Jeg er åbenbart mærkelig..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.020 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jep..

Jeg var et smut forbi gynækolog i dag, da min egen læge til 8 ugers undersøgelse ikke var helt sikker på at alt var i orden.

Så afsted med mig.. Så spørger gynækologen: "Har du fået din menstruation?" Hvor til jeg svarer "Nej."

Og det var åbenbart meget underligt, når man ikke ammer?  Så indre scanning til mig, og så kunne hun se at den skulle være på vej.

Hvis ikke den er kommet endnu i næste mdr. så skal den sættes igang med medicin.

Men udover det... Så fik jeg en recept på ppiller igen, og så siger hun til mig: "Du kan bare begynde på dem med det samme."

Men... skal man ikke først begynde på dem den dag man får sin mens? Jeg spurgte hende, men fik intet svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Jonatansmor

rikkeregnbue skriver:

Jep..

Jeg var et smut forbi gynækolog i dag, da min egen læge til 8 ugers undersøgelse ikke var helt sikker på at alt var i orden.

Så afsted med mig.. Så spørger gynækologen: "Har du fået din menstruation?" Hvor til jeg svarer "Nej."

Og det var åbenbart meget underligt, når man ikke ammer?  Så indre scanning til mig, og så kunne hun se at den skulle være på vej.

Hvis ikke den er kommet endnu i næste mdr. så skal den sættes igang med medicin.

Men udover det... Så fik jeg en recept på ppiller igen, og så siger hun til mig: "Du kan bare begynde på dem med det samme."

Men... skal man ikke først begynde på dem den dag man får sin mens? Jeg spurgte hende, men fik intet svar

Jeg fremprovokerede min første menstruation ved at begynde på p-piller, det var min læges eget forslag, jeg fik dem samtidigt med mine ammestop piller.

Så tror det er meget almindeligt

Anmeld

12. april 2012

bobbles

rikkeregnbue skriver:

Jep..

du kan godt begynde på p piller selvom det ikke er på din mens. 1 dag men så skal du nok ikke regne med at være beskyttet før om ca en måned, grunden til de siger du skal starte på p piller eller anden prævention på mens 1. dag er at det så beskytter dig fra den dag

Anmeld

12. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jonatansmor skriver:

Jeg fremprovokerede min første menstruation ved at begynde på p-piller, det var min læges eget forslag, jeg fik dem samtidigt med mine ammestop piller.

Så tror det er meget almindeligt

Ja okay

Anmeld

12. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Frøken Christiansen skriver:

du kan godt begynde på p piller selvom det ikke er på din mens. 1 dag men så skal du nok ikke regne med at være beskyttet før om ca en måned, grunden til de siger du skal starte på p piller eller anden prævention på mens 1. dag er at det så beskytter dig fra den dag

Når okay, så blev jeg det klogere!

Anmeld

12. april 2012

Clisolka

rikkeregnbue skriver:

Jep..

Nej, du behøver ikke have fået din mens for at starte på p-piller. Da Isabella var 9 mrd. havde jeg stadig ikke set skyggen af min mens efter fødslen, så jeg startede på p-pillerne og vupti, så fik jeg gang i systemet igen inden jeg startede på arbejde efter barslen 

Det er en løsning min læge har givet lov til før, da jeg har haft laaaaaange menspauser. Jeg skulle egentlig have været til udredning for PCO, men kom til 1. lægebesøg i stedet 

Du skal blot huske, at du ikke er sikret den første måneds tid 

Anmeld

12. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Babymor2010 skriver:

Nej, du behøver ikke have fået din mens for at starte på p-piller. Da Isabella var 9 mrd. havde jeg stadig ikke set skyggen af min mens efter fødslen, så jeg startede på p-pillerne og vupti, så fik jeg gang i systemet igen inden jeg startede på arbejde efter barslen 

Det er en løsning min læge har givet lov til før, da jeg har haft laaaaaange menspauser. Jeg skulle egentlig have været til udredning for PCO, men kom til 1. lægebesøg i stedet 

Du skal blot huske, at du ikke er sikret den første måneds tid 

Du har fået nyt billede! Ku' slet ikke kende dig

Men ja, så kunne det da godt være jeg bare skulle gøre som gynækologen bad mig om

Anmeld

12. april 2012

Clisolka

rikkeregnbue skriver:

Du har fået nyt billede! Ku' slet ikke kende dig

Men ja, så kunne det da godt være jeg bare skulle gøre som gynækologen bad mig om

Jeps, jeg skulle prøve noget nyt - så kan i også få ansigt på mig 

Anmeld

12. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Babymor2010 skriver:

Jeps, jeg skulle prøve noget nyt - så kan i også få ansigt på mig 

Hehe, jep!

Anmeld

12. april 2012

Muffin_girl

rikkeregnbue skriver:

Jep..

Jeg ved ikke en skid om mens ... Men vi er vel alle sammen lidt mærkelige 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.