Rejse med min datter på 1 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.002 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. april 2012

Sitrani

Hej damer

Min kæreste og jeg vil gerne ud at rejse snart, engang til sommer..

Vores datter er omkring 1 år, når vi vil afsted...

Vi kunne godt tænke os at komme til New York, og hvis ikke det bliver det, så i hvert fald et sted, hvor der er varmt - en slags charter-rejse..

Har lige lidt undren... Hvad synes I har været ulemperne ved at rejse med en lille på 1 år..? Hvad skal man være opmærksom på generelt, når man rejser?

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

serinasmor

ville helt klart synes at ulemperne i hvert fald er flyveturen ..

har aldrig fløjet med serina ... men siden hun lærte at gå ville hun da på INGEN måde sidde stille så længe- helt til newyork ..

Anmeld

17. april 2012

Sitrani

serinasmor skriver:

ville helt klart synes at ulemperne i hvert fald er flyveturen ..

har aldrig fløjet med serina ... men siden hun lærte at gå ville hun da på INGEN måde sidde stille så længe- helt til newyork ..

Nej det er rigtigt..... også sådan noget jeg tænker på, og det er jo en super lang flyvetur.....

Anmeld

17. april 2012

MIWULA

Kigger lige med her da vi selv skal flyve her om 1 måned dog kun  til tyrkiet. Min søn er oz kun 1 år..

Anmeld

17. april 2012

MortilElias2010

Da Elias var 1 år og 5 måneder tog vi til Tenerife, en flyvetur på fem timer og han sov sammenlagt 48 min hver vej - og vi skulle op kl 4 på afrejsedagen. Vi sørgede for små sølvfolipakker med rosiner i en, nødder i en anden, legetøj i en tredje, cornflakes i en fjerde så der var lidt at pakke op på rejsen samt en bærbar dvd med Den lille røde traktor og så købte vi et legetøjsfly til tibagerejsen som han stadigvæk leger med og fortæller at det flyver til Tenrif  De er ikke så strikse i Billund med hensyn til den mad vi medbragte til ham eller vandet vi havde med så længe vi selv lige ville smage på det inden vi boardede og det ville vi jo gerne  Så havde vi hans sovebamser med samt hans hovedpude og dyne og så sad/lå han hos mig ved vinduespladsen begge veje  Med hensyn til vand og mad kan de dog nok være lidt mere strikse hvis turen går til NY kan jeg forestille mig 

Anmeld

17. april 2012

3rollinger

STN skriver:

Hej damer

Min kæreste og jeg vil gerne ud at rejse snart, engang til sommer..

Vores datter er omkring 1 år, når vi vil afsted...

Vi kunne godt tænke os at komme til New York, og hvis ikke det bliver det, så i hvert fald et sted, hvor der er varmt - en slags charter-rejse..

Har lige lidt undren... Hvad synes I har været ulemperne ved at rejse med en lille på 1 år..? Hvad skal man være opmærksom på generelt, når man rejser?

Tak

Jeg har rejst meget med mine boern frem og tilbage fra Danmark og Spanien. I alle aldre fra 2 mdr til 7 aar. Og det kan sagtens lade sig goere. Selvfoelgelig skal de underholdes og det kraever en del af foraeldrene, men som 1 aarig er de egentlig godt tilfreds med at kravle rundt paa gangen ved siden af din stol. Og hvis du kan time det med at det falder sammen med en middagslur er det jo super. 

Snack og nyt legetoej kan man bruge meget tid paa. 

Umiddelbart vil jeg ikke sige at en storbysferie er ideel med et barn paa 1 aar. Normalt naar man er paa storbysferie er det jo noget med museer, shopping og sightseeing, og det kan vaere ret kedeligt for saadan en stoerrelse. Jeg ville umiddelbart mere vaelge noget hvor jeres barn ogsaa kan loebe rundt og hygge sig.

Anmeld

17. april 2012

Røverdatter

Min veninde er netop kommet hjem fra en ferie i Thailand der varede 4 måneder. Hendes pige var 7 måneder da de tog afsted og er nu 11 måneder - rejsen har været helt fantastisk! Og hun synes slet ikke det har været meget anderledes at have sin pige som herhjemme. De første tre dage var selvfølgelig de værste, med jet-lag. Og de var totalt forvirrede og skulle lige vænne sig til at de nu var et vildt fremmed sted

Vi tager ud og rejser til december med vores søn som dér vil være 14 måneder, og vi skal også rejse langt.

Tror godt du kan rejse med jeres barn på 1 år uden bekymring.

Anmeld

17. april 2012

sarahb

Jeg var afsted for 2 år siden til NY med min søn på næsten 1,5år i år skal vi afsted med den lille på 1,5 og den store på 3,5 til NY.
Derud over var vi i Egypten da han var 8 mdr. og Dubai da den ældste var 3 mdr.
INTET PROBLEM! synes det har været fantastisk alle gangene.

Ingen ulemper, blot et sted hvor der er mad hun kan spise og husk at tjekke for vacciner!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.