Er jeg helt gal på den???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

972 visninger
11 svar
0 synes godt om
17. april 2012

Lotus86

I går startede Valdemar i vuggestue, vi var dernede sammen i halvanden time hvor han hyggede sig.

Siden vi kom hjem havde jeg en forkert mavefornemmelse, og det gik op for mig, at jeg egentlig har haft det siden første gang vi var nede og besøge dem, kan mærke jeg ikke ønsker han skal gå i den institution, og det er jo min ret at have det sådan, men alligevel har jeg en knude i maven, føler lidt dårlig samvittighed over for dem i institutionen. Har snakket med min kæreste om det, og han har haft det på præcis samme måde siden vi var dernede på besøg, vi har begge bare prøvet at overbevise os selv om, at den selvfølgelig var rigtig god...

Nå, men må lige høre om det er mig der er totalt galt på den, eller hvad i tænker. For det første så er det en 100% integreret inst. så aldersgruppen på stuerne er fra 0-4 år, det synes jeg er fint nok, men, inst. er virkelig lille, både stuer, fællesrum og legeplads,så det er mange børn der skal brænde krudt af på meget lidt plads.

Derudover kommer de ikke på tur, kun en gang om året på bondegårdstur og så ellers kun en sjælden gang til legepladsen ved siden af, og der står jeg altså af. Jeg synes det er enormt vigtigt at børnene kommer ud af huset og får nogle oplevelser, især når stedet er så lille, jeg ville da få økuller hvis jeg skal være der 9 timer om dagen de næste 5 år, uden rigtig at komme ud...!!

Så er der også den her faste vikar de bruger, han STINKER... Og ikke bare som i, Puuh du har svedt lidt i dag, nej, som i fy for s...., du har vidst ikke været i bad længe.Vi så ham stå og skifte ble, og han vaskede heller ikke hænder bagefter, han gik bare direkte ind på stuen, det synes jeg er SÅ klamt, og har det virkelig svært med, at han skal have noget som helst at gøre med mit barn... En anden ting, som dog ikke er det store er, at de har valgt at det er en medhjælper som går på barsel om en måned, der skal køre Valdemar ind, det synes jeg jo også er forkert, så knytter han sig til en, som alligevel ikke skal være der...??

Nå, det lettede da lidt, men hvad siger i? Er det mig der er en sippet mor eller hvad?? Er sgu godt nok lidt i vildrede...

-Nanna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

AnneBJ

Jeg synes du skal ringe til pladsanvisningen... Det dur ikke når din mavefornemmelse er gal, og når der så samtidig er "konkrete" ting (forstå mig ret) galt også, så nytter det ikke I skal aflevere Valdemar der.... 

Anmeld

17. april 2012

B&J

jeg ville ringe og sige det her går ikke dine mave og dine fornemmelser skal bare være der 100% ellers går det bare ikke...¨

men stedet lyder nu heller ikke så godt... de er aldrig ude og det er jo godt for børn at være ude og det med han ikke vaskede hænder det er jo slet ikke godt...

Anmeld

17. april 2012

MaybeBaby

Lotus86 skriver:

I går startede Valdemar i vuggestue, vi var dernede sammen i halvanden time hvor han hyggede sig.

Siden vi kom hjem havde jeg en forkert mavefornemmelse, og det gik op for mig, at jeg egentlig har haft det siden første gang vi var nede og besøge dem, kan mærke jeg ikke ønsker han skal gå i den institution, og det er jo min ret at have det sådan, men alligevel har jeg en knude i maven, føler lidt dårlig samvittighed over for dem i institutionen. Har snakket med min kæreste om det, og han har haft det på præcis samme måde siden vi var dernede på besøg, vi har begge bare prøvet at overbevise os selv om, at den selvfølgelig var rigtig god...

Nå, men må lige høre om det er mig der er totalt galt på den, eller hvad i tænker. For det første så er det en 100% integreret inst. så aldersgruppen på stuerne er fra 0-4 år, det synes jeg er fint nok, men, inst. er virkelig lille, både stuer, fællesrum og legeplads,så det er mange børn der skal brænde krudt af på meget lidt plads.

Derudover kommer de ikke på tur, kun en gang om året på bondegårdstur og så ellers kun en sjælden gang til legepladsen ved siden af, og der står jeg altså af. Jeg synes det er enormt vigtigt at børnene kommer ud af huset og får nogle oplevelser, især når stedet er så lille, jeg ville da få økuller hvis jeg skal være der 9 timer om dagen de næste 5 år, uden rigtig at komme ud...!!

