Total forvirring omkring Pergotime, hjææææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.067 visninger
22 svar
0 synes godt om
11. april 2012

metski83

Jeg har fået Pergotime, for første gang denne måned.

Men om det har en effekt ved jeg ikke, da jeg var så uheldig at min scanningsdag lå i Påsken, og jeg derfor først kan blive scannet i næste cyklus.

Jeg har taget ÆL test, siden 12 dagen, er i dag på dag 14 dagen, og syntes bare ikke de ÆL test er i nærheden af at blive positive, mon de bliver det ?

Desuden er min mens først blevet regelmæssig efter et år (inden Pergotime start) men det er ligesom om at jeg bløder længere nu, eller dvs. at afslutningen på mens med rester varer længere. Min mens varer så alt i alt ca. 2 uger ???????(undskyld, det er ulækkert)

Så jeg kan bare slet ikke finde ud af min krop. Troede ikke min mens ville vare to uger når jeg startede på Pergotime, men jo, det har den også været denne gang.

Total forvirret indlæg, ,ligeså forvirret som jeg er i øjeblikket.

Ville bare ønske jeg blev gravid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

l.kjoeller

Tror sagtens du kan nå at teste positiv. Måske er din cyklus bare længere. Ved godt det træls det ikke bar kan være regelmæssigt i stedt for at svinge

Anmeld

11. april 2012

metski83

l.kjoeller skriver:

Tror sagtens du kan nå at teste positiv. Måske er din cyklus bare længere. Ved godt det træls det ikke bar kan være regelmæssigt i stedt for at svinge

Tak for svar.

Troede bare at min cyklus blev "normal" når man fik Pergotime ??

Sidst kunne jeg også først teste for positiv ÆL, ca. tre uger inde i cyklus, men mens kom efter ca. 4 uger. Så min mens kom egentligt kort tid efter ÆL, i stedet for først 14 dage efter ÆL.

Anmeld

11. april 2012

metski83

metski83 skriver:

Jeg har fået Pergotime, for første gang denne måned.

Men om det har en effekt ved jeg ikke, da jeg var så uheldig at min scanningsdag lå i Påsken, og jeg derfor først kan blive scannet i næste cyklus.

Jeg har taget ÆL test, siden 12 dagen, er i dag på dag 14 dagen, og syntes bare ikke de ÆL test er i nærheden af at blive positive, mon de bliver det ?

Desuden er min mens først blevet regelmæssig efter et år (inden Pergotime start) men det er ligesom om at jeg bløder længere nu, eller dvs. at afslutningen på mens med rester varer længere. Min mens varer så alt i alt ca. 2 uger ???????(undskyld, det er ulækkert)

Så jeg kan bare slet ikke finde ud af min krop. Troede ikke min mens ville vare to uger når jeg startede på Pergotime, men jo, det har den også været denne gang.

Total forvirret indlæg, ,ligeså forvirret som jeg er i øjeblikket.

Ville bare ønske jeg blev gravid.

Årh kunne virkelig godt bruge lidt flere svar, eller bare lidt opmuntring. 

Anmeld

11. april 2012

smlmea

Det betyder bare at pergotimen ikke har virket,hvad vel er meget godt,når man ikke har kunne scanne dig.

For det er altså dybt uansvarligt,at give hormoner uden af follikelscanne.

Om du overhovdet får ÆL i denne cyklus,kommer an på om du normalt har ÆL,har du det,vil din cyklus bare være som den plejer.

Anmeld

11. april 2012

metski83

smlmea skriver:

Det betyder bare at pergotimen ikke har virket,hvad vel er meget godt,når man ikke har kunne scanne dig.

For det er altså dybt uansvarligt,at give hormoner uden af follikelscanne.

Om du overhovdet får ÆL i denne cyklus,kommer an på om du normalt har ÆL,har du det,vil din cyklus bare være som den plejer.

Hvad mener du med at det ikke har virket ?

Det kan man jo ikke vide allerede nu om det har. 

Anmeld

12. april 2012

smlmea

Hvis der ikke er modne follikler på CD 12-13 stykker,så har de ikke haft nogen effekt,og man vil gå i naturlig cyklus.

Og idet du er forbi CD 12 og 13,og ikke har haft en positiv ÆL-test,er det fordi ingen af folliklerne er min.18mm,og der med modne til ÆL.

Anmeld

12. april 2012

metski83

smlmea skriver:

Hvis der ikke er modne follikler på CD 12-13 stykker,så har de ikke haft nogen effekt,og man vil gå i naturlig cyklus.

Og idet du er forbi CD 12 og 13,og ikke har haft en positiv ÆL-test,er det fordi ingen af folliklerne er min.18mm,og der med modne til ÆL.

Okay på den måde. 

Gad vide om de så øger dosis næste gang, eller hvad de mon gør. 

Så er det bare endnu mere træls man ikke er blevet scannet denne måned, for så er næste måned jo nærmest spild, inden man skal scannes. 

Dvs. at jeg i princippet godt kan nå ÆL endnu, hvis det kommer naturligt ? ( I min egen "normale" cyklus kommer ÆL først i uge 3, hvis den kommer)

Anmeld

12. april 2012

smlmea

Ja enten skal du have en større dosis,eller også kombinere de pergotimen med FSH på CD 8-10.

Ja hvis du normalt har ÆL af dig selv,vel den komme som den plejer.

Anmeld

12. april 2012

metski83

smlmea skriver:

Ja enten skal du have en større dosis,eller også kombinere de pergotimen med FSH på CD 8-10.

Ja hvis du normalt har ÆL af dig selv,vel den komme som den plejer.

Undskyld jeg spørger en masse, men er helt ny i det her. 

Er FSH også tabletter som Pergotime eller er det indsprøjtning i maveskindet ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.