Er der en tandlæge herinde:0)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.472 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. april 2012

Valle81

Hey,

Jeg vil bar høre om der er en herinde der måske er tandlæge, og sm kan hjælpe med svarer et lille spørgsmål:0)

Jeg var i går ved tandlægen og fik lavet to store huller højre øverste inderste kindtænder. De prøver at undgå en rodbehandling og har lavet det der pulpaløsning. Den bagerste mærker jeg intet til, men en næste hviner når jeg tygger. jeg har fet lavet plastfyldninger

Jeg tænker selv at det er normalt at være øm efter at de har rodet en hel del. Men er det normalt at det kan hvine sådan, når jeg tygger? Hvis ja, hvor længe kan jeg forvente det. Jeg har ellers ingen smerte, kun når jeg tygger:0)

Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

bette bebs

Hvis det kun gør ondt lige når du tygger sammen, kan fyldningen være for høj. Men ellers er plastfyldninger ofte følsomme/ømme efterfølgende. Der kan sensitiv tandpasta bruges, ellers har din tandlæge garanteret noget speciel lak der evt kan afhjælpe problemet lidt

håber det er en af de 2 ovenstående muligheder, så du slipper for en rodbehandling

Anmeld

18. april 2012

Mother-love

Jeg er ikke tandlæge men har været igennem næsten det samme. Jeg fik rykket to gamle sølvplumper ud fordi de ikke var lavet ordentligt i folke skolen så der var røget en masse under dem som så havde gjort hullerne kæmpe store.
Jeg fik så sat plastik i og de håbede også jeg kunne undgå rodbehandling. Og jeg havde så ondt i meget lang tid når jeg skulle tykke noget. Tror der gik over tre mdr før det ikke gjorde ondt mere. Og fik afvide at det var meget normalt. Så hullerne var så dybe som de var.

Anmeld

18. april 2012

Valle81

Ahh så er jeg mega rolig, og jeg tror faktisk den er for høj, så tager lige forbi og får slebet til. Var så bedøvet så det var svært at mærke

Anmeld

18. april 2012

lukasmor

Valle81 skriver:

Hey,

Jeg vil bar høre om der er en herinde der måske er tandlæge, og sm kan hjælpe med svarer et lille spørgsmål:0)

Jeg var i går ved tandlægen og fik lavet to store huller højre øverste inderste kindtænder. De prøver at undgå en rodbehandling og har lavet det der pulpaløsning. Den bagerste mærker jeg intet til, men en næste hviner når jeg tygger. jeg har fet lavet plastfyldninger

Jeg tænker selv at det er normalt at være øm efter at de har rodet en hel del. Men er det normalt at det kan hvine sådan, når jeg tygger? Hvis ja, hvor længe kan jeg forvente det. Jeg har ellers ingen smerte, kun når jeg tygger:0)

Christina

Det var det samme jeg oplevede da min tandlæge ville undgå en rodbehandling. Jeg gik længe og havde det rigtig dårligt i tanden og til sidst måtte jeg tage til tandlægen igen og det viste sig så at det altså SKULLE have været en rodbehandling i første omgang. Det var jeg dog blevet advaret om så vidste at det muligvis var dèt. Fik lavet min rodbehandling og nej hvor var det befriende! Tror muligvis det er sådan noget der også er med din vand.. Håber du finder svar så du kan komme af med smerten.. av av

Anmeld

18. april 2012

lukasmor

Lukasmor skriver:

Det var det samme jeg oplevede da min tandlæge ville undgå en rodbehandling. Jeg gik længe og havde det rigtig dårligt i tanden og til sidst måtte jeg tage til tandlægen igen og det viste sig så at det altså SKULLE have været en rodbehandling i første omgang. Det var jeg dog blevet advaret om så vidste at det muligvis var dèt. Fik lavet min rodbehandling og nej hvor var det befriende! Tror muligvis det er sådan noget der også er med din vand.. Håber du finder svar så du kan komme af med smerten.. av av

Og en rodbehandling er IKKE slem som "de" siger bare lige til noget trøst hvis ikke du har prøvet at få en rodbehandling før men igen så er det jo slet ikke sikkert at det er det der skal til

Anmeld

18. april 2012

Valle81

Lukasmor skriver:

Og en rodbehandling er IKKE slem som "de" siger bare lige til noget trøst hvis ikke du har prøvet at få en rodbehandling før men igen så er det jo slet ikke sikkert at det er det der skal til

Hey:0)

Ja ! Beskeden fra tandlægen var også at det ikke var sikkert at det lykkedes, men håber

Jeg har ingen smerter i tanden , det opstår kun hvis jeg tygger hårdt igennem og på fx et stykke flutes eller sådan.

Men nu får jeg den lige slebet til, og så må jeg se derfra. Er umiddelbart ikke så sindssygt bange for behandlingen, men mere for regningen:0(

Christina

Anmeld

19. april 2012

lukasmor

Valle81 skriver:

Hey:0)

Ja ! Beskeden fra tandlægen var også at det ikke var sikkert at det lykkedes, men håber

Jeg har ingen smerter i tanden , det opstår kun hvis jeg tygger hårdt igennem og på fx et stykke flutes eller sådan.

Men nu får jeg den lige slebet til, og så må jeg se derfra. Er umiddelbart ikke så sindssygt bange for behandlingen, men mere for regningen:0(

Christina

Åh ja det kan jeg godt se så jeg ville hellere betale dobbelt for at slippe men efter jeg fik det lavet var jeg nu glad for at jeg bare fik det ordnet til den oprindelige pris håber du slipper og det går i orden nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.