Snus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2012

Anonym trådstarter

MyLille skriver:

Ja, det tror jeg. Synes egentlig det er mærkelig at det ikke allerede er lovlig i alle lande...

Nu kender jeg ikke til hvordan det er med snus her i DK, men jeg ved at det både i Norge og Sverige er lovlig og meget almindelig, at bruge snus, både løs og pakket. Jeg synes det er en dårlig vane, men hvis alternativet er at ryge, så foretrækker jeg at være sammen med folk der snuser

ja ingen roeg fx... syntes det er perfekt... selvom jeg ikke selv ryger..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

Nettemor

Anonym skriver:

Loes snus er lovlig i Danmark... jo det er det vi snakker om

Jeg har ikke den store ide om det bliver lovligt. Men generelt har jeg indtryk af at der ikke er nær så mange der bruger det herhjemme som fx i Norge. Men min personlige mening er at det er noget skidt noget. På mange måder er det nok bedre end cigaretter. I hvert fald for omgivelserne men det ødelægger tandkødet fuldstændig. Da jeg boede i Norge kendte jeg nogle stykker der havde brugt snus det meste af deres liv og deres tænder faldt simpelthen ud..

Hvad er forskellen på løst og pakket snus siden kun den ene er tilladt herhjemme. ?

Anmeld

17. april 2012

MorEllen

Anonym skriver:

ja ingen roeg fx... syntes det er perfekt... selvom jeg ikke selv ryger..

Ja. Snus har også nogle grimme senskader, og jeg har de samme fordomme mod folk der snuser og ryger.. Men fordelen for os andre er jo at vi ikke bliver udsat for passiv rygning.
Ved du hvorfor det kun er løs snus der er lovlig i DK?

Anmeld

17. april 2012

FrkT

Jeg kender ikke til reglerne i Danmark og Sverige, men jeg ved at det helt 100 % er lovligt i Norge, hvor flere i min kærestes familie bl.a. også bruger det (inkl hans bror)..

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

FrkT skriver:

Jeg kender ikke til reglerne i Danmark og Sverige, men jeg ved at det helt 100 % er lovligt i Norge, hvor flere i min kærestes familie bl.a. også bruger det (inkl hans bror)..

aah.... det vidste jeg egentlig ikke, men det goer jeg nu

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

MyLille skriver:

Ja. Snus har også nogle grimme senskader, og jeg har de samme fordomme mod folk der snuser og ryger.. Men fordelen for os andre er jo at vi ikke bliver udsat for passiv rygning.
Ved du hvorfor det kun er løs snus der er lovlig i DK?

nej, goer du ?

Anmeld

17. april 2012

Nettemor

Hov og generelt tror jeg ikke det er noget der står lige for at skulle ha ændret en masse regler om. Der er simpelthen ikke nok debat om det.

Anmeld

17. april 2012

Zafir

Jeg har stemt blankt... Jeg troede det var lovligt...

Anmeld

17. april 2012

MorEllen

Nettemor skriver:

Jeg har ikke den store ide om det bliver lovligt. Men generelt har jeg indtryk af at der ikke er nær så mange der bruger det herhjemme som fx i Norge. Men min personlige mening er at det er noget skidt noget. På mange måder er det nok bedre end cigaretter. I hvert fald for omgivelserne men det ødelægger tandkødet fuldstændig. Da jeg boede i Norge kendte jeg nogle stykker der havde brugt snus det meste af deres liv og deres tænder faldt simpelthen ud..

Hvad er forskellen på løst og pakket snus siden kun den ene er tilladt herhjemme. ?

Ja, jeg er selv nordmand, og der er rigtig mange nordmænd der snuser. Det er virkelig noget skidt... de putter pulviriseret glas i snusen for at den kan kutte de små blodårer i slimhinderne i munden, for på den måde virker nikotinen bedre (og man bliver mere avhængig). Og dermed bliver tandkødet fuldstendig ødelagt når man bruger det i lang tid.

Anmeld

17. april 2012

MorEllen

Anonym skriver:

nej, goer du ?

Nej, det gør jeg nemlig ikke Det undrer mig bare.. mit indtryk er at pakket snus er mindre skadelig for tandkødet end løs snus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.