Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Hvor hurtigt hjælper kommunen med bolig hvis man pludselig står som enlig?? (jeg har et barn på under 2 år)
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Anonym skriver: Hvor hurtigt hjælper kommunen med bolig hvis man pludselig står som enlig?? (jeg har et barn på under 2 år)
hvis du finder en lejebolig, i en boligforening, der ikke er for dyrt kan du få boligindskudslån indenfor en uge, så skal du så selv betale første månede husleje og så måneden efter du er flyttet ind kommer boligsikringen
Jeg kender "tilfælde" helt ned til få ugers ventetid, netop grundet enlig med barn, men desværre også langt længere tid (flere mdr.) hvor der så IKKE har været børn inde i billedet.
wamse skriver:Hvordan mener du, at kommunen hjælper?De gange jeg har stået som enlig, har de ikke hjulpen med at finde en bolig, men jeg har lånt til indskuddet, som jeg fik svar på meget hurtigt.
mm. i bliver skildt, altså har været gift, så skal du selv sørge for at finde en bolig.. fik en "akut" bolig for nogle år siden, men det var pga. for høj husleje.. jeg stod på akut listen i 1 år før jeg fik tilbudt noget.. der er MEGET stramme regler, så tror du selv må ud på markedet og lede
Cookiemonsteret skriver: hvis du finder en lejebolig, i en boligforening, der ikke er for dyrt kan du få boligindskudslån indenfor en uge, så skal du så selv betale første månede husleje og så måneden efter du er flyttet ind kommer boligsikringen
Sådan er det bestemt ikke alle steder.
I min kommune er der ingen hjælp at hente, hverken til at få en bolig eller til indskud, der må man klare sig selv.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128