Gravid som 15årig første gang ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

403 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. april 2012

Anonym trådstarter

hej . 

som overskriften lyder . 

jeg blev gravid første gang som 15årig , og født som 15årig. 

er idag 20år . og har det super godt med min kæreste, jeg læser hf og er snart færdig ca 1år og han er 25 og autolaker.(ikke faren til min datter.)

jeg har haft min datter selv lige siden, ikke noget med kommune eller noget andet . 

jeg opdagede det MEGET seng i uge 28. da man slet ikke kunne se på mig jeg var gravid ..

mit spørgsmål er så :

mig og min kæreste kunne godt tænke os et barn sammen, 

men hvornår skal man så etenlig ringe til lægen når man finder ud af man er gravid? . hvornår er der scanninger? 

og hvor længe efter fødslen får man lov og blive?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2012

frk-stoltze

Hejsa. Og sikke dejligt at høre du har klaret tingene så godt

Jamen min læge ville først se mig til første undersøgelse fra uge 8 af, så fik jeg lavet vanre journal og fik en god snak, derefter sender hun papirne ud til det sygehus du er knyttet til og så  bliver du kaldt til scanning omkring uge 12-13 stykker.

Jeg er selv 24+0 idag og så det omkring fødsels kan jeg desværre ikk svare på endnu.

Anmeld

16. april 2012

lio

Det er nok en god ide at ringe til lægen så snart du står med en positiv graviditets-test. Så finder i ud af hvor langt du er henne og så får du automatisk til til scanningerne. Nakkefold omkring uge 12 og misdannelsesskanning omkring uge 20.

Indlægglesen er idividuel, man siger for 2. gangsfødende (som du jo vil være) at det er ambulant hvis alt går vel, men jeg ved at de også tager hensyn til særlige behov og tilbyder længere indlæggelse hvis det bliver aktuelt. Alt det kan man snakke med sin læge elller jordemor om.

Anmeld

16. april 2012

sabrina89

Anonym skriver:

hej . 

som overskriften lyder . 

jeg blev gravid første gang som 15årig , og født som 15årig. 

er idag 20år . og har det super godt med min kæreste, jeg læser hf og er snart færdig ca 1år og han er 25 og autolaker.(ikke faren til min datter.)

jeg har haft min datter selv lige siden, ikke noget med kommune eller noget andet . 

jeg opdagede det MEGET seng i uge 28. da man slet ikke kunne se på mig jeg var gravid ..

mit spørgsmål er så :

mig og min kæreste kunne godt tænke os et barn sammen, 

men hvornår skal man så etenlig ringe til lægen når man finder ud af man er gravid? . hvornår er der scanninger? 

og hvor længe efter fødslen får man lov og blive?

Du kan ringe til lægen når du finder ud af at du er gravid. Så Kan de lave en test på dig (alm. graviditets test, hvis du ønsker dette) Men omkring 8 uger henne skal man ha lavet en gyn. undersøgelse for at se om barnet sidder uden for moderkagen. I den forbindelse får man også lavet vandrejounal. Nakkefoldscanning finder sted omkring uge 12 og misdannelsescanning er omkring uge 18 til 20.

Held og lykke med det hele

Anmeld

16. april 2012

Anonym trådstarter

sabrina89 skriver:

Du kan ringe til lægen når du finder ud af at du er gravid. Så Kan de lave en test på dig (alm. graviditets test, hvis du ønsker dette) Men omkring 8 uger henne skal man ha lavet en gyn. undersøgelse for at se om barnet sidder uden for moderkagen. I den forbindelse får man også lavet vandrejounal. Nakkefoldscanning finder sted omkring uge 12 og misdannelsescanning er omkring uge 18 til 20.

Held og lykke med det hele

hvordan finder de ud af hvor langt man er henne ved

at jeg ringer der ned og sir jeg har taget en test og de så også tar en , ? og så tar de blodprøve?

Anmeld

16. april 2012

sabrina89

Anonym skriver:

hvordan finder de ud af hvor langt man er henne ved

at jeg ringer der ned og sir jeg har taget en test og de så også tar en , ? og så tar de blodprøve?

De kan regne det ud ved at gå tilbage til din sidste menstration og så regne sig frem til hvor mange uger du er henne. Jo der bliver også taget blodprøver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.