Opskrift på Daim iskage, hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.117 visninger
12 svar
0 synes godt om
15. april 2012

Mivsen

Hej
Læste om en opskrift med Daim i, en bund af et eller andet jeg ikke kan huske, så flødeskum, is og Daim, og så i fryseren..

Hvem har den opskrift?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2012

L&V

Mivsen skriver:

Hej
Læste om en opskrift med Daim i, en bund af et eller andet jeg ikke kan huske, så flødeskum, is og Daim, og så i fryseren..

Hvem har den opskrift?

3ægge hvider
150 g sukker
150g mandler også det du selv skrev

Anmeld

15. april 2012

Maja88

mandel bund

Anmeld

15. april 2012

Mivsen

Månsson skriver:

3ægge hvider
150 g sukker
150g mandler også det du selv skrev

Tak
Hva er målene på det andet?
Har du hele opskriften?

Anmeld

15. april 2012

L&V

Mivsen skriver:

Tak
Hva er målene på det andet?
Har du hele opskriften?

Ja jeg har opskriften Uh jeg plejer lave is fra bunden men hvis jeg sku lave det sådan så ville jeg piske en ½l fløde til 1 L is og 5 pak af de store daim og blande det

Anmeld

15. april 2012

Mivsen

Månsson skriver:

Ja jeg har opskriften Uh jeg plejer lave is fra bunden men hvis jeg sku lave det sådan så ville jeg piske en ½l fløde til 1 L is og 5 pak af de store daim og blande det

Hjemmelavet is lyder også godt, men tror jeg starter med købe
Fløde piskes stiv? Og isen smelter lidt, og så vender du det sammen eller pisker? Og så Daim stykker i?
Undskyld for alle de spørgsmål, men skal laves til min mormors fødselsdag, og når ikke at lave en prøve

Anmeld

15. april 2012

L&V

Mivsen skriver:

Hjemmelavet is lyder også godt, men tror jeg starter med købe
Fløde piskes stiv? Og isen smelter lidt, og så vender du det sammen eller pisker? Og så Daim stykker i?
Undskyld for alle de spørgsmål, men skal laves til min mormors fødselsdag, og når ikke at lave en prøve

Ja pisk den næsten stiv jeg har gjord det at jeg skære isen i stykker og putter dem i flødeskummet og pisker det sammen også luge en tsk vanille sukker.. hakker daimen og pisker med også putter det på mandela bunden når den er afkølet også i fryseren

Anmeld

15. april 2012

Mivsen

Månsson skriver:

Ja pisk den næsten stiv jeg har gjord det at jeg skære isen i stykker og putter dem i flødeskummet og pisker det sammen også luge en tsk vanille sukker.. hakker daimen og pisker med også putter det på mandela bunden når den er afkølet også i fryseren

Tak, og mandlerne til bunden hakkes og puttes i den piskede æg/sukkermasse? I ovn hvor længe, og hvilke grader?

Lyder så lækkert

Anmeld

15. april 2012

L&V

Mivsen skriver:

Tak, og mandlerne til bunden hakkes og puttes i den piskede æg/sukkermasse? I ovn hvor længe, og hvilke grader?

Lyder så lækkert

Du pisker æg og sukker stive og vender de hakkede mandler i. 160g i 45 min ikke noget med at åbne ovnen før. jeg bruger varm luft

Anmeld

15. april 2012

Mivsen

Månsson skriver:

Du pisker æg og sukker stive og vender de hakkede mandler i. 160g i 45 min ikke noget med at åbne ovnen før. jeg bruger varm luft

det jo lidt marengs agtig
Tusind tak, sov godt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.