Tusinde tanker og spørgsmål fra en nybagt mor!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.100 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. april 2012

Marts<3

Hej alle...Jeg har været herinde et godt stykke tid, men har aldrig været aktiv bruger. Jeg har dog læst utallige indlæg, både på godt og ondt... D. 5 marts kom min søn Storm til verden! Den bedste dag i mit liv.Kort om "os" Faren og jeg havde været sammen i 2 mdr da jeg fandt ud af jeg var gravid, 2 mdr henne! VANVID!!! Jeg ønskede og beholde det, og Anders var mand nok til at blive. Men Jesus det har været hårdt. Men vores kærlighed sejrede, og vi er uden tvivl de mest taknemmelige forældre. Og desværre tøser, VI har den dejligste baby i verden-uden tvivl...:-)Men som nybagt mor har man jo spørgsmål og tvivl som bare pokker. Så tænkte jeg vil gi det en chance og spørger i et forum fyldt med mødre.Storm sover faktisk fra kl 20-20.30 til ca kl 06.00. Han for i løbet af den tidsperiode 3 flasker, men går hurtigt kold. Men om dagen sover han faktisk kun på arm, eller bryst. Bortset fra i barnevognen og i bilen. Det er hyggeligt, Meeeeen også ret belastende. Når far kommer hjem, så sidder jeg stadig tit med morgenhår og bar mås! Det er lidt Bob Bob-Hvornår kan man begynde og vænne dem til at sove selv, og falde i søvnen selv?- hvor meget sover/sov jeres 5 uger gammel baby i løbet af dagen?- tisser jeres drenge tit i gennem? (bruger Libero bleer)- hvor tit gir i bad?- ammer ikke, så han er på Nan1. Hvor længe holder flasken? F.eks så falder Han tit i søvn når han spiser. Så det kan tag langtid, men så er det jo koldt?- bruger i creme på jeres baby?- storm har mistet sit hår fra panden og til langt op på hovedet. Det ser jo vanvittigt ud:-) Kommer det hurtigt tilbage? - hvad skal der "ske" på 8 ugers undersøgelsen? Håber på lidt hjælp fra Jer:-) Mange hilsner VaniaDet lyder måske som om jeg er en udvidende klaphat. Men vil bare være sikker på jeg gør det rigtigt... Intet er godt nok til min musse...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2012

Marts<3

Beklager den rodet tekst! Skriver fra mobilen:-(((

Anmeld

13. april 2012

B&J

Hej tillykke med lille storm

Men først vores dreng sov ALDRIG, han sov i ½ time og var vågen i 2-3 timer og sådan var det tit både nat og dage og nogle gange var vi heldige han sov i 3 timer men så var han vågen i 7-8 timer .... men vi skaffede os en ligge stol og i mens jeg tog bad og tog tøj på sad daniel i den og jeg snakke med ham kiggede osv...

senere en skråstol og den var guld her hjemme.. også fandt vi ud af han var vild med at sove i en sækkepude det er noget med de kugler..

vores dreng tissede tit igennem i starten ind til en dejlig bruger her inde skrev at jeg måske ikke strammede bleen nok den skal være så stram man kun kan stikke en 1-2 ned og husk at ligge tissemanden ned og vi bruge også libero bleer

daniel var i bad 1-2 om ugen da han var så lille men kom hurtig op på 3 fordi han ELSKEDE DET....

den med flasken kan jeg ikke hjælpe så godt fordi daniel var en små spiser hele tiden men ellers skulle vi give hver 3time som vi andre endelig også spiser.. + om natten. hvis han ikke sover igennem..

tænker på det med flasken måske skulle du prøve en ny flaske med et større hul i dutten kan være det går for langsomt for ham... daniel faldt i søvn ved mit bryst fordi der skete jo ikke det helt vilde i starten så han faldt i søvn og fik ikke mad så vi skiftet til flasken også guffede han.

jeg brugte en let crem sådan en man kan købe brugte den på hans kinder og næse ellers ikke men daniel har også fint fugtighed i huden så ingen tør hud..

ikke vildt hurtigt kommer håret ikke igen men det kommer igen og det er meget alm.

jeg fik en undersøgelse der nede for at se om alt var tip top og ellers spurgte han om jeg havde det godt og daniel havde det godt osv..

håber du kan bruge lidt af det                  

Anmeld

13. april 2012

Marts<3

B&J skriver:

Hej tillykke med lille storm

Men først vores dreng sov ALDRIG, han sov i ½ time og var vågen i 2-3 timer og sådan var det tit både nat og dage og nogle gange var vi heldige han sov i 3 timer men så var han vågen i 7-8 timer .... men vi skaffede os en ligge stol og i mens jeg tog bad og tog tøj på sad daniel i den og jeg snakke med ham kiggede osv...

