er så træt af lægesekretær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

641 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. april 2012

frkanonym

der kommer lige et brokkeindlæg fra mig

ihh, jeg er så træt af lægesekretærerne ved min læge!
de har fjernet telefontid ved lægerne fra 8-9, så man kan kun ringe til sekretærerne. derudover har de lavet en åben konsultationstid fra 9-9.30, hvor alle kan komme sådan "uden tidsbestilling" .. der er altid en masse mennesker, og man kan aldrig komme til, og når klokken bliver 9.30, bliver de resterende sendt hjem, selvom de ikke har været inde ved lægen.
sidste søndag bakkede min kæreste ind i et skilt, hvor jeg fik en masse smerter i skulder, ryg + nakke, og jeg ringede til dem mandag. de fik en læge til at ringe tilbage til mig, når der var tid, for de var tidspresset den dag. den mest useriøse læge ringer, og jeg forklarer mig, hvor han siger, jeg skal kontakte dem igen, hvis smerten ikke er gået over de næste par dage.. jeg ved, han ikke har styr på, hvad han snakker om, men tager det til mig. (han har før spurgt min bror, som er astatiker, og skal have vacciner, hvad han skal have sprøjtet ind i sig. og han mente det seriøst, da han måtte spørge en anden læge til råds) ..

jeg har idag givet det en uge, for at se, om det bare var slaget. men jeg har stadigvæk ondt. der er en konstant smerte, og når jeg bruger skulderen, gør det ekstra ondt. jeg arbejder i butik og skal løfte tunge ting, hvilket er umuligt for mig. jeg kan simpelthen ikke bruge min højre arm, pga skulderen. i går skulle vi skubbe en bil igang, hvilket jeg heller ikke kunne, pga min skulder. jeg kan ikke lave "fysisk hårde" ting med højre arm overhovedet. på mit arbejde sidder jeg også ved kassen, hvilket også er umuligt for mig, kan ikke "trække" tingene igennem kassen, så jeg kan scanne dem. jeg skal nemlig tage imod varerne med højre arm, så jeg er nødt til nærmest at stå med ryggen til kunden, for at kunne bruge venstre arm i stedet.

jeg ringede så til lægen idag, og fik jo som normalt, fat i sekretæren. de ville KUN se mig i den åbne konsultationstid mellem 9-9.30, da de er ved at bygge om, og har en masse flytterod, og så kan/vil de ikke give mig en almindelig tid ved en af lægerne. jeg synes, det er noget p*s at sige, at de KUN vil have patienterne mellem 9-9.30 ..
jeg går i skole i silkeborg, og har læge i kjellerup. (kjellerup ligger cirka 16 km fra silkeborg) .. jeg har ingen mulighed for at komme mellem 9-9.30, da jeg er i skole der, og har ikke mulighed for at tage fri fra det, da det ikke kun er enkelte timer, jeg skal sætte af, men hele dagen, grundet bustiderne, samt ventetid ved lægen. og jeg starter med at ringe ved 8-tiden, og kommer først igennem kl 9.. det er bare så frustrerende!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2012

Alexander&Lærke

Ja ved du hvad det lyder da lidt uholdbart, hva med at skifte læge?

Jeg havde også en læge for 4 år siden, da vi flyttetde til anden by og han var fanme heller ikke for klog han spurte engang hvad det var for en vaccine min søn på 15 md skulle have. Det er sku da ikke noget patienter skal fortælle, men lægen som skal have styr på. ? en masse andre små ting. Det blev for meget så vi skiftetde da der blev åben et andet sted i byen og har nu en rigtig god læge som dog også er i et lægehus men man holder bare fast på at man vil ind til hende og så kommer man det....

Og øv en omgang, dete r ikke sjovt at have smerter konstat også oveni købet ikke blive taget seriøst.

Anmeld

16. april 2012

frkanonym

Mette&Alexander skriver:

Ja ved du hvad det lyder da lidt uholdbart, hva med at skifte læge?

Jeg havde også en læge for 4 år siden, da vi flyttetde til anden by og han var fanme heller ikke for klog han spurte engang hvad det var for en vaccine min søn på 15 md skulle have. Det er sku da ikke noget patienter skal fortælle, men lægen som skal have styr på. ? en masse andre små ting. Det blev for meget så vi skiftetde da der blev åben et andet sted i byen og har nu en rigtig god læge som dog også er i et lægehus men man holder bare fast på at man vil ind til hende og så kommer man det....

