Samværsordning - Søger råd, og vejledning :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

968 visninger
3 svar
0 synes godt om
17. april 2012

Anonym trådstarter

Har lige nogle spørgsmål jeg håber at i vil svare på da jeg sidder og forsøger at finde ud af hvad den bedste samværsordning vil være

Først hvor gammelt er jeres barn?

Hvilken samværsordning har i med faderen til jeres barn?

Hvordan har den kørt op til? (og havde faderen evt. boet sammen med barnet tidligere?)

Hvordan har barnet reageret på samværet, og hvordan trives det i denne ordning?

Hvordan har DU det med denne ordning?

Håber på en masse svar. Takker lige på forhånd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

An&Jo

Anonym skriver:

Har lige nogle spørgsmål jeg håber at i vil svare på da jeg sidder og forsøger at finde ud af hvad den bedste samværsordning vil være

Hvordan har den kørt op til? (og havde faderen evt. boet sammen med barnet tidligere?)

min dreng er nu 2 år

Men siden han var ca 15mdr har vi kørt den ordning der hedder hveranden weekend ved farmand og så har han ham også hvis han er syg og ikke kan komme i dagpleje da han går hjemme og jeg går i skole..

Vores dreng kan ikke klare at få samværet sat op lige nu, ihvertfald ikke med flere dage, dog kommer det fra den her weekend til at hedde fra fredag eftermiddag til mandag morgen, da han henter og afleverer i dagplejen til hans weekender fra nu af, da vi nu bor tættere på hinanden..

vi har prøvet at han var væk fra mig i 14 dage i streg, og det kan han slet ikke magte, og en uge vil heller ikke gå, for jeg er altså hans primære omsorgsperson, og han har brug for mig..

Vi har ikke boet sammen siden jeg var omkring 8 uger henne i min graviditet, og derfor har faderen aldrig boet med barnet..

Fra han var 7 mdr og til han var 15 mdr hed samværet et par timer af gangen et par gange om ugen, og inden de 7 mdr så faderen og barnet slet ikke hinanden..

Hvordan jeg har det med ordningen?? Jeg har det som sådan okay, jeg savner ham og mangler ham, men jeg ved samtidig også at det er det bedste for alle parter at far og søn ser hinanden, og det skal de bestemt have lov til..
Jeg kan også til tider stadig have behov for lige at slappe af og koble fra, og det bruger jeg så de weekender til.. får ikke min dreng passet udover fordi jeg har så rigelig tid til at nå det jeg skal uden ham, de weekender han er ved sin far..

Anmeld

18. april 2012

FruK

Min dreng er 9 år, vi boede sammen indtil han lige var fyldt to år.

Vi startede med hver anden weekend og et par dage i den modsatte uge.

Jeg kunne dog mærke på drengen, at han savnede sin far, og vi har gradvist udvidet - de første gange efter pres fra mig. For et års tid siden udvidede vi til at have ham lige meget - i kortere perioder. Og fra nytår i år har vi kørt 7/7.

Vores dreng virker til at trives godt med det. At gå over til en hel uge hos hver, har givet mere ro for både ham og os.
Det skal dog siges, at jeg ikke er sikker på, at det ville fungere, hvis ikke vi begge boede tæt på hans skole og havde et kanon godt samarbejde. Også med nye partnere.

Det er hårdt - både for far og mor - at undvære ham en hel uge ad gangen, men man vænner sig til det. Og så er der også fordele; hver anden uge har vi masser af voksentid. Desuden bruger vi hinanden som "babysitter", så ofte går der ikke en hel uge imellem, at vi ser ham.

Han trives, og det er det vigtigste. Hvis man skulle bede ham om at undvære en af os mere end den anden, ved jeg faktisk ikke, hvem det skulle være.

Anmeld

18. april 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Min datter er 2½ år og ser sin far en gang om ugen a' en times varighed ca.

Lauras far og jeg har aldrig boet sammen, men han var med til fødslen og i de første 7 måneder af Lauras liv, så han hende ca. 3 gange om ugen a' længere varighed, så de har et godt forhold idag

Laura reagerede negativt, da der på et tidspunkt var ophold på 6 mdr. i samværet, men nu har det kørt fast i lang tid.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg gerne så, Lauras far havde langt mere samvær med hende, men det er desværre ikke muligt for ham endnu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.