? frysning af købe frugtmos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.495 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. april 2012

Annemor...

Ja, jeg er altså lidt grøn indenfor dette område da min søn først lige et blevet 4 mdr og er begyndt at få grød og mos

Jeg har købt noget HIPP pæremos som han får lidt af når han har spist det meste af hans grød eller kartoffelmos. Men på glasset står der at det kun må stå i køleskabet i 3 dage også må det ikke bruges mere. William får jo ikke en gang en teske af det når han spiser, så jeg ville ikke kunne nå at bruge det,. Mit spørgsmål er om jeg kan fryse købe frugtmos, som i mit tilfælde er fra HIPP?

Håber der er nogen der har mere erfaring inden for dette område som kan hjælpe mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

KLN

Annemor... skriver:

Ja, jeg er altså lidt grøn indenfor dette område da min søn først lige et blevet 4 mdr og er begyndt at få grød og mos

Jeg har købt noget HIPP pæremos som han får lidt af når han har spist det meste af hans grød eller kartoffelmos. Men på glasset står der at det kun må stå i køleskabet i 3 dage også må det ikke bruges mere. William får jo ikke en gang en teske af det når han spiser, så jeg ville ikke kunne nå at bruge det,. Mit spørgsmål er om jeg kan fryse købe frugtmos, som i mit tilfælde er fra HIPP?

Håber der er nogen der har mere erfaring inden for dette område som kan hjælpe mig.

Her får min datter ind i mellem sveskemos ovenpå grøden - for at holde gang i maven. Jeg fryser det ned i isterningebakker, så passer det lige med en terning ovenpå grøden

Anmeld

12. april 2012

Annemor...

KLN skriver:

Her får min datter ind i mellem sveskemos ovenpå grøden - for at holde gang i maven. Jeg fryser det ned i isterningebakker, så passer det lige med en terning ovenpå grøden

Og er Det også bare det der er købt færdig på glas eller laver du det selv?

Anmeld

13. april 2012

KLN

Det har jeg købt færdigt (fra Skælskør)

Anmeld

13. april 2012

Fenja09

Jeg ved ikke om man kan/må fryse købt babymos, men jeg ved at det ikke længere anbefales at man fryse maden ned i isterningebakker pga skadelige stoffer, som f.eks phthalater, der menes at være hormonforstyrrende. Det anbefales derfor kun at man bruger dem til vand og ikke fødevarer.

Istedet kan man købe små plastikbøtter som er produceret til at opbevare/fryse fødevare, som f.eks mos. Jeg har f.eks nogle fra Avent, som jeg har brugt til at fryse mælk ned.

Jeg tror man kan fryse købt babymos, men ellers så kan du måske finde noget om det på Hipps hjemmeside. Og hvis du vælger Hipps ikke - økologiske babymad, så skulle det gerne kunne holde en uge. Nogle af de økologiske må kun stå i køleskab i 24 timer efter man har åbnet.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.