Kan i hjælpe??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

316 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. april 2012

Anonym trådstarter

Sagen er den at der hvor min mand og jeg er arbejder, som er et familie fortagen er lige ved at bukke under, ja vi køre nok på sidse uge.

Det vil sige at vi komme til at mangle penge i næste måned, men da vi er gift kan vi ikke få noget kantant hjælp eller andet vel?

Så ideen var den at vi skulle skilles og jeg have  adresse et andet sted, så han kan få nogle penge, jeg vil nemlig stadig ikke kunne få penge da jeg ejer en andelslejlighed, som jeg udlejer, da vi ikke kan sælge den uden tab. vi bor selv i leje lejlighed.

Jeg ved godt det er lidt at snyde systemet, men vi er helt på bag bund hvad vi ellers skal gøre, inge penge er = vi ikke kan betale mad eller regninger ved ikke hvad jeg skal gøre, nogle der kan hjælpe??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

jydeinden

Anonym skriver:

Sagen er den at der hvor min mand og jeg er arbejder, som er et familie fortagen er lige ved at bukke under, ja vi køre nok på sidse uge.

Det vil sige at vi komme til at mangle penge i næste måned, men da vi er gift kan vi ikke få noget kantant hjælp eller andet vel?

Så ideen var den at vi skulle skilles og jeg have  adresse et andet sted, så han kan få nogle penge, jeg vil nemlig stadig ikke kunne få penge da jeg ejer en andelslejlighed, som jeg udlejer, da vi ikke kan sælge den uden tab. vi bor selv i leje lejlighed.

Jeg ved godt det er lidt at snyde systemet, men vi er helt på bag bund hvad vi ellers skal gøre, inge penge er = vi ikke kan betale mad eller regninger ved ikke hvad jeg skal gøre, nogle der kan hjælpe??

det kommer meget an på kommunen, nogle kommuner er meget strikse med at jeres personlige formue ikke må overstige 20.000 til sammen, mens andre er lidt mere medgørelige, så det eneste jeg kan sige er at du må prøve at snakke med den kommune du bor i om hvad i kan gøre.. synes i hvertfald det vil være åndsvagt at blive skilt af økonomiske årsager.

Anmeld

11. april 2012

Michalala

Anonym skriver:

Jeg kan desværre ikke hjælpe  og vil heller ikke være med til at opfordre til at snyde systemet - selvom det lyder som en meget trist situation I står i. Kan kun sige, at SKAT er meget opmærksomme på flytninger som blot er proforma, så I risikerer at de opdager det og dermed alligevel ikke får de penge I havde regnet med.

Går ud fra at I er i fuld sving med at søge jobs m.m.?

Held og lykke med det hele herfra.

Anmeld

11. april 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn

jeg ville prøve at tale med banken, og de andre kreditorer. Forklare dem situationen og måske få henstand et stykke tid. Det er bedre end at udelade at betale, det viser i er aktive.

At lade sig skille og derved snyde systemet på den måde er ikke i orden, når der er andre muligheder for at løse jeres problem.

Anmeld

11. april 2012

Anonym

Jeg tror nu godt i begge kan få kontant hjælp. Det er kommer helt an på hvor mange værdier i har. Kommunen kan hvis nok bede jer sælge bilen, hvis i har sådan en. Hvis din mand tjerner kassen, så tror jeg ikke du vil kunne få noget.

Men ellers er i vel medlem af en a kasse?

Start med at søge nyt job nu. Der er altid job der dem der gider arbejde. Har ikke så meget respekt for folk der snyder systemet....  

Hvis det kun er en måneds tid det kniber med pengene, kan jeg da kun forestille mig at banken er villig til at give jer en kasse kredit

Anmeld

11. april 2012

1990h

Snak med kommunen kom kontant hjælp.
Det kan man oftes få hvis man ikk har værdi.

Fx hvis i har en fri værdi i huset skal den bruges først.

Anmeld

11. april 2012

Troldemommi

Er i ikke medlem af en a kasse?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.