WantingBaby2012 skriver:
Hej piger
Nu nærmer tiden sig, hvor vi skal til samtale på hospitalet og finde ud af, hvilken behandling vi skal igang med og forhåbentlig er vi snart i fuld gang! Vi fik afvide af vores gynækolog, at det nok bliver IVF (har ikke helt forstået om IVF er microinserminering, eller om det er 2 forskellige ting?)
Men er der nogen som kan fortælle mig, om man SKAL tage denne sprøjte i maveskindet? Eller kan man undgå det og evt. tage noget andet? Jeg hader sprøjter og bliver meget nervøs ved tanken.... 
Skal man til flere samtaler, før man kommer igang med behandlingen? eller kan vi regne med at gå igang, når vi har været til samtalen på hospitalet?
Håber nogle vil hjælpe lidt... Selvom der er 14 dage til samtalen, så kan jeg allerede nu godt sidde og blive lidt nervøs for alt det der skal ske..

Hey 
IUI: inseminering
IVF: Reagensglas
ICSI: Reagensglas med mikroinseminering
Jeg tror desværre ikke at du kommer udenom sprøjter. Man skal have en blodprøve inden for at tjekke for HIV mm., man skal have blodprøve efter forsøget for at tjekke om man er gravid, samt man kan risikere blodprøver undervejs.
Ved IVF har jeg også skulle have drop under ægudtagning, så den er også svær at undgå.
Jeg har kun fået hormoner med sprøjter, så ved ikke om de findes på anden vis. Men jeg tror det ikke.
Men hvis du skal føde et barn, så er smerten ved sprøjten det mindste du bliver udsat for
Jeg var panisk inden vi gik igang, men nu er jeg meget kølig og klarer alle sprøjter selv. Hormonerne kommer i sådan en pen som er meget let at bruge og du mærker det næsten ikke når du stikker. Men ingen tvivl om at det er grænseoverskridende første gang.
Vi var til en opstarts samtale, men det er vist forskelligt fra sted til sted.
Hvordan selve forløbet er, er forskelligt og afhænger af om du skal i lang protokol eller kort. Du kan finde masser af info om det online!
Håber for jer at det bliver et kort besøg i behandlingsverden og snart står med 2 streger!