Min mand har arb. i Kbh imens vi har boet på Midtfyn, det gik ok for en periode - men han var på arbejde rigtig mange timer, så han brændte ud med stress :-( Der er lavet flere undersøgelser på, at dem som pendler ofte bliver ramt af stress. Så det er som sådan ikke noget jeg vil anbefale for en børnefamilie. Min mindste pige var på daværende tidspunkt kun 4 dage gammel, og jeg stod alene med 2 små børn under to år. :-(
Idag hvor vores børn er langt mere selvstændige, og har nået en alder af 6½ år, og 8 år ville jeg ikke se det som et problem.
Jeg har selv møder i Kbh hver 14. dag, og ser rigtig mange arb. i toget. Mange af mine kollegaer har meget tid i toget, som flittigt bliver brugt til at følge op på mails osv. Der er nemlig fred og ro for telefoner osv. På den måde, så er man klar til hverdagen når man møder ind på kontoret.
Nu ved jeg ikke hvad det er din mand skal lave i Kbh, men det er slet ikke sikkert, at hans stilling ville kunne tilpasses det grænseløse arbejde. Måske er virkesomheden ikke indstillet på, at han er der 10 timer, og væk eks. 2 dage om ugen. Det er noget som helt sikkert skal være klart aftalt, og beskrevet ned i en kontrakt.
Held og lykke med hvad i end beslutter jer for, og så vil jeg sige at man ikke behøver bo midt i Kbh - der findes mange andre dejlige steder i hovedstaden :-)
Helle som er på Midtfyn, men kommer fra Kbh :-)
Anmeld