Børnetilskud til forældre under uddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.259 visninger
4 svar
0 synes godt om
11. april 2012

Anonym trådstarter

Jeg har ladet mig høre at man som forældre under uddannelse kan søge børnetilskud?

Er der nogle herinde fra som har erfaring med dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

Jeg har ladet mig høre at man som forældre under uddannelse kan søge børnetilskud?

Hvis i begge er på su kan i få et forsørgertillæg. Men ellers får du jo forsørgersatsen og forhøjet su-lån

Anmeld

12. april 2012

An&Jo

Anonym skriver:

hvis i begge er under uddannelse og bor sammen så kan i hver få et tilskud til su'en på omkring 2200kr derudover kan du tage det almindelige lån, og du kan få et forsørger lån

Men bor i sammen og det kun er den ene der er under uddannelse, så får du den almindelige su sats, og kan så søge alm lån og forhøjet lån

bor du IKKE sammen med faderen kan du når du er under uddannelse søge følgende

Forhøjet su (altså dobbelt sats)
su lån
forsørgerlån
ekstra ordinært tilskud fra kommunen (som kommer hver 3 måned med dine børnepenge)

og så er der jo alt det andet som fripladstilskud, og boligstøtte..

Anmeld

12. april 2012

Sissel

Det er rigtig nok at man kan søge noget ekstra.. Kan ikke lige huske hvad det hedder.. Mener det drejer sig om nogle hundrede kroner ekstra. Vi søgte det for ihvertfald et halvt år siden, og har stadig ikke hørt noget fra dem

Anmeld

12. april 2012

heisamig

Yes... det hedder ekstra børnebidrag til uddannelsessøgende forældre - vi får omkring 1700 kr ekstra hver 3. måned sammen med børnepengene... Søges via kommunen og kører efter indkomst...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.