10 mdr og afføring.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.667 visninger
2 svar
0 synes godt om
18. april 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
min søn er nu ti en halv måned, han startede i dagpleje i sidste uge og det er gået utrolig godt!

Men han er begyndt at have noget smattet og tynd afførring, er det normalt?

Han spiser den mad vi andre får og bliver stadig ammet utrolig meget.

Oveni det er han begyndt at have afførring to gange om dagen, men det er vel også iorden i takt med at den faste føde kommer ind i større mængder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

Tona

Fru Skovrup skriver:

min søn er nu ti en halv måned, han startede i dagpleje i sidste uge og det er gået utrolig godt!

Men han er begyndt at have noget smattet og tynd afførring, er det normalt?

Han spiser den mad vi andre får og bliver stadig ammet utrolig meget.

Oveni det er han begyndt at have afførring to gange om dagen, men det er vel også iorden i takt med at den faste føde kommer ind i større mængder?

Mener du smattet som a la samme konsistens som fx bananmos? For ja så vil jeg mene at det er normalt i perioder når de skifter mere og mere over til fast kost. Hvis det er tyndere end det så ved jeg ikke rigtig.

Det med to gange om dagen er helt ok. Det gør Amanda også. Jeg tror bare at maven får mere at arbejde med 

Det var noget med at du skiftede ham over på fast kost lidt sent ikke? For hvis det er tilfældet er maven nok bare stadig ved at vænne sig til det

Dejligt at det gik godt med opstart i dp

Anmeld

18. april 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
bananmos var faktisk en god sammenligning! ikke tyndere overhovedet! Men det skifter meget, nogen dage er det meget fast i den uden at være decideret hård afføring og for det meste er det sådan noget smattet noget.

Han er blevet fuld ammet til 6 mdr og vi beygyndte med lidt grød fra 6 mdr, men han ville ikke ha det så han har selv styret det med mad indtag og derfor er der ikke kommet det store ind indtil han blev 9 måneder, men så det han også fat! nu spiser han ALT og uden problemer.

Dagplejemor er overrasket over hvor meget han spiser, så det er et godt tegn går jeg ud fra der intet han ikke kan lide, heldigvis!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.