7 1/2 og mad!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

355 visninger
3 svar
0 synes godt om
17. april 2012

Mettefpigen

Heej tøser!

Kunne godt lige bruge lidt hjælp her

Lukas er 7 1/2 måned... Kunne godt bruge lidt hjælp til hvad for noget mad i giver/gav jeres basse i den alder... Og hvordan i gik fra flaske til alm mad

Han vågner ca 06-07 og får en morgenflaske

Et par timer efter får han noget havregrød (Vil til at prøve at give ham noget øllebrød også)

Til middag ca får noget frugtgrød

Så får han en flaske et par timer efter

Eftermiddag får han noget bananmos/agurkestave

Om aftenen får han aftensmad som vi spiser (hvis han vil have det, ellers noget andet)

Også får en natflaske ca kl 20...

Hvad plejer i at give jeres, da jeg godt kunne tænke mig at prøve noget mere.. F.eks hvornår i gav rugbrødsstykker eller sådan noget   Bare lige en tanke fra en mor der er lidt i tvivl om hvordan vi kommer "videre"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

Janni.

Tror Silas var omkring 8 mdr da vi startede blidt op med rugbrøds hapsere. Biderne var mikro små men det gik fint.

Så prøv med bondebrød eller andet brød uden kerner, i meget små bider. Du kan evt. ligge lidt rugbrød ind i hans mellemmåltid som små smagsprøver, så han vænner sig til konsistensen.

Anmeld

17. april 2012

HeidiØ

Mettefpigen skriver:

Heej tøser!

Kunne godt lige bruge lidt hjælp her

Lukas er 7 1/2 måned... Kunne godt bruge lidt hjælp til hvad for noget mad i giver/gav jeres basse i den alder... Og hvordan i gik fra flaske til alm mad

Han vågner ca 06-07 og får en morgenflaske

Et par timer efter får han noget havregrød (Vil til at prøve at give ham noget øllebrød også)

Til middag ca får noget frugtgrød

Så får han en flaske et par timer efter

Eftermiddag får han noget bananmos/agurkestave

Om aftenen får han aftensmad som vi spiser (hvis han vil have det, ellers noget andet)

Også får en natflaske ca kl 20...

Hvad plejer i at give jeres, da jeg godt kunne tænke mig at prøve noget mere.. F.eks hvornår i gav rugbrødsstykker eller sådan noget   Bare lige en tanke fra en mor der er lidt i tvivl om hvordan vi kommer "videre"

William er også næsten 7½ måned, og det er skægt, men vores dag ligner MEGET jeres

William gider ikke aftensmad, så følger lige med i din tråd! .. og snart vil vi begynde på bondebrød, det er trods alt lidt nemmere til middagsmaden!

Anmeld

17. april 2012

lycly

Jeg gav min datter små stykker rugbrød (på størrelse med en fingernegl) opblødet i sødmælk da hun var 7 mdr. En måned efter kunne hun spise dobbelt så store hapsere med pålæg uden at jeg blødte det op i mælk først Så nu får hun rugbrød med alt mulig forskellig pålæg Derudover får hun grovboller (uden kerner) med smøreost om eftermiddagen. Nogen gange får hun A38

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.