Nedlangt landbrug eller landbrug? hvad kan vi låne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

822 visninger
3 svar
0 synes godt om
16. april 2012

Anonym trådstarter

Hej piger - har bruge for jeres hjælp!

Vi ser på et hus som har 10 tdr land. Huset har dog kun samme størrelse som et lille byhus.

Men nu har vi fået af vide (af svigerforældrene) at når en ejendom har mere end x antal tdr land, så er det et landbrug, og der kan man max låne 40% til i banken.

(huset er endnu ikke sat til salg (med bliver det inden for den nærmeste fremtid) derfor kan vi ikke "bare" se hvad der står i salgsopstillingen)

Så mit spørgsmål er derfor: Ved I hvor grænsen for nedlagt landbrug og et landbrug går? og er det rigtigt at der er en grænse for hvor meget man derfor kan låne i banken?

Håber I vil hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Hej piger - har bruge for jeres hjælp!

Vi ser på et hus som har 10 tdr land. Huset har dog kun samme størrelse som et lille byhus.

Men nu har vi fået af vide (af svigerforældrene) at når en ejendom har mere end x antal tdr land, så er det et landbrug, og der kan man max låne 40% til i banken.

(huset er endnu ikke sat til salg (med bliver det inden for den nærmeste fremtid) derfor kan vi ikke "bare" se hvad der står i salgsopstillingen)

Så mit spørgsmål er derfor: Ved I hvor grænsen for nedlagt landbrug og et landbrug går? og er det rigtigt at der er en grænse for hvor meget man derfor kan låne i banken?

Håber I vil hjælpe

aner det ikke

men jeg ville nok under alle omstændigheder ringe til banken ... det kommer jo også an på jeres indkomst osv

Anmeld

16. april 2012

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg kender ikke svaret på dit spørgsmål - og jeg ved heller ikke, hvor I gerne vil købe, men jeg kan fortælle så meget, at der i rigtig mange udkantsområder er indført praksis fra realkreditinstitutternes side, at de ikke længere vil belåne en ejendom med 80% - faktisk har jeg kendskab til et større område, hvor man kun vil belåne omkring 50% nu - og vi snakker altså helt almindelige huse og helt almindelige lønmodtagere.

I bør allerede nu rette henvendelse til jeres bank og et realkreditinstitut og få afklaret disse ting omhandlende jeres lokalområde.

Held og lykke med det.

Anmeld

16. april 2012

charlottekri

bum bum, det har jeg ikke lige nøjagtigt hørt noget om, men har vist hørt noget om at hvis ejendommen er over 10 hektar (ved ikke hvad det er i tdr land, mega pinligt da jeg er landmand ) så skal det forsikres anderledes, og dermed dyrere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.