Plejefamilie og kontakthjælp- erfaring ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

652 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. april 2012

Anonym trådstarter

Vidste ikke lige hvad emne der her passede under, så lagde det bar ind her

Men sagen er den at jeg er gravid (40+2) og for 2uger siden fik jeg afvide at min datter skulle i plejefamilie, og skal aflevere hende nogle dage efter fødslen 

Da jeg er på kontakthjælp, ringede jeg ind for at høre om jeg gik fra de 10.000 jeg får nu, ned til 5,000 som jeg fik før jeg bliv gravid..... - - Og til min store overraskelse sagde de at så længe jeg har forældremyndigheden og står som mor, ville jeg få 15.000(før skat) fordi jeg er enlig forsøger!!!

Men jeg skal jo ikke forsørge min datter, skal jo kun "forsørge" mig selv 

SÅ er der nogle herinde der har erfaring med dette? og ved om det de siger overhovedet er rigtigt? Håber på hurtige svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

BrightStar

Du burde stadig få den høje kontanthjælp.

Jeg kender ihvertfald en som har sit barn anbragt og hun bibeholdte den højeste kontanthjælp. 

Anmeld

11. april 2012

wamse

Jeg kender et par, som fik fjernet deres datter lige efter fødslen, og de får begge forsørgersatsen.

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

BrightStar skriver:

Du burde stadig få den høje kontanthjælp.

Jeg kender ihvertfald en som har sit barn anbragt og hun bibeholdte den højeste kontanthjælp. 

_Okay, synes bare det lyder lidt mærkeligt

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg kender et par, som fik fjernet deres datter lige efter fødslen, og de får begge forsørgersatsen.

Okay, mange tak, 

Anmeld

11. april 2012

IT-nørd

Anonym skriver:

Vidste ikke lige hvad emne der her passede under, så lagde det bar ind her

Men sagen er den at jeg er gravid (40+2) og for 2uger siden fik jeg afvide at min datter skulle i plejefamilie, og skal aflevere hende nogle dage efter fødslen 

Da jeg er på kontakthjælp, ringede jeg ind for at høre om jeg gik fra de 10.000 jeg får nu, ned til 5,000 som jeg fik før jeg bliv gravid..... - - Og til min store overraskelse sagde de at så længe jeg har forældremyndigheden og står som mor, ville jeg få 15.000(før skat) fordi jeg er enlig forsøger!!!

Men jeg skal jo ikke forsørge min datter, skal jo kun "forsørge" mig selv 

SÅ er der nogle herinde der har erfaring med dette? og ved om det de siger overhovedet er rigtigt? Håber på hurtige svar

Jeg er plejemor til en pige, som vi fik fra fødslen. Hendes mor får vist nok den høje sats og hun holder barsel fra sin uddannelse selvom hun ikke har datteren hjemme.

Hvis du spørger mig, er det helt forkert... Hun skal jo ikke sørge for hverken tøj eller mad eller andet til sin datter og gør det heller ikke. Hun rejser dog langt hver 14. dag for at besøge sin datter og hun får ikke dækket rejseomkostninger da det er hende selv der valgte at flytte langt væk.

Anmeld

11. april 2012

Anonym trådstarter

Lenchick skriver:

Jeg er plejemor til en pige, som vi fik fra fødslen. Hendes mor får vist nok den høje sats og hun holder barsel fra sin uddannelse selvom hun ikke har datteren hjemme.

Hvis du spørger mig, er det helt forkert... Hun skal jo ikke sørge for hverken tøj eller mad eller andet til sin datter og gør det heller ikke. Hun rejser dog langt hver 14. dag for at besøge sin datter og hun får ikke dækket rejseomkostninger da det er hende selv der valgte at flytte langt væk.

Okay, Jeg synes også det er helt underligt at jeg vil få den høje sats, og min datter skal heldigvis kun ca 10km væk fra mig....

De sagde bare at så længe jeg har myndigheden, så går det ind under enligforsøger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.