Bo i jylland og arb. i Kbh?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2012

Rockertand

Anonym skriver:

Er der nogen af Jer herinde som bor i Jylland, men arbejder i fx. Kbh? enten jer selv eller jeres mand... og kan det fungerer? Vi vil nemlig meget nødigt flytte permanent til kbh, men min mand får måske job derovre og tænker på at ville pendle og så evt leje et værelse, som han så kan bo på et par dage om ugen og så evt. arbejde lidt hjemmefra de andre dage, hvis arbejdet går med til det

Ja da, der er rigtig mange håndværkere, der tager turen hver mandag morgen og kommer hjem torsdag eller fredag. Mestrene indgår langtidslejekontrakter med små hoteller, vandrehjem eller lignende (de bor ikke specielt luksuriøst, men arbejder jo også fra tidlig morgen til sen aften), og de tjener rigtig gode penge på det, både pga. timeantallet, men også pga. diæterne. Jeg kender et par stykker med familie og børn, som har gjort det i mange år - og som så meget andet er det en livsstil, de prioriterer selvfølgelig familien i weekenden, og sammenlignet med selvstændige i vores omgangskreds, så har håndværkerne mere tid med deres børn, end de selvstændige, der hele tiden er "på", fordi firmaet kræver det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2012

HeidiØ

Anonym skriver:

Netop

Hvad gjorde din kæreste i de 2 uger? Hvor sov han og hvordan kom han frem og tilbage?

Altså, hans far bor derovre, så han boede der de 4 dage! Og han kørte i bil frem og tilbage - det var de lange køreture der bliv ret trælse i længden for ham!! Så alternative transportmuligheder for din mand ville helt klart været et plus og lette en del tror jeg..!

Anmeld

16. april 2012

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Ja da, der er rigtig mange håndværkere, der tager turen hver mandag morgen og kommer hjem torsdag eller fredag. Mestrene indgår langtidslejekontrakter med små hoteller, vandrehjem eller lignende (de bor ikke specielt luksuriøst, men arbejder jo også fra tidlig morgen til sen aften), og de tjener rigtig gode penge på det, både pga. timeantallet, men også pga. diæterne. Jeg kender et par stykker med familie og børn, som har gjort det i mange år - og som så meget andet er det en livsstil, de prioriterer selvfølgelig familien i weekenden, og sammenlignet med selvstændige i vores omgangskreds, så har håndværkerne mere tid med deres børn, end de selvstændige, der hele tiden er "på", fordi firmaet kræver det.

det er også det vi tænker.. hvis vi springer ud i det, vil han være til rådighed nogle flere timer dagligt, da han jo ikke skal hjem og hente børn osv. Så han kan måske arbejde mere de dage han så er der, så han har FRI når han så kommer hjem.

Ved godt det bliver hårdt at skulle undvære ham de dage om ugen, også for ungerne, MEN når han så kommer hjem, kan vi være sammen 100%. Og jeg vil kunne få hjælp af min svigerforældre, hvis ungerne bliver syge eller lign., da de bor i samme by.
Og han vil jo prøve at se om han kan forhandle lidt, så han fx. kun er afsted mandag-onsdag(men til gengæld måske arbejder 10 timer om dagen de 3 dage) og så kan arbejde hjemme de andre dage - det meste af hans arbejde foregår på en pc

Anmeld

16. april 2012

Anonym trådstarter

HeidiØ skriver:

Altså, hans far bor derovre, så han boede der de 4 dage! Og han kørte i bil frem og tilbage - det var de lange køreture der bliv ret trælse i længden for ham!! Så alternative transportmuligheder for din mand ville helt klart været et plus og lette en del tror jeg..!

Ok. Ja det vil nok blive med fly, for hans vedkommende

Anmeld

3. maj 2012

Anonym trådstarter

ik andre?

Anmeld

3. maj 2012

Fenja09

Jeg står ikke i det lige nu, men gjorde med min eks, han fik rejsearbejde i Greve og vi boede ved Aalborg. Desværre gik forholdet i vasken. Han kom hjem sent Torsdag aften og var træt meget af weekenden, da det ikke var et 9-16 job han havde. Han arbejdede fra 6 morgen til 23 aften i de dage han var derover. Det gik desværre udover vores forhold, da han ikke orkede særlig meget når han endelig var hjemme.

