Når man ikke tror på hudlægens vurdering???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.231 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. april 2012

SD

Hej piger.

Min søn på 5½ har nogen underlige knopper under fødderne. På den ene er det på hælen. De sidder i en cirkel og de sidder nærmest nede i huden. og så er der en lille prik i hver knop. På den anden fod er der en enkelt på hælen er ser ud på samme måde, og så er der en oppe under svangen men den går mere ud af og er rød.

Jeg var til læge med ham for 3 uger siden da vi opdagede dem. Hun sendte en henvisning til hudlægen. Der har min mand og søn så lige været nu og hun siger, hudlægen, at det er hårdhud. Noget som man kan arve (der er dog ikke nogen i familien der har det) Det skal enten files eller skæres af eller os kan man få noget at smørre på om aftenen og så pakke fødderne ind i husholdningsfilm.

Jeg synes bare SLET ikke det ligner hård hud. og jeg skal da SLET ikke til at file i min lille drengs bløde barnefødder????

Jeg kan ikke google det nogen steder. Jeg havde troet han var kommer hjem med et svar om at det måske var fodvorter eller en eller anden sygdom der gav udslet.... men hård hud????? Ej det tror jeg simpelthen ikke på.

Hvad tror i - og hvad ville i gøre????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2012

MoarTil4

hvor lyder det altså også mærkeligt. Måske burde du få en anden vurdering også...

i dagpleje var der på et tidspunkt en virus (kan desværre ikke huske hvad det hed) - den gav nogle knopper med blære på hænder og fødder primært. Det er ikke en særlig kendt virus - jeg havde ihvertfald aldrig hørt om den før, og jeg tror også den var ny for nogle af de ellers garvede dagplejere.....

Anmeld

11. april 2012

SD

MusseMorTil4 skriver:

hvor lyder det altså også mærkeligt. Måske burde du få en anden vurdering også...

i dagpleje var der på et tidspunkt en virus (kan desværre ikke huske hvad det hed) - den gav nogle knopper med blære på hænder og fødder primært. Det er ikke en særlig kendt virus - jeg havde ihvertfald aldrig hørt om den før, og jeg tror også den var ny for nogle af de ellers garvede dagplejere.....

er det mon ikke mund,fod og hånd syge?

Den har han nemlig haft og det er ikke noget i den stil..

Det undre mig bare at de på den ene fod sidder i en cirkel. Det ser virkelig underligt ud.

Vi bor i en lille by, kun med én hudlæge. Mon man kan få en henvisning til en anden by ?

Anmeld

11. april 2012

MoarTil4

SD skriver:

er det mon ikke mund,fod og hånd syge?

Den har han nemlig haft og det er ikke noget i den stil..

Det undre mig bare at de på den ene fod sidder i en cirkel. Det ser virkelig underligt ud.

Vi bor i en lille by, kun med én hudlæge. Mon man kan få en henvisning til en anden by ?

ja det er højst sandsynligt mund,fod,håndsyge-virussen, som jeg tænker på.....

det er da også underligt med knopper i cirkel - hvis du er frisk på at søge lidt længere væk, så synes jeg at du skal prøve at få undersøgt det en gang til. Bed lægen om ny henvisning.

synes det der med "hård hud" lyder lidt mærkeligt..... Er der i øvrigt ikke nogle "vorte"-viruser som også sætter sig på f.eks fødder og ligner knopper/hård hud?.....altså jeg er jo hverken læge eller noget som helst i den retning, så jeg er jo virkelig blank mht. råd.

Det bedste må være at tage et ekstra tjek hos en anden hudlæge! Og hvis denne siger det samme, jamen så må der jo være noget om snakken.

Anmeld

11. april 2012

SD

MusseMorTil4 skriver:

ja det er højst sandsynligt mund,fod,håndsyge-virussen, som jeg tænker på.....

det er da også underligt med knopper i cirkel - hvis du er frisk på at søge lidt længere væk, så synes jeg at du skal prøve at få undersøgt det en gang til. Bed lægen om ny henvisning.

synes det der med "hård hud" lyder lidt mærkeligt..... Er der i øvrigt ikke nogle "vorte"-viruser som også sætter sig på f.eks fødder og ligner knopper/hård hud?.....altså jeg er jo hverken læge eller noget som helst i den retning, så jeg er jo virkelig blank mht. råd.

Det bedste må være at tage et ekstra tjek hos en anden hudlæge! Og hvis denne siger det samme, jamen så må der jo være noget om snakken.

jo jeg vil klart have en anden vurdering. Tror jeg prøver at ringe til min egen læge i morgen tidlig og høre hvor hun kan sende os hen.

Jeg har bare googlet mig til hudløshed og spurgt alle og INGEN har set noget der ligner det.... heller ikke vores egen læge! Det er meeeeeget mystisk.  De genere ham ikke eller noget, men jeg synes da det er lidt træls han skal rende rundt med underlige knopper i huden.

tak for dine svar

Anmeld

11. april 2012

Pikku Myy

Ligtorne?? - men er det ikke også bare hård hud? Synes dog umiddelbart det vil lyde lidt underligt hos et barn...

Anmeld

11. april 2012

SD

Pikku Myy skriver:

Ligtorne?? - men er det ikke også bare hård hud? Synes dog umiddelbart det vil lyde lidt underligt hos et barn...

hmmm ligtorne? Tænker det kun er gamle mennesker der får dem.

Men optæder de som små knopper i en cirkel?

Har faktisk aldrig set en ligtorn ??

Anmeld

11. april 2012

SD

Pikku Myy skriver:

har lige googlet ligtorne.... de ser SLET ikke sådan ud dem han har...

Det er helt små små knopper med en lille prik i og de sidder nærmest nede i huden, ikke unden på

Anmeld

11. april 2012

Pikku Myy

SD skriver:

har lige googlet ligtorne.... de ser SLET ikke sådan ud dem han har...

Det er helt små små knopper med en lille prik i og de sidder nærmest nede i huden, ikke unden på

Grunden til jeg tænkte ligtorne er at de jo sådan set er hård hud...

Men vil det sige at din søn skulle have hård hud, nærmest nedenunder sin hud under foden?? Jeg har ingen anelse om om det er noget der forekommer, men jeg synes det er en fin idé at få en anden til at kigge på ham, hvis du ikke stoler på hudlægens vurdering...

Anmeld

11. april 2012

SD

Pikku Myy skriver:

Grunden til jeg tænkte ligtorne er at de jo sådan set er hård hud...

Men vil det sige at din søn skulle have hård hud, nærmest nedenunder sin hud under foden?? Jeg har ingen anelse om om det er noget der forekommer, men jeg synes det er en fin idé at få en anden til at kigge på ham, hvis du ikke stoler på hudlægens vurdering...

ja, det tror jeg er det hun mener. i knopper.... jeg aner det ik...

men uden tvivl skal der andre øjne på!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.