Fristet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

441 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. april 2012

Anonym trådstarter

Heej piger

Jeg har over længere tid overvejer ar melde mig til fristet, for at udfordrer mig selv, rykke nogle grænser og opleve nogle nye ting i mit liv.. 

Men så er det at jeg ikke rigtig kan finde ud af hvad man skal skrive i sådan en ansøgning.? Nogle der har nogle gode forslag til hvad man kan skrive?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

Laura.

Anonym skriver:

Heej piger

Jeg har over længere tid overvejer ar melde mig til fristet, for at udfordrer mig selv, rykke nogle grænser og opleve nogle nye ting i mit liv.. 

Men så er det at jeg ikke rigtig kan finde ud af hvad man skal skrive i sådan en ansøgning.? Nogle der har nogle gode forslag til hvad man kan skrive?  

Nu har jeg ikke prøvet at skrive sådan en ansøgning, men er det ikke "bare" at skrive lidt om dig selv og hvorfor lige netop du skal vælges ?

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

Laura. skriver:

Nu har jeg ikke prøvet at skrive sådan en ansøgning, men er det ikke "bare" at skrive lidt om dig selv og hvorfor lige netop du skal vælges ?

Jo, det er det nok men ved ikke rigtig hvordan jeg skal starte sådan en ansøgning

Anmeld

11. april 2012

AnonymMor

Det du har skrevet her lyder da meget godt til en ansøgning ? Hehe nye udfordringer og opleve noget nyt og spændende

Anmeld

11. april 2012

Rockertand

Anonym skriver:

Heej piger

Jeg gætter på, at du skal tage en anden indgangsvinkel. 

Det er en hård branche, og jeg ved godt, at der i opslaget står, at " Du får nu en enestående chance for at komme ud på dit livs rejse, hvor dine vildeste drømme kan gå i opfyldelse! Du får muligheden for at udfordre dig selv og overskride dine grænser." - men i bund og grund er det jo ikke det, det handler om - det gælder for dem om at caste de mest interessante personligheder, nogle der skinner igennem på kamera, som kan lave "godt fjernsyn", som skaber drama og omtale i alle medier, så seertallene går i vejret, og de tjener flest mulige penge. 

Du skal nok spørge dig selv, om DU kan levere varen - og hvis du kan, så er det din opgave at fortælle dem det - sælg varen, men du skal være sikker på, at du kan leve op til det.

Har du tænkt over konsekvenserne ved at deltage i sådan et program? Der er rigtig mange "haters" derude - og er du parat til at blive konfronteret i de mest mærkelige situationer?

Anmeld

11. april 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Rockertand skriver:

Jeg gætter på, at du skal tage en anden indgangsvinkel. 

Det er en hård branche, og jeg ved godt, at der i opslaget står, at " Du får nu en enestående chance for at komme ud på dit livs rejse, hvor dine vildeste drømme kan gå i opfyldelse! Du får muligheden for at udfordre dig selv og overskride dine grænser." - men i bund og grund er det jo ikke det, det handler om - det gælder for dem om at caste de mest interessante personligheder, nogle der skinner igennem på kamera, som kan lave "godt fjernsyn", som skaber drama og omtale i alle medier, så seertallene går i vejret, og de tjener flest mulige penge. 

Du skal nok spørge dig selv, om DU kan levere varen - og hvis du kan, så er det din opgave at fortælle dem det - sælg varen, men du skal være sikker på, at du kan leve op til det.

Har du tænkt over konsekvenserne ved at deltage i sådan et program? Der er rigtig mange "haters" derude - og er du parat til at blive konfronteret i de mest mærkelige situationer?

Jeg er rørende enig. Du skal være bevidst om, at der vil blive klippet og manipuleret med optagelserne, så du kan komme til at fremstå som en type, du slet ikke genkender som dig selv. Den smådumme, den kyniske, den ubehagelige, den fjollede - en, som man lynhurtigt kan sætte i bås og ikke nødvendigvis som noget positivt. En, der kan få seerne op af stolene.

Hvis du kan stå inde for det - og hvis du er sikker på, du har selvværd til at kunne tackle, at en masse ukendte mennesker pludselig har en holdning til, hvad du er for en - så skriv en provokerende, opsigtsvækkende, anderledes ansøgning, hvor du fortæller om dine "skæve" sider. At du er småtosset, grænseoverskridende - eller så god, som dagen er lang. Et eller andet, der er markant anderledes, og som du selvfølgelig kan stå inde for, også i en forvrænget udgave.

Jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg i dit sted ville finde mere "ægte" og mindre iscenesatte udfordringer - uden kamera på. Det kan have vidtrækkende konsekvenser at deltage i den slags programmer, og du får ikke chancen for at gøre noget om eller tage til genmæle, hvis du føler dig uretfærdigt fremstillet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.