Nu er der fuld gang i en diskussion om abort eller bortadabtion. Jeg har ikke læst alle indlæggene, men det er mit indtryk at de fleste for dem selv ville vælge en abort, frem for at bortadoptere. Det stemmer jo også meget godt overens med statistikken, som netop fortæller om mange aborter hver år, men ikke så mange bortadaptioner.
Der er forskellige begrundelser for ikke at ville bortadoptere, jeg nævner i flæng: Jeg vil ikke bruge mit krop på det, det er jo hårdt at være gravid. Jeg ville ikke kunne give et barn væk, jeg havde båret rundt på i 9 måneder. Det ville være psykisk hårdt /svært at give sit barn væk.
-og så tænker jeg på rugemødre. Der er flere og flere barnløse fra den vestlige verden der tager primært til Indien for at BRUGE en anden kvindes krop, til at lave sit barn.
Hvordan tror I de kvinder har det? Selvom de får penge for det, og selvom det ikke er 'deres' barn, synes I så det er i orden?
Har (rige) vestlige kvinder 'krav' på at få deres 'eget barn' når det nu kan lade sig gøre i en anden (fattig) kvindes krop?
I øjeblikket bliver der lagt pres på de danske politikkere til at lave lovgivningen om, sådan at det bliver lovligt, f.eks. at tage til Indien og få 'lavet et barn'.
Anmeld