Ligge alene??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.721 visninger
28 svar
0 synes godt om
12. april 2012

Vivian87

Aviaja er 3,5 måned gammel og jeg er i tvivl om hvor længe hun kan/bør/må/skal ligge alene om dagen?? Altså, som i ligge i Kravlegården og lege selv?? 

Er bange for at jeg går/sidder med hende for meget, men jeg vil jo heller ikke ha hun skal ligge alene for meget 

Hvor tit/hvor meget ligger jeres på samme alder "alene"??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

lycly

Min datter lå meget alene dengang, hun lå bare på gulvet i stuen mens jeg også var derinde. Jeg bar aldrig bare rundt på hende, kun hvis hun fx skulle skiftes. Og sad heller ikke ret meget med hende, lå til gengæld lidt med hende nede på gulvet. Jeg kender flere som har tendens til altid at sidde med sit barn, eller bære rundt på det i bæresele, og de børn kunne ikke ret meget da de blev 7 mdr. De kunne hverken trille eller møve sig fremad og slet heller ikke lægger an til det.

Du skal ikke have dårlig samvittighed over at hun ligger på gulvet, det er langt bedre for hende rent motorisk

Anmeld

12. april 2012

Vivian87

LunaLykke skriver:

Min datter lå meget alene dengang, hun lå bare på gulvet i stuen mens jeg også var derinde. Jeg bar aldrig bare rundt på hende, kun hvis hun fx skulle skiftes. Og sad heller ikke ret meget med hende, lå til gengæld lidt med hende nede på gulvet. Jeg kender flere som har tendens til altid at sidde med sit barn, eller bære rundt på det i bæresele, og de børn kunne ikke ret meget da de blev 7 mdr. De kunne hverken trille eller møve sig fremad og slet heller ikke lægger an til det.

Du skal ikke have dårlig samvittighed over at hun ligger på gulvet, det er langt bedre for hende rent motorisk

Tusind tak for svar! :-) 

Hun triller nemlig heller ikke ret meget og sådan som de andre i min Mødregruppe, men jeg skal nok bare lade hende ligge noget mere selv! 

Anmeld

12. april 2012

Nattøs

Vivian87 skriver:

Tusind tak for svar! :-) 

Hun triller nemlig heller ikke ret meget og sådan som de andre i min Mødregruppe, men jeg skal nok bare lade hende ligge noget mere selv! 

bare husk at leg med hende engang imellem så længe hun ikke brokker sig, så tror jeg ikke at der er nogen problemer.

Anmeld

12. april 2012

lycly

Nattøs skriver:

J

bare husk at leg med hende engang imellem så længe hun ikke brokker sig, så tror jeg ikke at der er nogen problemer.

Ja, husk at stimulere hende lidt. Du ved med at trille med hende, vende hende på hovedet osv

Anmeld

13. april 2012

Tona

Jeg må altså erklære mig uenig i det du skriver der. Det er self. vigtigt at børn skal have mulighed for at øve sig motorisk på gulvet, men man ved i dag at det ikke passer at børn udvikler sig langsommere motorisk hvis de bæres meget omkring fx i bæredimser. Tvært imod tyder noget på at den tætte kropskontakt stimulerer dem motorisk. Det som hæmmer dem er at sidde for meget i skråstol, højstol, barnevogn, klapvogn osv hvor de ikke kan bevæge sig frit  

Anmeld

13. april 2012

Tona

Aviaja er 3,5 måned gammel og jeg er i tvivl om hvor længe hun kan/bør/må/skal ligge alene om dagen?? Altså, som i ligge i Kravlegården og lege selv?? 

Er bange for at jeg går/sidder med hende for meget, men jeg vil jo heller ikke ha hun skal ligge alene for meget 

Jeg syntes du skal lytte til barnet og de signaler som hun sender dig. Hvis hun virker glad og tilfreds og hygger sig alene, så er det rigtig fint. Det vil dog være godt for hende også at være på gulvet fx på et stort tæppe noget af tiden.

Hvis hun giver udtryk for at have brug for dig og dit nærvær, så syntes jeg du skal tage hende op og give hende det. Så små børn kan ikke forkæles og det nærvær du giver hende nu er med til at give hende selvtillid og tro på verden og sig selv senere  

Anmeld

13. april 2012

isabellasmor

Amandas-mor skriver:

Jeg syntes du skal lytte til barnet og de signaler som hun sender dig. Hvis hun virker glad og tilfreds og hygger sig alene, så er det rigtig fint. Det vil dog være godt for hende også at være på gulvet fx på et stort tæppe noget af tiden.

Hvis hun giver udtryk for at have brug for dig og dit nærvær, så syntes jeg du skal tage hende op og give hende det. Så små børn kan ikke forkæles og det nærvær du giver hende nu er med til at give hende selvtillid og tro på verden og sig selv senere  

er helt enig

Anmeld

13. april 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Amandas-mor skriver:

kunne ikke formulere det bedre!

lyt til barnet

Anmeld

13. april 2012

jeanett1988

Vivian87 skriver:

Min datter på 4½ måned leger også meget selv på gulvet i det samme rum som jeg er i. Det skal du ikke have dårlig samvittighed over. Barnet skal nok sige fra når det ikke gider mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.