Og øv en omgang, dete r ikke sjovt at have smerter konstat også oveni købet ikke blive taget seriøst.

jeg har ikke mulighed for at skifte læge, desværre.. det er i et lægehus med både læger og sygeplejersker, og jeg kommer aldrig ind til ham den useriøse, heldigvis. men det var åbenbart kun ham, der havde tid til at ringe i sidste uge. jeg plejer at komme ind til en læge, som undersøger alt! hvis man siger, man har ondt i lilletåen, undersøger han nærmest hele kroppen, for at finde ud af, hvad det skyldes - så han er ret dygtig. men kan jo desværre ikke komme til at snakke med ham ..

er bare så træt af, jeg ikke kan passe mit arbejde 100%, og virker på en måde ubehøvlet overfor kunderne, når jeg ikke kan tage imod deres varer med højre hånd, og jo er nødt til at nærmest vende ryggen til dem, for at kunne bruge venstre hånd..

Anmeld

16. april 2012

AndreasMor84

jeg har ikke mulighed for at skifte læge, desværre.. det er i et lægehus med både læger og sygeplejersker, og jeg kommer aldrig ind til ham den useriøse, heldigvis. men det var åbenbart kun ham, der havde tid til at ringe i sidste uge. jeg plejer at komme ind til en læge, som undersøger alt! hvis man siger, man har ondt i lilletåen, undersøger han nærmest hele kroppen, for at finde ud af, hvad det skyldes - så han er ret dygtig. men kan jo desværre ikke komme til at snakke med ham ..

er bare så træt af, jeg ikke kan passe mit arbejde 100%, og virker på en måde ubehøvlet overfor kunderne, når jeg ikke kan tage imod deres varer med højre hånd, og jo er nødt til at nærmest vende ryggen til dem, for at kunne bruge venstre hånd..

Alle kan da skifte læge, altså til en helt anden - ikke én i det samme lægehus

Ellers må du jo tage på skadestuen og sige, at du ikke har kunnet få en tid ved din læge, så derfor kommer du!

Anmeld

16. april 2012

frkanonym

AndreasMor84 skriver:

Alle kan da skifte læge, altså til en helt anden - ikke én i det samme lægehus

Ellers må du jo tage på skadestuen og sige, at du ikke har kunnet få en tid ved din læge, så derfor kommer du!

jeg bor i en lille by,og kan derfor kun have læge der, hvor jeg har i forvejen.
hvis man skal på skadestuen, skal det jo være indenfor 24 timer efter uheldet. og det er 8 dage siden, det skete..

Anmeld

16. april 2012

Nettemor

malenekjeldsen skriver:

jeg bor i en lille by,og kan derfor kun have læge der, hvor jeg har i forvejen.
hvis man skal på skadestuen, skal det jo være indenfor 24 timer efter uheldet. og det er 8 dage siden, det skete..

Der er da mere end et sted i Kjellerup med læger? Ellers er der jo Ans?

Anmeld

16. april 2012

frkanonym

Nettemor skriver:

Der er da mere end et sted i Kjellerup med læger? Ellers er der jo Ans?

ja, der er den overfor fakta. men jeg kender ham privat, da jeg har gået i klasse med hans papsøn, og bryder mig ikke om at skulle behandles af en, jeg kender privat..

jeg er under 18, og har derfor ikke kørekort, så kan ikke sådan lige komme til ans. så skal jeg have det til at passe med busserne derud og hjem, så det bliver besværligt.

Anmeld

16. april 2012

Nettemor

malenekjeldsen skriver:

ja, der er den overfor fakta. men jeg kender ham privat, da jeg har gået i klasse med hans papsøn, og bryder mig ikke om at skulle behandles af en, jeg kender privat..

jeg er under 18, og har derfor ikke kørekort, så kan ikke sådan lige komme til ans. så skal jeg have det til at passe med busserne derud og hjem, så det bliver besværligt.

Ja okay. Det kan jeg godt se. Laver de virkelig om på Hasselvej igen?

Anmeld

16. april 2012

frkanonym

Nettemor skriver:

Ja okay. Det kan jeg godt se. Laver de virkelig om på Hasselvej igen?

ja, åbenbart.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.