Marts<3 skriver:
Jeg forsøger at svare på alt det jeg kan. 
Om dagen kunne Freja også bedst falde i søvn i vores arme. I starten sad jeg bare med hende, fordi jeg sad jo bare og kiggede på hende.
Men det kan jo ikke blive ved hvis man også skal foretage sig lidt.
Vi gjorde det, at vi svøbte hende i dynen (mange babyer kan godt lide at blive svøbt lidt tæt fordi det minder dem om den trange livmoder). Så sad vi med hende til hun var i den dybe søvn (det er de som regel efter ca. 20 min.) og så lagde vi hende over i vuggen. Så havde vi hænderne fri, og hun vænnede sig lige så stille til at ligge i vuggen om dagen også. Og ellers var det ud at gå tur med barnevognen, og så sov hun i den.
Jeg kan ikke huske hvor meget hun sov i den alder. Hun sov også rigtig fint om natten, og så var det meget forskelligt hvor meget hun sov i løbet af dagen.
Jeg har jo så en pige, så der kan jeg ikke rigtig hjælpe. Men Freja har aldrig tisset igennem.
Jeg ammer, så det med at holde flasken varm kan jeg heller ikke rigtig hjælpe med. Men jeg kan da komme med et råd, som også må kunne bruges til flaskebørn. Freja faldt også tit i søvn under amning i starten. Men man kan holde dem lidt vågne (eller forsøge på det) ved at gnubbe forsigtigt i hånden, under foden, eller på kinden ned mod kæben.
Hvis han så skulle falde i søvn. Kan du vælge at tage ham op og skifte hans ble på det tidspunkt, så han vågner lidt op. Og så spise videre bagefter.
Jeg har en fed creme som Freja nogle gange får på ved kinderne og under munden. Her bliver hun lidt tør - bl.a. fordi hun savler en del. Men ellers ingen creme til hende. Hun har en fin hud - og jeg finder det ikke nødvendigt.
I starten kom hun i bad 1 gang om ugen. Efter kort tid gik vi op til 2 gange om ugen.
Mht. hår, så har Freja aldrig haft ret meget hår, så man har ikke kunnet se så stor en forskel der hvor det var helt væk og der hvor hun bare havde sit korte pjevs. Men det er helt normalt, og han skal nok få fint hår igen på et tidspunkt.
Til 8 ugers undersøgelsen tjekkede lægen om min livmoder havde trukket sig ordentlig sammen og om jeg kunne knibe ordentligt. Så snakkede vi lidt om hvordan jeg havde det og så snakkede vi lidt om præventionsmuligeder.
Håber du kan bruge mine svar til noget.