Hjælp piger!! Spørgsmål ang. mad til baby!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

543 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. april 2012

My Babygirl

Hej piger..

Jeg har nogle spørgsmål som jeg håber nogle kan hjælpe mig med.

Har skrevet til min sp men kan først få svar på mandag, så derfor forhører jeg mig lige herinde - måske nogle har gode råd.

Min datter er nu 6 mdr gammel og hun vil pludselig SLET ikke have sin flaske længere! Hun afviser den blankt hver evig eneste gang den bliver tilbudt. Hun plejer normalt at elske sin flaske.

Jeg har prøvet med mme i flaske og med vand i flaske og ingen af delene vil hun have.

Skal jeg til at give hende jern tilskud nu, da hun ikke længere vil have sin mme og derved ikke får de 400 ml. som hun ellers bør have for at få nok jern?

Og, hvordan får jeg mere væske i hende?

Hun vil gerne drikke lidt sødmælk og lidt vand fra almindelig kop/tudekop men mængderne er så små at det umuligt kan være nok og har også lagt mærke til at hendes bleer ikke længere er tunge som normalt!

Hun er glad som hun plejer og vågen og aktiv som ellers, men nu har det stået på i en uges tid og jeg er virkelig bekymret for om hun får nok væske i og med at bleerne ikke er tunge.

Tilsidst et andet mad spørgsmål:

Hun vil ikke spise grøntsagsmos men vil KUN have sin grød eller frugtmos. Jeg har prøvet med kartoffelmos m/ gulerødder og/eller ærter men hun afviser hver gang.

Skal jeg fortsat bare give hende det hun godt vil have at spise og så afvente og med tiden prøve at servere grøntsagsmos igen?

Det blev lidt langt... Men håber nogle kan hjælpe!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2012

lycly

Jeg ville give jern, så er du sikker på at hun får dækket sit behov Kom evt mælk i både grød og mos. Men vent til du får svar fra din sp - det kan jo være hun har et bedre forslag

Min datter ville heller ikke have det grøntsagsmos jeg lavede. Jeg holdt bare en pause og prøvede så en gang imellem at give hende det på glas. Det ville hun gerne spise og en måneds tid efter ville hun gerne spise min mos - jeg begyndte nemlig at give den mere smag med sovs og krydderier

Anmeld

14. april 2012

My Babygirl

LunaLykke skriver:

Jeg ville give jern, så er du sikker på at hun får dækket sit behov Kom evt mælk i både grød og mos. Men vent til du får svar fra din sp - det kan jo være hun har et bedre forslag

Min datter ville heller ikke have det grøntsagsmos jeg lavede. Jeg holdt bare en pause og prøvede så en gang imellem at give hende det på glas. Det ville hun gerne spise og en måneds tid efter ville hun gerne spise min mos - jeg begyndte nemlig at give den mere smag med sovs og krydderier

Tak for svar.

Jeg tror også at jerntilskud er det jeg må begynde at give hende så hendes behov for det ihvertfald er dækket.

Er mere bekymret for hvordan jeg får givet hende mere væske.

Jeg tror også jeg prøver med en pause mht. grøntsagsmosen og så må hun bare få det mad hun godt vil have..

Anmeld

14. april 2012

lycly

Du må bare blive ved med at tilbyde hende vand af kop - er hun tørstig nok skal hun nok drikke det. Og selvom hun kun får lidt, så er det jo bedre end ingenting.

Anmeld

14. april 2012

My Babygirl

Andre?

Anmeld

14. april 2012

modesty

Har du prøvet at give væske med en engangssprøjte fra apoteket? Bare ind i munden med sprøjten og en lille tår af gangen. Det gider min dreng godt, selvom han ikke gider flaske. Det er ikke nok til at dække det fulde behov, men du kan da få lidt væske i hende indtil hun forhåbentlig gider flasken igen.

M.h.t. mos: Har du prøvet at give grøntsagsmos uden kartoffel? Herhjemme er min dreng vild med blomkål og sweet potato. 

Anmeld

15. april 2012

My Babygirl

modesty skriver:

Har du prøvet at give væske med en engangssprøjte fra apoteket? Bare ind i munden med sprøjten og en lille tår af gangen. Det gider min dreng godt, selvom han ikke gider flaske. Det er ikke nok til at dække det fulde behov, men du kan da få lidt væske i hende indtil hun forhåbentlig gider flasken igen.

M.h.t. mos: Har du prøvet at give grøntsagsmos uden kartoffel? Herhjemme er min dreng vild med blomkål og sweet potato. 

Det har jeg ikke prøvet men god idé.

Vil da prøve at få fat i sådan én så hun kan få lidt mere væske i sig...det er bedre end ingenting. Hun her heldigvis interesseret i væske hvis bare det er fra kop.

Sweet potato - hvad er det helt præcist?

Anmeld

15. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
My Babygirl skriver:

Hej piger..

Jeg har nogle spørgsmål som jeg håber nogle kan hjælpe mig med.

Har skrevet til min sp men kan først få svar på mandag, så derfor forhører jeg mig lige herinde - måske nogle har gode råd.

Min datter er nu 6 mdr gammel og hun vil pludselig SLET ikke have sin flaske længere! Hun afviser den blankt hver evig eneste gang den bliver tilbudt. Hun plejer normalt at elske sin flaske.

Jeg har prøvet med mme i flaske og med vand i flaske og ingen af delene vil hun have.

Skal jeg til at give hende jern tilskud nu, da hun ikke længere vil have sin mme og derved ikke får de 400 ml. som hun ellers bør have for at få nok jern?

Og, hvordan får jeg mere væske i hende?

Hun vil gerne drikke lidt sødmælk og lidt vand fra almindelig kop/tudekop men mængderne er så små at det umuligt kan være nok og har også lagt mærke til at hendes bleer ikke længere er tunge som normalt!

Hun er glad som hun plejer og vågen og aktiv som ellers, men nu har det stået på i en uges tid og jeg er virkelig bekymret for om hun får nok væske i og med at bleerne ikke er tunge.

Tilsidst et andet mad spørgsmål:

Hun vil ikke spise grøntsagsmos men vil KUN have sin grød eller frugtmos. Jeg har prøvet med kartoffelmos m/ gulerødder og/eller ærter men hun afviser hver gang.

Skal jeg fortsat bare give hende det hun godt vil have at spise og så afvente og med tiden prøve at servere grøntsagsmos igen?

Det blev lidt langt... Men håber nogle kan hjælpe!

Jeg ville nok give dråber for at være på den sikre side.

Ved ikke lige mht. afvisning af flasken, men jeg kender én hvor hendes barn heller ikke ville have kartoffelmos, men han ville godt have søde kartofler. Så prøv at lave kartoffelmos med dem og se om han gider det.

Ellers kan man blende pasta eller ris med nogle grøntsager. Det behøver ikke altid at være kartoffelmos.

Anmeld

15. april 2012

modesty

My Babygirl skriver:

Det har jeg ikke prøvet men god idé.

Vil da prøve at få fat i sådan én så hun kan få lidt mere væske i sig...det er bedre end ingenting. Hun her heldigvis interesseret i væske hvis bare det er fra kop.

Sweet potato - hvad er det helt præcist?

Det er en form for kartoffel som er meget udbredt i bl.a. Afrika. Den er typisk lidt større, formen er lidt anderledes, den er orange i farven, og sødere og indeholder ikke stivelse som en almindelig kartoffel, så den er meget bedre for fordøjelsen. Man kan købe den i de fleste supermarkeder. Prøv at søge på den på google billeder, så kan du se hvordan den ser ud :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.