Frygt for bivirkninger og smerter ved behandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

633 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. april 2012

WantingBaby2012

Hej piger

Nu nærmer tiden sig, hvor vi skal til samtale på hospitalet og finde ud af, hvilken behandling vi skal igang med og forhåbentlig er vi snart i fuld gang! Vi fik afvide af vores gynækolog, at det nok bliver IVF (har ikke helt forstået om IVF er microinserminering, eller om det er 2 forskellige ting?)

Men er der nogen som kan fortælle mig, om man SKAL tage denne sprøjte i maveskindet? Eller kan man undgå det og evt. tage noget andet? Jeg hader sprøjter og bliver meget nervøs ved tanken.... 

Skal man til flere samtaler, før man kommer igang med behandlingen? eller kan vi regne med at gå igang, når vi har været til samtalen på hospitalet? 

Håber nogle vil hjælpe lidt... Selvom der er 14 dage til samtalen, så kan jeg allerede nu godt sidde og blive lidt nervøs for alt det der skal ske.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Jeg kan berolige dig med, at den sprøjte man tar, ikke kan sammenlignes med f.eks. de sprøjter der bruges til blodprøver osv. Den er meget tyndere og kortere og den skal ikke lægges i en åre men bare stikkes ind i maveskindet. Det kan dårligt mærkes

Anmeld

10. april 2012

Miss BananaHammock

WantingBaby2012 skriver:

Hej piger

Nu nærmer tiden sig, hvor vi skal til samtale på hospitalet og finde ud af, hvilken behandling vi skal igang med og forhåbentlig er vi snart i fuld gang! Vi fik afvide af vores gynækolog, at det nok bliver IVF (har ikke helt forstået om IVF er microinserminering, eller om det er 2 forskellige ting?)

Men er der nogen som kan fortælle mig, om man SKAL tage denne sprøjte i maveskindet? Eller kan man undgå det og evt. tage noget andet? Jeg hader sprøjter og bliver meget nervøs ved tanken.... 

Skal man til flere samtaler, før man kommer igang med behandlingen? eller kan vi regne med at gå igang, når vi har været til samtalen på hospitalet? 

Håber nogle vil hjælpe lidt... Selvom der er 14 dage til samtalen, så kan jeg allerede nu godt sidde og blive lidt nervøs for alt det der skal ske.. 

Hey 

IUI: inseminering

IVF: Reagensglas

ICSI: Reagensglas med mikroinseminering

Jeg tror desværre ikke at du kommer udenom sprøjter. Man skal have en blodprøve inden for at tjekke for HIV mm., man skal have blodprøve efter forsøget for at tjekke om man er gravid, samt man kan risikere blodprøver undervejs.

Ved IVF har jeg også skulle have drop under ægudtagning, så den er også svær at undgå.

Jeg har kun fået hormoner med sprøjter, så ved ikke om de findes på anden vis. Men jeg tror det ikke.

Men hvis du skal føde et barn, så er smerten ved sprøjten det mindste du bliver udsat for  Jeg var panisk inden vi gik igang, men nu er jeg meget kølig og klarer alle sprøjter selv. Hormonerne kommer i sådan en pen som er meget let at bruge og du mærker det næsten ikke når du stikker. Men ingen tvivl om at det er grænseoverskridende første gang. 

Vi var til en opstarts samtale, men det er vist forskelligt fra sted til sted. 

Hvordan selve forløbet er, er forskelligt og afhænger af om du skal i lang protokol eller kort. Du kan finde masser af info om det online! 

Håber for jer at det bliver et kort besøg i behandlingsverden og snart står med 2 streger! 

Anmeld

11. april 2012

Nessie

Som Miss Bananahammock skriver, så kan du desværre ikke undgå sprøjterne.

Min mand er MEGET bange for nåle, så jeg måtte selt tage hormonerne, men min veninde fik hendes mand til det, da hun selv var rigtig bange og ikke kunne få sig selv til det.

Men man bliver ret hurtig fortrolig med det, og så er det bare noget der skal overståes.

