Prævention efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

448 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. april 2012

Anonym trådstarter

Hej piger! 

Jeg fødte for 7 uger siden en dejlig lille pige! 

Vi har nu startet sexlivet op igen, og jeg er ikke i tvivl om, at vi skal have flere børn. Vil helst gerne starte pb igen omkring jul. 

Hvilken præventionsmetode er bedst, når den skal "af tapetet" igen om så kort tid? 

Lige nu bruger vi bare kondom, men det er ikke en holdbar løsning for os, for vi har det desværre med, at glemme det. Og manden synes det er ubehageligt at bruge. (fair, forstår det sgu godt!) 

Sidst vi startede pb, var jeg på p-piller inden. Det tog 8 mdr før jeg blev gravid, og samtidig er jeg ikke så voldsomt glad for p-piller, da jeg glemmer dem for ofte. Egentlig har min krop det bedst helt uden hormonel påvirkning. 

Så hvad siger i, piger? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

Anonym trådstarter

Ingen??

Anmeld

11. april 2012

Guldimaven

Hvad med spiral? Har ikke så megen kendskab til det, men tror det er det jeg skal have efter fødslen. Min jordemor siger det nok er den bedste metode når man har født!

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

Guldimaven skriver:

Hvad med spiral? Har ikke så megen kendskab til det, men tror det er det jeg skal have efter fødslen. Min jordemor siger det nok er den bedste metode når man har født!

Mja, men så skal jeg have den sat op, for at have taget den ud igen om lidt? :s

Anmeld

11. april 2012

Team Putte

Anonym skriver:

Synes ik der er nogen grund til at blande hormoner ind i billedet når i snart starter projektet igen.. Det er spiral som man jo ik skal huske at bruge hver dag som p-piller eller kondom, evt. kan i eksperimentere med nogle tyndere hvis manden ik synes han får ligeså meget ud af det med alm.

Tror ihvertfald alt med hormoner vil forvirre kroppen mere end det gavner når det kun er et halvt års tid vi snakker om

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

Synes ik der er nogen grund til at blande hormoner ind i billedet når i snart starter projektet igen.. Det er spiral som man jo ik skal huske at bruge hver dag som p-piller eller kondom, evt. kan i eksperimentere med nogle tyndere hvis manden ik synes han får ligeså meget ud af det med alm.

Tror ihvertfald alt med hormoner vil forvirre kroppen mere end det gavner når det kun er et halvt års tid vi snakker om

Ja, det er også lidt det jeg tænker! Ja, "stå af i Roskilde" metoden dur jo i hvert fald ikke :p 

Anmeld

11. april 2012

Team Putte

Anonym skriver:

Ja, det er også lidt det jeg tænker! Ja, "stå af i Roskilde" metoden dur jo i hvert fald ikke :p 

Hehe nej den skal man oz holde sig fra.. Det må da iøvrigt være mere irriterende for manden at skulle stoppe lige inden end at bruge kondom, tænker jeg

Anmeld

11. april 2012

Guldimaven

Anonym skriver:

Jeg tror jeg ville gøre det, istedet for at skulle til at give min krop mini piller eller andet.. Men jeg ved ikke ret meget om alt det prævention. 

Anmeld

11. april 2012

MortilCilas

Jeg fik en kobberspiral, men den fungered ikke for mig og har nu hormonspiral

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

Guldimaven skriver:

Jeg tror jeg ville gøre det, istedet for at skulle til at give min krop mini piller eller andet.. Men jeg ved ikke ret meget om alt det prævention. 

Hvordan er det anderledes? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.