Pensionsopsparing - PFA Pension

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.989 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. april 2012

Anonym trådstarter

Den pension jeg har opsparet der, kan man få den flyttet til f.eks kapitalpensionen i banken? 

Nogle der kender til det på det område? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

Anonym trådstarter

Betaler til andre pensionsordninger i forvejen. 

Tænker at få den udbetalt hos PFA Pension.

Nogle der kender til dette?

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

11. april 2012

Anonym trådstarter

Slet ingen der har prøvet at få udbetalt en pensionsopsparing når man betaler til et par stykker andre? 

Anmeld

11. april 2012

Anonym

Anonym skriver:

Slet ingen der har prøvet at få udbetalt en pensionsopsparing når man betaler til et par stykker andre? 

Såvidt jeg har forstået, så koster det ikke så meget at flytte pengene - men hvis du skal have dem udbetalt før tid, så koster det enten 60% eller 40% alt efter vilkårene.

Måske dette kan hjælpe?

http://www.euroinvestorpension.dk/artikler/artikler-2010/flyt-din-pension/

Anmeld

11. april 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Den pension jeg har opsparet der, kan man få den flyttet til f.eks kapitalpensionen i banken? 

Jeg overvejer selv at samle alle forsikringer, og jeg mener kan kan samle dem i sit nuværende selvskab uden at skulle betale den dyre afgift.

Men jeg tror ikke, det er muligt at kunne få dem frigivet til f.eks. banken uden at miste en del.

Anmeld

12. april 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Såvidt jeg har forstået, så koster det ikke så meget at flytte pengene - men hvis du skal have dem udbetalt før tid, så koster det enten 60% eller 40% alt efter vilkårene.

Måske dette kan hjælpe?

http://www.euroinvestorpension.dk/artikler/artikler-2010/flyt-din-pension/

Ved ikke om det hjalp noget, men skrev en mail til pfa og venter nu svar fra dem. Jeg har ikke betalt til pfa siden 2008, har læst mig frem til på deres hjemmeside at når man ikke er i stillingen mere kan man få dem udbetalt (tilbagekøb tror jeg hedder)

Har læst flere steder at pfa har nægtet mange at få deres pension flyttet til et andet.

Anmeld

12. april 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Jeg overvejer selv at samle alle forsikringer, og jeg mener kan kan samle dem i sit nuværende selvskab uden at skulle betale den dyre afgift.

Men jeg tror ikke, det er muligt at kunne få dem frigivet til f.eks. banken uden at miste en del.

Der er vidst et ret højt gebyr man skal betale har jeg læst mig frem til via google.

Anmeld

12. april 2012

A.n.onym.

Anonym skriver:

Jeg arbejder i branchen, og det kommer an på om der er nogle klausuler på ordningen - så det er kun dem der kan svare på dette. De plejer dog at kunne svare med det samme. Hvis du kan få dem udbetalt, vil de typisk tage et gebyr på en 1500-1700 kr. og så skal staten have 60 % i afgift

Anmeld

12. april 2012

Anonym trådstarter

Xeniakaas skriver:

Jeg arbejder i branchen, og det kommer an på om der er nogle klausuler på ordningen - så det er kun dem der kan svare på dette. De plejer dog at kunne svare med det samme. Hvis du kan få dem udbetalt, vil de typisk tage et gebyr på en 1500-1700 kr. og så skal staten have 60 % i afgift

Okay, ophæve pensionen selvom der er klausul på det kan man heller ikke? Jeg aner ikke om der er klausul på, jeg kommer ikke til indbetale noget der til igen, når jeg betaler til et par stykker andre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.