senere en skråstol og den var guld her hjemme.. også fandt vi ud af han var vild med at sove i en sækkepude det er noget med de kugler..

vores dreng tissede tit igennem i starten ind til en dejlig bruger her inde skrev at jeg måske ikke strammede bleen nok den skal være så stram man kun kan stikke en 1-2 ned og husk at ligge tissemanden ned og vi bruge også libero bleer

daniel var i bad 1-2 om ugen da han var så lille men kom hurtig op på 3 fordi han ELSKEDE DET....

den med flasken kan jeg ikke hjælpe så godt fordi daniel var en små spiser hele tiden men ellers skulle vi give hver 3time som vi andre endelig også spiser.. + om natten. hvis han ikke sover igennem..

tænker på det med flasken måske skulle du prøve en ny flaske med et større hul i dutten kan være det går for langsomt for ham... daniel faldt i søvn ved mit bryst fordi der skete jo ikke det helt vilde i starten så han faldt i søvn og fik ikke mad så vi skiftet til flasken også guffede han.

jeg brugte en let crem sådan en man kan købe brugte den på hans kinder og næse ellers ikke men daniel har også fint fugtighed i huden så ingen tør hud..

ikke vildt hurtigt kommer håret ikke igen men det kommer igen og det er meget alm.

jeg fik en undersøgelse der nede for at se om alt var tip top og ellers spurgte han om jeg havde det godt og daniel havde det godt osv..

håber du kan bruge lidt af det                  

Der var mange gode råd! Tusinde tak:-)Kan godt se at min dreng sover godt;-) Det klager jeg ikke over. Vi har en sække stol. Måske jeg skulle begynde at benytte den.

Anmeld

13. april 2012

Mira0911

Kan da lige give et fif med på vejen med flasken da jeg selv giver flaske til min datter - begge børn her har fået flaske... 

Når jeg giver min flaske, sørger jeg altid for at have en skål med i nærheden med kogende vand, så flasken kan holdes varm under hele måltidet, altså den bliver varmet igen når der skal bøvses... 

Nu ved jeg ikke hvordan du gør når du skal holde flasken varm under et måltid... 

Anmeld

13. april 2012

Marts<3

Mira0911 skriver:

Kan da lige give et fif med på vejen med flasken da jeg selv giver flaske til min datter - begge børn her har fået flaske... 

Når jeg giver min flaske, sørger jeg altid for at have en skål med i nærheden med kogende vand, så flasken kan holdes varm under hele måltidet, altså den bliver varmet igen når der skal bøvses... 

Nu ved jeg ikke hvordan du gør når du skal holde flasken varm under et måltid... 

Fik afvide at man ikke måtte genvarme en flaske.Så gør intet for at holde den lun! Derfor mit spørgsmål. Så må holde ham vågnen til han har spist bare sådan nogenlunde. Måske jeg skulle overveje at prøve dit trick!Mange tak:-)

Anmeld

13. april 2012

Mira0911

Marts<3 skriver:

Fik afvide at man ikke måtte genvarme en flaske.Så gør intet for at holde den lun! Derfor mit spørgsmål. Så må holde ham vågnen til han har spist bare sådan nogenlunde. Måske jeg skulle overveje at prøve dit trick!Mange tak:-)

Hvis mælken er helt koldt, så ja så må man ikke genvarme det igen... 

Men med mit trick der, er der altså på nogle tidspunkter at mælken er lun ikke kold på nogen måder, og så bliver den bare stilt i skålen med kogende vand

Anmeld

13. april 2012

SandieRa

Hej og tillykke med din søn - er det ik bare dejligt.

Men puha ja det er hårdt arbejde når man ik aner svar på alle sine spørgsmål og man vil jo kun dem de bedste.

Min søn sov også dejligt om natten men dagen var en stor kamp, indtil jeg skaffede mig en extra barnevogn der fast står på altanen, da vi bor i lejlighed, og nu kommer han ud og sover lur i den hver gang.

Min søn tissede også konstant igennem da han var omkring den alder, jeg synes det var død belastende og specielt om natten, den var sten sikker. Jeg skiftede dog til de bleer fra aldi og det hjalp faktisk, for da jeg senere fik nogle libero, tissede han igennem igen. Har dog ik prøvet siden så måske er det bleerne, eller måske det af en eller anden grund er alderen.

