Nu som enlig - hvad kan jeg søge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.101 visninger
2 svar
0 synes godt om
11. april 2012

Anonym trådstarter

Hej allesammen.

Da min kæreste og jeg er gået fra hinanden er jeg blevet enlig mor med min datter på ½ år som kommer til at have bopælsadresse hos mig.

Jeg er stadig på barsel men fortsætter min uddannelse til september hvor jeg så vil komme på su.

Er der nogle herinde som ved hvad jeg kan søge af økonomisk støtte?

Jeg ved at jeg kan få noget ekstra su, så længe jeg er enlig forsørger og studerende.

Og ekstra boligstøtte.

Og så får jeg børnepenge hver 3. måned.

Er der andre ting jeg kan søge som enlig mor?

På forhånd tak for hjælp.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

trunte24

Anonym skriver:

Hej allesammen.

Da min kæreste og jeg er gået fra hinanden er jeg blevet enlig mor med min datter på ½ år som kommer til at have bopælsadresse hos mig.

Jeg er stadig på barsel men fortsætter min uddannelse til september hvor jeg så vil komme på su.

Jeg ved at jeg kan få noget ekstra su, så længe jeg er enlig forsørger og studerende.

Og ekstra boligstøtte.

Som enlig forsørger på su kan du få forsørger tillæg til su'en. Det svare til det samme som en normal su. +du kan selvfølgelig få su lån og så kan du som forsørger få ekstra su lån.

Så får du som du selv skriver børne og ungeydelse hver 3 måned. Ud over det alm kan du søge om tillæg som enlig tror det hedder ordinært og ekstraordinært tillæg.

Du kan få friplads i daginstitution og boligsikring.

Og så får du jo børnepenge fra faren hver måned.

Anmeld

11. april 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Hej allesammen.

Og ekstra boligstøtte.

Træls at du skulle komme i denne kategori. Du kan se en tidligere tråd om emnet her

https://www.baby.dk/debat/8033pi1/enlig-morfar/hvad-kan-man-soege-som-enlig.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.