Hvordan ville I gøre/hvordan ville I have det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

310 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. april 2012

Anonym trådstarter

Jeg oplevede lidt af et dilemma for et par uger siden...

Jeg var på indkøbstur rundt om i vores handelsby og var så inde i vores lokale stofbutik for at købe stof til forskellige syprojekter. Jeg købte både snitmønstre, bændler tråd og en masse forskelligt andet og satte virkeligt butiksassistenten i arbejde. Blandt mine køb var 3½ meter af noget stof til mig selv, for ca 300 kr. Da jeg så stod og betalte, slog damen det hele ind på kassen og jeg betalte med dankort uden at tænke mere over det.

Da jeg så var gået fra butikken med mine poser og var gået et stykke tid, begyndte jeg at regne efter i hovedet, for jeg syntes det var blevet mindre end jeg havde regnet med. Og jo, damen havde glemt at slå det stof til mig selv ind, så jeg havde ikke betalt for det.

Se, jeg valgte at sige tak for det og tage hjem. Men min samvittighed har det stadig ikke godt med det. Faktisk ligger stoffet stadig og griner af mig, og jeg kan ikke tage mig sammen til at sy den tiltænkte bluse af det. På den anden side syntes jeg heller ikke jeg vil gå ned med det i butikken igen, - det ville se komplet dumt ud..

Hvordan ville I have reageret?? Ville I  have gået tilbage, have sagt, hov, I har snydt jer selv og betalt for stoffet, eller ville I have sagt, Tak gud, og have haft det helt fint med jeres 'foræring??' Eller ville I have det som mig, nok beholde stoffet, meeeen....??

Anonyme svar er selvfølgeligt tilladt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

Anonym

Jeg havde sgu beholdt stoffet 

Anmeld

18. april 2012

Sara.

Er ret sikker på at jeg havde gået tilbage med det med det samme.. er så dårlig til sådan noget...

Men havde jeg først opdaget det derhjemme så tror jeg bare at jeg havde beholdt det.....

Anmeld

18. april 2012

Anonym

Jeg har før prøvet lignende, og ærligt: jeg beholder tingene og har ingen skrupler!

Anmeld

18. april 2012

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Jeg oplevede lidt af et dilemma for et par uger siden...

Jeg var på indkøbstur rundt om i vores handelsby og var så inde i vores lokale stofbutik for at købe stof til forskellige syprojekter. Jeg købte både snitmønstre, bændler tråd og en masse forskelligt andet og satte virkeligt butiksassistenten i arbejde. Blandt mine køb var 3½ meter af noget stof til mig selv, for ca 300 kr. Da jeg så stod og betalte, slog damen det hele ind på kassen og jeg betalte med dankort uden at tænke mere over det.

Da jeg så var gået fra butikken med mine poser og var gået et stykke tid, begyndte jeg at regne efter i hovedet, for jeg syntes det var blevet mindre end jeg havde regnet med. Og jo, damen havde glemt at slå det stof til mig selv ind, så jeg havde ikke betalt for det.

Se, jeg valgte at sige tak for det og tage hjem. Men min samvittighed har det stadig ikke godt med det. Faktisk ligger stoffet stadig og griner af mig, og jeg kan ikke tage mig sammen til at sy den tiltænkte bluse af det. På den anden side syntes jeg heller ikke jeg vil gå ned med det i butikken igen, - det ville se komplet dumt ud..

Hvordan ville I have reageret?? Ville I  have gået tilbage, have sagt, hov, I har snydt jer selv og betalt for stoffet, eller ville I have sagt, Tak gud, og have haft det helt fint med jeres 'foræring??' Eller ville I have det som mig, nok beholde stoffet, meeeen....??

Anonyme svar er selvfølgeligt tilladt...

Som udgangspunkt havde jeg beholdt stoffet og haft det fint med det.

Der er dog nogen kriterier der kan ændre på hvordan jeg havde det med det.

Er det f.eks. en lille privat ejet butik det er købt i, ville jeg havde det dårligt med det, da de ikke på samme måde kan tåle det "tab" som de store butiks kæder kan. var det i stof og stil/stof2000 eller lignende havde jeg bare tænkt "tak, for gaven" og syet hvad jeg skulle sy af det. og havde bare synes det var fedt at jeg havde sparet de penge.

Men det handler jo ikke så meget om hvad eller hvordan vi andre har det med det, du skal kunne leve med det, om vi andre har mindre samvittighed ændre jo ikke på om du føler det er rigtigt eller forkert.. og hvis din samvittighed siger dig at du skal aflevere det/betale for det, så synes jeg du skal gøre det, for der er ikke noget sjov ved at have en trøje der skriger "SNYDEPELS" af én hver gang man ser den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.