Så er der også den her faste vikar de bruger, han STINKER... Og ikke bare som i, Puuh du har svedt lidt i dag, nej, som i fy for s...., du har vidst ikke været i bad længe.Vi så ham stå og skifte ble, og han vaskede heller ikke hænder bagefter, han gik bare direkte ind på stuen, det synes jeg er SÅ klamt, og har det virkelig svært med, at han skal have noget som helst at gøre med mit barn... En anden ting, som dog ikke er det store er, at de har valgt at det er en medhjælper som går på barsel om en måned, der skal køre Valdemar ind, det synes jeg jo også er forkert, så knytter han sig til en, som alligevel ikke skal være der...??

Nå, det lettede da lidt, men hvad siger i? Er det mig der er en sippet mor eller hvad?? Er sgu godt nok lidt i vildrede...

-Nanna

Det er SÅ vigtigt med den der mavefornemmelse! Vi har valgt en dp som ligger i en by, der bliver en omvej, når vi skal på arbejde, men vi er begge 100% sikker på, at det er der, han skal være :-)
Jeg ville skifte sted, før han er der for mange gange og bliver vant til stedet.

Anmeld

17. april 2012

Kvist

Hvis både min kæreste og jeg havde det dårligt med den plads vi kunne få tilbudt til vores søn ville jeg ikke skyde det hen med om det var os der var gal på den..

Det er jeres søn, og i skal have det godt med at aflevere ham.. Så stol på maven 

Anmeld

17. april 2012

Lotus86

Rart at høre jeg ikke bare er sippet.

Jeg har ringet til pladsanvisningen i dag, og vi har aftalt at jeg skal have et møde med lederen i den pågældende inst. på torsdag, ved ikke helt hvorfor, det ændre jo ikke på tingene. Men hun sagde at der var ledige pladser i 2 andre inst. så hvis det slet ikke fungerede skulle vi nok finde en løsning. Tror bare jeg havde brug for at høre, at det er okay at jeg sætter mig imod, og ikke vil have ham i den vuggestue.

Anmeld

17. april 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Man skal selvfølgelig flytte sit barn, hvis man ikke har mavefornemmelsen med.

Men nogen af de ting du nævner f.eks. ture, lidt plads burde I have undersøgt inden, at jeres dreng startede.

Selvom jeres dreng kommer i en større institution vil der bare være flere børn på pladsen og kan også godt virke voldsomt.

Selvfølgelig skal man vaske hænder efter, at man har skiftet og dette ville jeg også påpege med det samme. At han lugter kan man jo kun gisne om. Det kan jo tænktes, at det kun er en engangsforestilling.

Synes det er en rigtig god ide, at have et møde med lederen og få en snak omkring det hele.

Anmeld

17. april 2012

Janni.

Jeg synes du/i skal følge jeres mavefornemmelse. Alt andet vil være skidt. Tror i vil få det værre og værre med at aflevere ham dér. 

for at i finder det rigtige sted til ham. 

Anmeld

17. april 2012

Tvillingemor80

Hvis du ikke er tryg ved stedet kan dit barn mærke det og vil så heller ikke falde til. Jeg synes også det lyder som om de har nogle ting der halter lidt. Jeg ville ringe til pladsanvisningen og fortælle dine kritikpunkter og prøve at få et andet sted..

Anmeld

17. april 2012

Lotus86

MoarHvidovre skriver:

Man skal selvfølgelig flytte sit barn, hvis man ikke har mavefornemmelsen med.

Men nogen af de ting du nævner f.eks. ture, lidt plads burde I have undersøgt inden, at jeres dreng startede.

Selvom jeres dreng kommer i en større institution vil der bare være flere børn på pladsen og kan også godt virke voldsomt.

Selvfølgelig skal man vaske hænder efter, at man har skiftet og dette ville jeg også påpege med det samme. At han lugter kan man jo kun gisne om. Det kan jo tænktes, at det kun er en engangsforestilling.

Synes det er en rigtig god ide, at have et møde med lederen og få en snak omkring det hele.

Hvis vi havde haft muligheden for at undersøge de forskellige inst. havde vi skam også gjort det, men vi fik meget pludseligt muligheden for at flytte hertil hvor vi bor nu, og vi havde én dag til at skrive ham op, hvis vi skulle være sikre på at få plads så det passede med mit arbejde, så vi havde ingen andre muligheder end at læse om inst. på nettet.

Han lugtede også i går, og man kan se han er usoigneret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.