller er spist, kommer der automatisk en pause i det du skal skifte "pakke", så når den er slut venter du 7 dage og starter på den næste "pakke"..  

Er ret så sikker på, at det ikke var 28 p-piller i pakken. Men 21 p-piller og 7 jern tabletter. Har selv taget dem. Skide smart faktisk, for så tager man netop en pille hver dag, så man er aldrig ude af rutinen

Anmeld

18. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Princesspigen skriver:

Okay, tusind tak...  Er bare skide bange for jeg glemmer dem

Anmeld

18. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Madam Blå skriver:

Er ret så sikker på, at det ikke var 28 p-piller i pakken. Men 21 p-piller og 7 jern tabletter. Har selv taget dem. Skide smart faktisk, for så tager man netop en pille hver dag, så man er aldrig ude af rutinen

Det var lige det jeg mente

Anmeld

18. april 2012

Princesspigen

Madam Blå skriver:

jamen det lyder smart.. jeg kender dem bare ikke..  

men havde du så mens når du spiste jern tabletterne ?

men det sku gerne i de nye passe med at du på 28 dage spiser de 21 piller og holder de 7 dages pause og så forfra..

Anmeld

18. april 2012

Princesspigen

rikkeregnbue skriver:

Okay, tusind tak...  Er bare skide bange for jeg glemmer dem

hvis du ikke glemte pillerne før hvorfor sku du så glemme dem nu ?

tag notater i kalender eller mobil eller andet hvis ikke det går så du ved hvornår du skal starte på dem igen

Anmeld

18. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Princesspigen skriver:

hvis du ikke glemte pillerne før hvorfor sku du så glemme dem nu ?

tag notater i kalender eller mobil eller andet hvis ikke det går så du ved hvornår du skal starte på dem igen

Fordi når jeg pludselig skal holde en pause på 7 dage  Det skulle jeg ikke før.

Anmeld

18. april 2012

Princesspigen

rikkeregnbue skriver:

Fordi når jeg pludselig skal holde en pause på 7 dage  Det skulle jeg ikke før.

de første 1½ år jeg tog mine piller havde jeg fast hver aften en alarm på mobilen som gjorde at jeg blev mindet om at tage min pille..

måske du skulle lave et ligende system ? ?

Anmeld

18. april 2012

Madam Blå

Princesspigen skriver:

jamen det lyder smart.. jeg kender dem bare ikke..  

men havde du så mens når du spiste jern tabletterne ?

men det sku gerne i de nye passe med at du på 28 dage spiser de 21 piller og holder de 7 dages pause og så forfra..

Jep, mens mens jeg tog jern Skide smart, bare så ærgerligt man ikke kan få dem mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.