I går startede Valdemar i vuggestue, vi var dernede sammen i halvanden time hvor han hyggede sig.
Siden vi kom hjem havde jeg en forkert mavefornemmelse, og det gik op for mig, at jeg egentlig har haft det siden første gang vi var nede og besøge dem, kan mærke jeg ikke ønsker han skal gå i den institution, og det er jo min ret at have det sådan, men alligevel har jeg en knude i maven, føler lidt dårlig samvittighed over for dem i institutionen. Har snakket med min kæreste om det, og han har haft det på præcis samme måde siden vi var dernede på besøg, vi har begge bare prøvet at overbevise os selv om, at den selvfølgelig var rigtig god...
Nå, men må lige høre om det er mig der er totalt galt på den, eller hvad i tænker. For det første så er det en 100% integreret inst. så aldersgruppen på stuerne er fra 0-4 år, det synes jeg er fint nok, men, inst. er virkelig lille, både stuer, fællesrum og legeplads,så det er mange børn der skal brænde krudt af på meget lidt plads.
Derudover kommer de ikke på tur, kun en gang om året på bondegårdstur
og så ellers kun en sjælden gang til legepladsen ved siden af, og der står jeg altså af. Jeg synes det er enormt vigtigt at børnene kommer ud af huset og får nogle oplevelser, især når stedet er så lille, jeg ville da få økuller hvis jeg skal være der 9 timer om dagen de næste 5 år, uden rigtig at komme ud...!!
Så er der også den her faste vikar de bruger, han STINKER... Og ikke bare som i, Puuh du har svedt lidt i dag, nej, som i fy for s...., du har vidst ikke været i bad længe.Vi så ham stå og skifte ble, og han vaskede heller ikke hænder bagefter, han gik bare direkte ind på stuen, det synes jeg er SÅ klamt, og har det virkelig svært med, at han skal have noget som helst at gøre med mit barn...
En anden ting, som dog ikke er det store er, at de har valgt at det er en medhjælper som går på barsel om en måned, der skal køre Valdemar ind, det synes jeg jo også er forkert, så knytter han sig til en, som alligevel ikke skal være der...??
Nå, det lettede da lidt, men hvad siger i? Er det mig der er en sippet mor eller hvad?? Er sgu godt nok lidt i vildrede...
-Nanna
Anmeld