Hvor mange navne har dit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2012

An&Jo

Linekocemba skriver:

Ja som overskriften lyder hvor mange navne har dit barn?

Er lidt ude i 4 navne men ved ikke om det bliver for meget...

min dreng har 4 navne..

Han hedder Johannes Erik Martin Berg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2012

An&Jo

mor:) skriver:

Altså hvis det er fordi det er nåde dit og kærestens eftenavn/navn der skal med, kan jeg godt forstå det og det synes jeg er helt fint.

Men jeg kan på ingen måder forstå hvorfor man vælger flere navne ellers. Er det fordi man ikke kan beslutte sig hvilken der er pænest?

Jeg jeg er ked af det, men det forstår jeg slet ikke.

min dreng har 4 og det har han fordi at han er opkaldt efter min farfar og jeg har så valgt at indsætte min morfars navn som en del af fornavnet også..

Min farfar hedder Johannes Martin Berg
Min mortar hed Erik

derfor hedder min dreng nu Johannes Erik Martin Berg..

Jeg har valgt disse navne fordi min farfar og morfar begge var to meget betydningsfulde personer i mit liv.. Min farfar døde for 13 år siden, og lovede ham dengang at min første fødte søn ville få hans navn.. Da min morfar så døde for 3 år siden bestemte jeg mig for at hans navn også skulle være en del af min førstefødte søns navn, og ja derfor har min dreng 4 navne..

Anmeld

15. april 2012

Lou87

Her har hun 3...Fornavn, mellem og efter. Mellem Navnet er hendes fars Mellem navn og efter navnet er mit mellem navn. Men vi sys begge hun kun sku ha det der betød noget. Vi sletter selv vores efternavne den dag vi blir gift. de er bare masse betegnelser som Nielsen og Pedersen og synes ikk der er noget grund til flere navne.

Anmeld

15. april 2012

Caracatita

Vores 3 drenge har 3 navne:
William Eigil
Valdemar Viggo
Ludvig Kristian

Og så vores efternavn...

Anmeld

15. april 2012

Silas&Mille

Pt har Silas to navne, for- og efternavn. Men det bliver ændret når jeg får ændret mit efternavn, for skal han have det som mellemnavn. Vi kunne bare ikke give ham det ønskede mellemnavn da vi boede i Sverige, pga af nogle lidt underlige regler.

Mille får tre navne. Sammen mellem- og efternavn som Silas.

Anmeld

15. april 2012

Zeus

Begge mine har 3 navne.. Et fornavn, et grønlandsk mellemnavn, og så deres efternavn

Anmeld

15. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
An&Jo skriver:

min dreng har 4 og det har han fordi at han er opkaldt efter min farfar og jeg har så valgt at indsætte min morfars navn som en del af fornavnet også..

Min farfar hedder Johannes Martin Berg
Min mortar hed Erik

derfor hedder min dreng nu Johannes Erik Martin Berg..

Jeg har valgt disse navne fordi min farfar og morfar begge var to meget betydningsfulde personer i mit liv.. Min farfar døde for 13 år siden, og lovede ham dengang at min første fødte søn ville få hans navn.. Da min morfar så døde for 3 år siden bestemte jeg mig for at hans navn også skulle være en del af min førstefødte søns navn, og ja derfor har min dreng 4 navne..

Det synes jeg heller ikke er dumt, da der ligger historie bag de 4 navne.

Men jeg synes også man hører om folk der vil have 4 navne, bare fordi de synes alle 4 var søde eller noget i den retning. Og dette kan jeg slet ikke forstå og synes er åndssvagt.

Anmeld

15. april 2012

TrineMine86

Linekocemba skriver:

vi ville MAKS have 3 navne - men det er fordi at min personlige holdning er, at jeg synes bestemt ikke der er nogen grund til flere, sikke forfærdeligt det vil være at skulle skrive "fulde navn" i underskrifter osv hvis man har en 4-5 navne

vores dreng hedder Magnus Sander + 1 efternavn

Anmeld

15. april 2012

Rsa

Min datter har 4  - to navne (uden bindestreg) mellemnavn og efternavn

Anmeld

15. april 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Linekocemba skriver:

4 eller 3 med bindestreg.

Var også i tvivl om det var for meget, men nu synes jeg det er perfekt

Cebastian Noam Tranberg-ottesen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.