12 ugers tigerspring - HJÆLP??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.600 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. april 2012

Anonym trådstarter

HJÆLP?????

Vores lille dreng er på 6!!!! døgn ude af sin ellers rytme. Han sover kun 30-45 min af gangen om dagen, medmindre han må sobve i mine arme -er det normalt?? Går det bare obver af sig selv?

Han sover godt om natten som han plejer. Men om dagen, når habn ikke får søvn nok så ender det ud i kæmpe skrigeture

OG han vil lægges til ca 1 gang i timen. Normalt spiser han hver 3-4 time.

det startede i torsdags..

han er 11 uger og nogle dage...

hvornår vil han sove selv igen? kommer det bare jo mere vi prøver eller skal vi lade ham sove i vores arme?

hjælp mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

Anonym trådstarter

Ingen???

Anmeld

11. april 2012

Frk.S

Altså Freja havde også en periode hvor hun kun sov 40 min. ad gangen om dagen. Det var ret frustrende, da hun tydeligvis ikke var udhvilet og blev hurtigt træt igen bagefter. Så jeg følte jeg puttede hende hele tiden.

Da jeg bestemte mig for at hun skulle sove udenfor til hver lur (jeg var ellers begyndt at putte hende oftere inde, fordi jeg synes det var surt lige at være trillet hjem med barnevognen - gå indenfor, og så ud og hente hende 10 min. senere fordi hun var vågen) og gå med hende hver gang til hun sov, så hjalp det. Om det var det der hjalp eller fordi hun var blevet ældre skal jeg ikke kunne sige. Men efter 1-2 uger, hvor jeg gik med hende til hver lur, begyndte hun at falde i søvn nærmest før vi havde forladt indkørslen - og der begyndte hun også at tage længere lure.

Nu sover hun 2 lure om dagen (formiddag på ca. 2½ time og eftermiddag på ca. 1½ time - kan selvfølgelig variere). Og jeg kan bare ligge hende ud - behøver ikke trille med hende.

Så jeg kan bare sige: hold ud, jeg tror på det bliver bedre... det gjorde det i hvert fald her.

Anmeld

11. april 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Ingen???

Det er ganske normalt at de ikke sover længere... Min søn sov max 30-40 min  om dagen ad gangen indtil han blev omkring 5 mdr. nu sover han som regel mellem 30 min og 2 timer - der er ikke rigtig sammenhæng i hvornår han tager de lange lure.

at din bebs vil have babs oftere, tyder på at han er blevet mere sulten - og så skal der jo arbejdes for at øge mælkeproduktionen. igen ganske normalt.

Hvor længe det varer er ikke til at sige. prøv evt at lægge ham i hans seng med en stofklud over ansigtet når han skal sve til middag - det minimerer stimuli udefra, og min lærte i løbet af et par dage at så kunne man ligeså godt lægge sig til art sove. ikke at det på nogen måde gjorde lurrne længere 

Anmeld

11. april 2012

Fanny Holbech

AM AM AM

Det lyder som om han tager et af de såkaldte tigerspring, hvor han har brug for at sætte mælkeproduktionen op.

Indstil dig på et par dage, hvor du ammer ham ligeså meget han vil og sørg samtidig for at få sovet, når han sover og ellers bare slappe af. Regn ikke med at skulle lave andet end at amme og sove. (Din søvn er vigtig for mælkeproduktionen)

Efter et par dage vil mælkeproduktionen have fundet et nyt leje og i kan vende tilbage til Jeres normale rytme....Forhåbentlig.

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

jeg ammer og ammer og ammer....

Men, det har stået på i 6 dage?

Normalt sover han i barnevognen udenfor 3-5 timer om formiddag, fra 9-12-14 stykker. og en lille lur til aften. Pyt med han vender om på lurerne, det OK, bare han snart vil lægge selv lidt igen. Og ikke vågne af det mindste. Det ligner ham slet ikke...

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Det er ganske normalt at de ikke sover længere... Min søn sov max 30-40 min  om dagen ad gangen indtil han blev omkring 5 mdr. nu sover han som regel mellem 30 min og 2 timer - der er ikke rigtig sammenhæng i hvornår han tager de lange lure.

at din bebs vil have babs oftere, tyder på at han er blevet mere sulten - og så skal der jo arbejdes for at øge mælkeproduktionen. igen ganske normalt.

Hvor længe det varer er ikke til at sige. prøv evt at lægge ham i hans seng med en stofklud over ansigtet når han skal sve til middag - det minimerer stimuli udefra, og min lærte i løbet af et par dage at så kunne man ligeså godt lægge sig til art sove. ikke at det på nogen måde gjorde lurrne længere 

har svaret ovenover..

Må prøve det med stofbleen..

Det bare det, han gider slet ikke lægge selv og sove, så vågner hanb bare... og det plejer han ikke...

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

no one

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.