Vi har været/er igennem ICSI forløb, og jeg har skullet stikke mig hver dag i behandlingen, men synes ikke det har været så slemt.
Jeg har ikke været særlig påvirket af hormonerne, lidt hedeture og meget sulten var det eneste.

Ægudtagningen var heller ikke slem, men sidste gang fandt jeg ud af, at man i hvert fald skal passe på med at overanstrenge sig dagen efter, for så kan det gøre rigtig ondtog man kan blive meget dårlig.

Held og lykke med jeres projekt

Anmeld

13. april 2012

WantingBaby2012

Roselil skriver:

Jeg kan berolige dig med, at den sprøjte man tar, ikke kan sammenlignes med f.eks. de sprøjter der bruges til blodprøver osv. Den er meget tyndere og kortere og den skal ikke lægges i en åre men bare stikkes ind i maveskindet. Det kan dårligt mærkes

Åh pyha, har jo haft de vildeste forestillinger om, at det er de samme sprøjter som man engang imellem ser hos lægen  

Det hjælper da lidt på det  Men selvfølgelig, vi går jo ikke igennem alt dette for sjov - så så længe at der kommer et lille ønskebarn ud af det, så "overlever" jeg vel  

Anmeld

13. april 2012

WantingBaby2012

Miss BananaHammock skriver:

Hey 

IUI: inseminering

IVF: Reagensglas

ICSI: Reagensglas med mikroinseminering

Jeg tror desværre ikke at du kommer udenom sprøjter. Man skal have en blodprøve inden for at tjekke for HIV mm., man skal have blodprøve efter forsøget for at tjekke om man er gravid, samt man kan risikere blodprøver undervejs.

Ved IVF har jeg også skulle have drop under ægudtagning, så den er også svær at undgå.

Jeg har kun fået hormoner med sprøjter, så ved ikke om de findes på anden vis. Men jeg tror det ikke.

Men hvis du skal føde et barn, så er smerten ved sprøjten det mindste du bliver udsat for  Jeg var panisk inden vi gik igang, men nu er jeg meget kølig og klarer alle sprøjter selv. Hormonerne kommer i sådan en pen som er meget let at bruge og du mærker det næsten ikke når du stikker. Men ingen tvivl om at det er grænseoverskridende første gang. 

Vi var til en opstarts samtale, men det er vist forskelligt fra sted til sted. 

Hvordan selve forløbet er, er forskelligt og afhænger af om du skal i lang protokol eller kort. Du kan finde masser af info om det online! 

Håber for jer at det bliver et kort besøg i behandlingsverden og snart står med 2 streger! 

Tak for dit svar 

Jeg tror mest jeg er nervøs for sprøjten i denne sammenhæng, fordi man skal gøre det selv!  Men det er også fordi, jeg vitterligt troede/tror at det er samme slags sprøjte som lægerne bruger... (hvilket jeg så lige har fået afklaret, at de ikke kan sammenlignes - det beroliger da en del).

Jeg er ikke glad for at få tappet blod, men jeg ved godt, at jeg ikke kommer udenom - og det er også helt fint, så længe vi får vores ønskebaby i sidste ende 

Mine fingre er også krydsede for jer... Hvornår har du testdag?

Anmeld

14. april 2012

Miss BananaHammock

WantingBaby2012 skriver:

Tak for dit svar 

Jeg tror mest jeg er nervøs for sprøjten i denne sammenhæng, fordi man skal gøre det selv!  Men det er også fordi, jeg vitterligt troede/tror at det er samme slags sprøjte som lægerne bruger... (hvilket jeg så lige har fået afklaret, at de ikke kan sammenlignes - det beroliger da en del).

Jeg er ikke glad for at få tappet blod, men jeg ved godt, at jeg ikke kommer udenom - og det er også helt fint, så længe vi får vores ønskebaby i sidste ende 

Mine fingre er også krydsede for jer... Hvornår har du testdag?

Fra en panisk nåle forbi til en anden, så er det ikke så slemt som man frygter. Mere grænseoverskridende end skidt vil jeg mene. Bare husk og ha' god tid første gang. 

Har BP mandag, men burde vist have test dag imorgen da det så er 14 dage fra ÆO. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.