Var nede og handle i det lokale supermarked. Jeg finder mine varer, står ved kassen og skal til at betale.. Det blev 106,- og jeg giver hende seddel og kigger lige hurtigt efter om jeg ikke skulle have 6 kr. men ikke lige hvad jeg kunne se så jeg lyner pungen igen. Kassedamen snærre: Har du 6 kr!? Jeg kiggede efter en gang til, og jo, det havde jeg så alligevel. Hun siger ikke noget, men stikker mig byttepenge og bon.
En anden kunde bag mig sagde til hende: Nå, man er sørme glad idag. Og fortsætter: Man skal altså snakke pænt til kunderne. Det er ikke hyggeligt at handle her, hvis I snærre af kunderne. Kassedamen ser så ligeglad ud og siger til det: Ja ja ja, den er god med dig. (som bla bla bla) Kunden fortsætter: Hvis du snærrede sådan af mig, ville jeg bestemt ikke blive glad. Kassedamen siger igen: ja ja ja...(som bla bla bla)
Jeg ved godt at det plejer at være omvendt, og kassefolk må finde sig i lidt af hvert.. men er det fair at kassedamen opføre sig sådan her? Hun var en voksen (ældre) dame. Hvor meget skal man finde sif i? Jeg ved godt at man bare kommer der for at handle, men man skal jo stadig behandle hinanden med respekt!
Jeg har aldrig ladet min vrede og frustrationer gå ud over en kassedame eller andre, for den sags skyld. Og har jeg alligevel haft en øv dag, jamen jeg har altid haft overskud til at sende kassedamen et smil, fordi jeg ved hvor meget det kan gøre.
Men det var SÅ øv at handle der idag.
Anmeld