mme, grød, jern?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

686 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hej

Min dreng er igen begyndt at kunne lide grød og mos...jubiii.

Dagen ser sådan ud:

kl. 06.30 flaske (ca. 150ml)

kl. 9.30/10.00: havregrød

kl. 13.30/14.00: grøntsagsmos uden kartofler/ eller en eller anden grød.

kl. 16.00: flaske (ca. 110ml)

kl. 17.30: Grøntsagsmos

kl. 18.30: puttes måske med en tår mælk, alt efter hvor meget han har spist af sin mos.

Han plejer vågne om natten ca. 2 gange for at få mere mælk, men det er han lige pludselig stoppet med. Han har de sidste tre dage sovet igennem. (fra. kl. 19.00 til 6.00) Det er super dejligt, men her kommer så mit spørgsmål:

Skal vi til at starte jerndråber?

Får han for lidt mælk i forhold til sin alder (bliver 7 mdr. på tirsdag)

Hvornår må en baby tidligst helt overgå til fast føde?

Hvor meget sødmælk må de få? Har svært ved at finde ud af hvad begrænset mængde vil sige?

Jeg laver grød på vand.

Håber der er nogle som kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2012

modesty

Ifølge mit smarte skema som jeg har fået af SP, skal baby ammes/have flaske til minimum 9 mdr. :-)

Jeg tror vist nok at det hedder 750 ml. mælk til en bebs på 7 mdr., men du må ikke hænge mig op på det. Så umiddelbart ville jeg ikke mene at din baby får nok.

Anmeld

15. april 2012

modesty skriver:

Ifølge mit smarte skema som jeg har fået af SP, skal baby ammes/have flaske til minimum 9 mdr. :-)

Jeg tror vist nok at det hedder 750 ml. mælk til en bebs på 7 mdr., men du må ikke hænge mig op på det. Så umiddelbart ville jeg ikke mene at din baby får nok.

hmm okay. Synes også at have læst at overgangen skal vare til de er de 9 måneder. Må ringe til min Sp og høre. Ved bare ikke hvad jeg skal gøre for at ændre det. Måske skal jeg lave grød og alt med mme i?

Anmeld

15. april 2012

modesty

mor:) skriver:

hmm okay. Synes også at have læst at overgangen skal vare til de er de 9 måneder. Må ringe til min Sp og høre. Ved bare ikke hvad jeg skal gøre for at ændre det. Måske skal jeg lave grød og alt med mme i?

Eller give flaske i forbindelse med måltider måske?

Anmeld

15. april 2012

Happiness

Hej

Min dreng er igen begyndt at kunne lide grød og mos...jubiii.

Dagen ser sådan ud:

kl. 06.30 flaske (ca. 150ml)

kl. 9.30/10.00: havregrød

kl. 13.30/14.00: grøntsagsmos uden kartofler/ eller en eller anden grød.

kl. 16.00: flaske (ca. 110ml)

kl. 17.30: Grøntsagsmos

kl. 18.30: puttes måske med en tår mælk, alt efter hvor meget han har spist af sin mos.

Han plejer vågne om natten ca. 2 gange for at få mere mælk, men det er han lige pludselig stoppet med. Han har de sidste tre dage sovet igennem. (fra. kl. 19.00 til 6.00) Det er super dejligt, men her kommer så mit spørgsmål:

Skal vi til at starte jerndråber?

Får han for lidt mælk i forhold til sin alder (bliver 7 mdr. på tirsdag)

Hvornår må en baby tidligst helt overgå til fast føde?

Hvor meget sødmælk må de få? Har svært ved at finde ud af hvad begrænset mængde vil sige?

Jeg laver grød på vand.

Håber der er nogle som kan hjælpe

Hej

Hvis han får under 400ml mme om dagen,skal han have jerndråber. 

Men hvis du putter mme i grød, gælder det også

Til Lukas's 8mdr besøg, sagde vi at han får ca 400ml mme i flasken. Til det svarede hun var ok, han skal bare have mellem 500-750 ml sødmælk eller mme om dagen.  (Jeg laver grøden på mme, og han får sødmælk til måltiderne i vuggestuen, og til mellemmåltiderne hjemme)

Du kan jo evt lave noget mme og give ham det i en kop til måltiderne, så du slipper for de jerndråber  

Lukas er snart 9 måneder (), og han får kun mme kl. 22-23.00 (drømmeflasken) og så kl 5-6 om morgenen. Ellers er det kun de 3 hovedmåltider, og så mellemmåltider imellem dem. Det har han gjort siden han var 7-8 mdr. Og det fik vi afvide var helt ok

Anmeld

16. april 2012

modesty skriver:

Eller give flaske i forbindelse med måltider måske?

jeg giver vand, men det er jo ikke meget han kan få af flaske hvis han også spiser et måltid.

Anmeld

16. april 2012

Happiness skriver:

Hej

Hvis han får under 400ml mme om dagen,skal han have jerndråber. 

Men hvis du putter mme i grød, gælder det også

Til Lukas's 8mdr besøg, sagde vi at han får ca 400ml mme i flasken. Til det svarede hun var ok, han skal bare have mellem 500-750 ml sødmælk eller mme om dagen.  (Jeg laver grøden på mme, og han får sødmælk til måltiderne i vuggestuen, og til mellemmåltiderne hjemme)

Du kan jo evt lave noget mme og give ham det i en kop til måltiderne, så du slipper for de jerndråber  

Lukas er snart 9 måneder (), og han får kun mme kl. 22-23.00 (drømmeflasken) og så kl 5-6 om morgenen. Ellers er det kun de 3 hovedmåltider, og så mellemmåltider imellem dem. Det har han gjort siden han var 7-8 mdr. Og det fik vi afvide var helt ok

Hejsa

Puha okay. Så er jeg lidt lettet

Er det ligemeget om det er mme eller sødmælk man laver grøden på sålænge der er mellem 500-750ml. 

Og hvis jeg forstår dig rigtigt så skal han stadig have jerndråber selvom jeg kommer mme ned i grøden? Skal lige være sikker

Anmeld

16. april 2012

birthee

For at undgå at give jerndråber, skal din søn have mindst 400 ml mme om dagen - så får han dækket sit behov for jern igennem det! Hvis du, som du skriver, laver hans grød på vand, ville jeg putte mme-pulver i, så det passer til den mængde vand du bruger... men han får ikke nok mælk med det du giver ham nu... så du er nødt til at finde metoder til at få mere mme i ham...

Anmeld

16. april 2012

birthee skriver:

For at undgå at give jerndråber, skal din søn have mindst 400 ml mme om dagen - så får han dækket sit behov for jern igennem det! Hvis du, som du skriver, laver hans grød på vand, ville jeg putte mme-pulver i, så det passer til den mængde vand du bruger... men han får ikke nok mælk med det du giver ham nu... så du er nødt til at finde metoder til at få mere mme i ham...

Okay så må jeg lave hans grød og mos med mme

Tak for svar

Anmeld

16. april 2012

modesty

jeg giver vand, men det er jo ikke meget han kan få af flaske hvis han også spiser et måltid.

Hmm, okay, det er nok forskelligt fra barn til barn, så. Min dreng (6 mdr.) kan sagtens tage et helt ammemåltid i forlængelse af et mos-måltid (og han er ikke en synderligt grådig baby).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.