Hvad kan jeg brug en gå i stykker kage til

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.358 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. april 2012

LLN

Har her til aften bagt en stor bradepande chokoladekage som datteren skal have med i skole i morgen. Mens den bager siger manden at det da er dumt at hun skal have en bradepande med som hun skal slæbe med hjem igen. Han finder en kasse, og da jeg ikke har brugt bagepapir vil jeg forsøge at vende den ud.

Det går helt galt, og bunden af kagen kommer ikke med ud. Da jeg ikke vil give hende den kage med har jeg nu bagt endnu en kage i en mindre bradepande med bagepapir.

Hvad skal jeg så bruge kagen der er gået i stykker til, vi kan jo ikke nå at spise det hele.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2012

Pige2009

Så er det da oplagt at lave cake-pops Jeg cyklede altid selv med bradepanden i skole, hvilket jeg synesvar nemmest

Anmeld

10. april 2012

LLN

Baagøe skriver:

Så er det da oplagt at lave cake-pops Jeg cyklede altid selv med bradepanden i skole, hvilket jeg synesvar nemmest

Tror nu også at det havde været nemmere i hvert fald for mig at hun fik den med i bradepanden.

Har du en opskrift på cake pops. Havde også tænkt lidt på romkugler.

Anmeld

10. april 2012

Michalala

Jeg vil foreslå romkugler. Det er alt for sjældent man har kagerester til den slags lækkerier

Anmeld

10. april 2012

LLN

Michalala skriver:

Jeg vil foreslå romkugler. Det er alt for sjældent man har kagerester til den slags lækkerier

Det har jeg også tænkt på, har du en opskrift på romkugler.

Anmeld

10. april 2012

Michalala

LLN skriver:

Det har jeg også tænkt på, har du en opskrift på romkugler.

Jeg har tidligere brugt denne:

http://auramin.com/category/romkugler/

Pas på med ikke at få for meget smørcreme i. Og smag til med romessens. Jeg mener jeg nogle gange har puttet lidt mere i end det der står i opskriften. Men er lidt usikker på det.

Anmeld

10. april 2012

jydeinden

LLN skriver:

Har her til aften bagt en stor bradepande chokoladekage som datteren skal have med i skole i morgen. Mens den bager siger manden at det da er dumt at hun skal have en bradepande med som hun skal slæbe med hjem igen. Han finder en kasse, og da jeg ikke har brugt bagepapir vil jeg forsøge at vende den ud.

Det går helt galt, og bunden af kagen kommer ikke med ud. Da jeg ikke vil give hende den kage med har jeg nu bagt endnu en kage i en mindre bradepande med bagepapir.

Hvad skal jeg så bruge kagen der er gået i stykker til, vi kan jo ikke nå at spise det hele.

ellers vil jeg tro man måske også kan bruge den til studenterbrød

Anmeld

10. april 2012

LLN

jydeinden skriver:

ellers vil jeg tro man måske også kan bruge den til studenterbrød

Hej

Har du en opskrift, og kan de fryses??

Anmeld

10. april 2012

jydeinden

LLN skriver:

Hej

Har du en opskrift, og kan de fryses??

den jeg umildbart kunne finde, som jeg tror er bedst ( skal siges at jeg ikke selv har fået testet den) men den kan desværre ikke fryses

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=18241

Anmeld

11. april 2012

Pige2009

LLN skriver:

Tror nu også at det havde været nemmere i hvert fald for mig at hun fik den med i bradepanden.

Har du en opskrift på cake pops. Havde også tænkt lidt på romkugler.

Her er en opskrift fra en anden bruger herinde

Man smuldrer kagen i en skål og så kommer man smørcreme i - jeg bruger PSC smørcremen den er bedst! Så røre man rundt med piskeris eller bedst med køkken maskine indtil det bliver sådan en klistret masse man nemt kan trille til kugler. Det skal være så klisteret at det ikke revner når man ruller, men ikke så klisteret at det hænger i hænderne.

Så ruller man det bare og lægger det på f.eks et spækbræt i køleskabet i min. 1 time (eller fryseren i 15 min)

Så smelter man noget chokolade i microovnene på optøningsprogrammet og når det er smeltet tager man pinden dypper den i chokoladen og sætter den så op i kuglen og sætter pinden i en kasse eller lign (jeg bruger flamingo) til det er størknet. Så sidder chokolade kuglen fast. Når man har gjort det med alle kuglerne så tager man den første og dypper ned i chokoladen og lader overskydende chokolade dryppe af og så er det bare og putte pynt på.

Man kan bruge hvid chokolade man farver med pulver farve.

Prøv og kigge på youtube der er der masser af videoer med how to på pop cakes.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.