Ved nogle fungere det fint - min bedste kammerat har arbejdet på Sjælland i nogle år efterhånden, men han har så lige fået nyt job i Jylland, da ham og kæresten venter barn. Jeg tror ikke det er holdbart i længden, men måske for en kortere periode.

/Fenja

Anmeld

3. maj 2012

tarkoflen

Nu har jeg ikke selv prøvet det, men har et hold venner, hvor han tog afsted om morgenen kl. ca. 6 fra Århus, arbejdede i toget, mødte lidt senere i Kbh, men han havde jo også arbejdet siden kl. 6 om morgene og så var han hjemme igen alt mellem 19-21.

Det var ret hårdt for hans kone, da hun stod selv med et barn til at starte på og de fik nr. 2 mens han arbejde derovre, jeg vil tro, han gjorde det i et par år.

Det var hårdt, og det gik da ud over, hvilke jobs hun kunne tage, for alt henten og bringen skulle hun jo stå for... Og her da deres dreng er blevet så stor, at han gerne vil gå til fodbold har det været lidt svært, for det kunne ikke lade sig gøre med to små børn...

Nu er han hjemme og har fået job her i byen, og det er hele familien glade for!

Men som sagt kan det lade sig gøre, men det kræver nogle ofre fra din side...

Anmeld

3. maj 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Er der nogen af Jer herinde som bor i Jylland, men arbejder i fx. Kbh? enten jer selv eller jeres mand... og kan det fungerer? Vi vil nemlig meget nødigt flytte permanent til kbh, men min mand får måske job derovre og tænker på at ville pendle og så evt leje et værelse, som han så kan bo på et par dage om ugen og så evt. arbejde lidt hjemmefra de andre dage, hvis arbejdet går med til det

min kæreste tager afsted mandag morgen og kommer hjem torsdag aften fra kbh.

Når man har vænnet sig til det er det ok, og faktisk rart at have lidt alenetid.

Men efter lillepigen er kommet synes jeg det er sværere, men fungere kan det sagtens

Anmeld

4. maj 2012

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

min kæreste tager afsted mandag morgen og kommer hjem torsdag aften fra kbh.

Når man har vænnet sig til det er det ok, og faktisk rart at have lidt alenetid.

Men efter lillepigen er kommet synes jeg det er sværere, men fungere kan det sagtens

Tak for dit indput Dejligt at det faktisk kan lade sig goere..

Anmeld

4. maj 2012

Fines mor

Min mand har arb. i Kbh imens vi har boet på Midtfyn, det gik ok for en periode - men han var på arbejde rigtig mange timer, så han brændte ud med stress :-( Der er lavet flere undersøgelser på, at dem som pendler ofte bliver ramt af stress. Så det er som sådan ikke noget jeg vil anbefale for en børnefamilie. Min mindste pige var på daværende tidspunkt kun 4 dage gammel, og jeg stod alene med 2 små børn under to år. :-(

Idag hvor vores børn er langt mere selvstændige, og har nået en alder af 6½ år, og 8 år ville jeg ikke se det som et problem.

Jeg har selv møder i Kbh hver 14. dag, og ser rigtig mange arb. i toget. Mange af mine kollegaer har meget tid i toget, som flittigt bliver brugt til at følge op på mails osv. Der er nemlig fred og ro for telefoner osv. På den måde, så er man klar til hverdagen når man møder ind på kontoret.

Nu ved jeg ikke hvad det er din mand skal lave i Kbh, men det er slet ikke sikkert, at hans stilling ville kunne tilpasses det grænseløse arbejde. Måske er virkesomheden ikke indstillet på, at han er der 10 timer, og væk eks. 2 dage om ugen. Det er noget som helt sikkert skal være klart aftalt, og beskrevet ned i en kontrakt.

Held og lykke med hvad i end beslutter jer for, og så vil jeg sige at man ikke behøver bo midt i Kbh - der findes mange andre dejlige steder i hovedstaden :-)

Helle som er på Midtfyn, men kommer fra Kbh :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.