Det kan godt være du skal skifte flaskesut før de anbefalder det, det skal du ik gå så højt op i. Når det begynder at tage for lang tid prøver du bare og skifte (du skal jo alligevel købe dem før eller siden) og du finder hurtigt ud a om hullet stadig er for stort til den lille mund ;-) Jeg skiftede hurtigt men min er os en grovæder

:-)

Anmeld

13. april 2012

Københavnermor

Hvornår kan man begynde og vænne dem til at sove selv, og falde i søvnen selv? Vores pige kunne kun sove selv i barnevognen, ellers på min arm, eller i slynge hos mig i den alder. Vi købte en slyngevugge og den var guld værd! Nu er det intet problem at putte hende til at sove selv.
Hvor meget sover/sov jeres 5 uger gammel baby i løbet af dagen? Ca. 3 lurer, af 1,5 og 3 og 1 times varighed, så i alt ca. 5-5,5 times søvn i dagtimerne.
Tisser jeres drenge tit i gennem? (bruger Libero bleer) hvor tit gir i bad? Min pige har aldrig tisset igennem, vi bruger Rema1000 bleer.
ammer ikke, så han er på Nan1. Hvor længe holder flasken? F.eks så falder Han tit i søvn når han spiser. Så det kan tag langtid, men så er det jo koldt?  Her kan jeg ikke hjælpe, desværre..
Bruger i creme på jeres baby? Jeg bruger aldrig creme til hendes hud, og jeg bruger heller ikke sæbe eller olier.
storm har mistet sit hår fra panden og til langt op på hovedet. Det ser jo vanvittigt ud:-) Kommer det hurtigt tilbage? Aner det ikke, min pige er 4 måneder, og hendes hår ser stadig fjollet ud, så vi venter også. :-)
hvad skal der "ske" på 8 ugers undersøgelsen? Jeg fik en gynækologisk undersøgelse, blev tjekket om jeg kunne knibe, snakkede om jeg havde nogen problemer efter fødslen, om vi havde det godt og til slut snakkede vi om prævention.
Håber det kan bruges. Er sikker på at du er en fantastisk mor. Vi har alle startet samme sted og har måtte prøve os frem. :-) 

Anmeld

13. april 2012

Frk.S

Marts<3 skriver:

Jeg forsøger at svare på alt det jeg kan.

Om dagen kunne Freja også bedst falde i søvn i vores arme. I starten sad jeg bare med hende, fordi jeg sad jo bare og kiggede på hende.  Men det kan jo ikke blive ved hvis man også skal foretage sig lidt.

Vi gjorde det, at vi svøbte hende i dynen (mange babyer kan godt lide at blive svøbt lidt tæt fordi det minder dem om den trange livmoder). Så sad vi med hende til hun var i den dybe søvn (det er de som regel efter ca. 20 min.) og så lagde vi hende over i vuggen. Så havde vi hænderne fri, og hun vænnede sig lige så stille til at ligge i vuggen om dagen også. Og ellers var det ud at gå tur med barnevognen, og så sov hun i den.

Jeg kan ikke huske hvor meget hun sov i den alder. Hun sov også rigtig fint om natten, og så var det meget forskelligt hvor meget hun sov i løbet af dagen.

Jeg har jo så en pige, så der kan jeg ikke rigtig hjælpe. Men Freja har aldrig tisset igennem.

Jeg ammer, så det med at holde flasken varm kan jeg heller ikke rigtig hjælpe med. Men jeg kan da komme med et råd, som også må kunne bruges til flaskebørn. Freja faldt også tit i søvn under amning i starten. Men man kan holde dem lidt vågne (eller forsøge på det) ved at gnubbe forsigtigt i hånden, under foden, eller på kinden ned mod kæben.
Hvis han så skulle falde i søvn. Kan du vælge at tage ham op og skifte hans ble på det tidspunkt, så han vågner lidt op. Og så spise videre bagefter.

Jeg har en fed creme som Freja nogle gange får på ved kinderne og under munden. Her bliver hun lidt tør - bl.a. fordi hun savler en del. Men ellers ingen creme til hende. Hun har en fin hud - og jeg finder det ikke nødvendigt.

I starten kom hun i bad 1 gang om ugen. Efter kort tid gik vi op til 2 gange om ugen.

Mht. hår, så har Freja aldrig haft ret meget hår, så man har ikke kunnet se så stor en forskel der hvor det var helt væk og der hvor hun bare havde sit korte pjevs. Men det er helt normalt, og han skal nok få fint hår igen på et tidspunkt.

Til 8 ugers undersøgelsen tjekkede lægen om min livmoder havde trukket sig ordentlig sammen og om jeg kunne knibe ordentligt. Så snakkede vi lidt om hvordan jeg havde det og så snakkede vi lidt om præventionsmuligeder.

Håber du kan bruge mine svar til noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.