Altså Freja havde også en periode hvor hun kun sov 40 min. ad gangen om dagen. Det var ret frustrende, da hun tydeligvis ikke var udhvilet og blev hurtigt træt igen bagefter. Så jeg følte jeg puttede hende hele tiden.
Da jeg bestemte mig for at hun skulle sove udenfor til hver lur (jeg var ellers begyndt at putte hende oftere inde, fordi jeg synes det var surt lige at være trillet hjem med barnevognen - gå indenfor, og så ud og hente hende 10 min. senere fordi hun var vågen) og gå med hende hver gang til hun sov, så hjalp det. Om det var det der hjalp eller fordi hun var blevet ældre skal jeg ikke kunne sige. Men efter 1-2 uger, hvor jeg gik med hende til hver lur, begyndte hun at falde i søvn nærmest før vi havde forladt indkørslen - og der begyndte hun også at tage længere lure.
Nu sover hun 2 lure om dagen (formiddag på ca. 2½ time og eftermiddag på ca. 1½ time - kan selvfølgelig variere). Og jeg kan bare ligge hende ud - behøver ikke trille med hende.
Så jeg kan bare sige: hold ud, jeg tror på det bliver bedre... det gjorde det i hvert fald her. 
Anmeld