:'( hvad skal der ske? :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

787 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. april 2012

Anonym trådstarter

Jeg håber nogle kan hjælpe mig med svar...

Min kæreste og jeg er desværre kommet til den beslutning at vi ikke længere kan være sammen, vi skændes konstant og ingen af os er lykkelige sammen længere.

Sagen er den at vi har et lille barn sammen på 6 mdr.

Vi havde egentlig aftalt at h*n skulle have bopælsadresse ved mig og at han havde mulighed for at besøge os og se h*n så ofte han ville.

Jeg elsker ham stadig for alt vi har haft sammen og han er den bedste far for vores barn. Jeg ville aldrig nogensinde prøve på at ødelægge det for ham mht. til at se vores fælles barn.

Men nu har han pludselig vendt sig 180 grader og mener at h*n skal have bopæl ved ham.. Jeg siger ikke at et barn ikke kan have bopæl ved sin far og at det ikke kan fungere men jeg går stadig på barsel med vores barn og jeg vil (selvfølgelig) rigtig gerne have at h*n har adresse hos mig.

Vi kan ikke blive enige - hvad skal vi gøre herfra?

Er det statsamtet jeg skal kontakte?

Og hvordan er reglerne overhovedet for denne slags?

Håber at nogle kan hjælpe mig med svar...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2012

kimfrit

Det er moren der får bopælsretten somregel, men du skal bare kontakte statsamtet så hjælper de dig

Anmeld

10. april 2012

Anonym trådstarter

kimfrit skriver:

Det er moren der får bopælsretten somregel, men du skal bare kontakte statsamtet så hjælper de dig

Okay tak, det vil jeg prøve at gøre.

Anmeld

10. april 2012

Orkide86

Synes klart du skal kontakte statsamtet, nu når i ikke kan blive enige

Anmeld

10. april 2012

baby012

ammer du ? i det tilfælde er barnet nemlig stadig afhængig af dig . men ellers syntes jeg du skal kontakte ststsamtet. eller foreningen far, de kan hjælpe dig med at finde ud af hvordan du skal forholde dig, som regel er det moren der får bopæl, men hvis der er nogen ting der spiller ind som gør det mere fornuftigt at det er faren som har barnet, så er det selvf. taget i betragtning, hvis barnet har det rigtig godt med begge forældre, og i ikke bor så langt fra hinanden (afstand under 5 km.) så lyder det jo til at en 7/7 ordning kunne være en mulighed ? 

ved at gå i retten med det (som det jo måske kommer til hvis i ikke bliver enige) resikere du jo at han får bopæl over barnet, hvis du ikke ammer er der ikke så meget som taler imod at barnet skulle kunne bo hos sin far.  

Anmeld

10. april 2012

Anonym trådstarter

Lahn11 skriver:

ammer du ? i det tilfælde er barnet nemlig stadig afhængig af dig . men ellers syntes jeg du skal kontakte ststsamtet. eller foreningen far, de kan hjælpe dig med at finde ud af hvordan du skal forholde dig, som regel er det moren der får bopæl, men hvis der er nogen ting der spiller ind som gør det mere fornuftigt at det er faren som har barnet, så er det selvf. taget i betragtning, hvis barnet har det rigtig godt med begge forældre, og i ikke bor så langt fra hinanden (afstand under 5 km.) så lyder det jo til at en 7/7 ordning kunne være en mulighed ? 

ved at gå i retten med det (som det jo måske kommer til hvis i ikke bliver enige) resikere du jo at han får bopæl over barnet, hvis du ikke ammer er der ikke så meget som taler imod at barnet skulle kunne bo hos sin far.  

Jeg ammer ikke, nej...

Men jeg går stadig på barsel med vores barn.

Jeg mener bestemt ikke at en 7/7 ordning ville være en god idé så længe vores fælles barn endnu er så lille.

Siger ikke at barnet ikke må se sin far overhovedet for han er en god far, men jeg mener bestemt at et så lille barn har brug for faste og trygge rammer og med al forbehold - så mener jeg at hun skal have bopæl ved mig da jeg har været hendes primære omsorgsperson siden h*n blev født og stadig har barsel med barnet.

Anmeld

10. april 2012

millemai

Du/I skal kontakte statsforvaltningen, de er rigtigt gode til at tale konflikten ud af en sådanne situation. Det er jo klart, at du skal have bopælen, hvis du er på barsel. Og som du beskriver situationen, vil du få bopælen uden tvivl. Men det er vigtigt at bemærke, at man ikke behøver at være i krig med hinanden for at kontakte statsforvaltningen. Klare aftaler kan som oftes være med til at sikre godt fremtidigt samarbejde. 

Ønsker du rådgivning kan du også kontakte mødrehjælpen.

Jeg vil aldrig anbefale 7-7 til nogen, men slet ikke et så lille barn. Meget hellere en ordning, hvor man kan besøge ofte eller eventuelt lave fælles ting, hvis alle er indstillet på dette og det ikke giver anledning til yderligere konflikter.

Anmeld

10. april 2012

Anonym trådstarter

millemai skriver:

Du/I skal kontakte statsforvaltningen, de er rigtigt gode til at tale konflikten ud af en sådanne situation. Det er jo klart, at du skal have bopælen, hvis du er på barsel. Og som du beskriver situationen, vil du få bopælen uden tvivl. Men det er vigtigt at bemærke, at man ikke behøver at være i krig med hinanden for at kontakte statsforvaltningen. Klare aftaler kan som oftes være med til at sikre godt fremtidigt samarbejde. 

Ønsker du rådgivning kan du også kontakte mødrehjælpen.

Jeg vil aldrig anbefale 7-7 til nogen, men slet ikke et så lille barn. Meget hellere en ordning, hvor man kan besøge ofte eller eventuelt lave fælles ting, hvis alle er indstillet på dette og det ikke giver anledning til yderligere konflikter.

Mange tak for dit svar.

Jeg vil heller ikke gå med til en 7/7 ordning og især ikke så længe vores barn endnu er så lille.

Jeg håber også meget at faderen til barnet og jeg kan finde en fælles god løsning og stadig gå fra hinanden uden at være fjender.

Men det er svært når vi selvfølgelig begge elsker vores barn og gerne vil have h*n har bopæl begge to.

Anmeld

10. april 2012

millemai

Anonym skriver:

Mange tak for dit svar.

Jeg vil heller ikke gå med til en 7/7 ordning og især ikke så længe vores barn endnu er så lille.

Jeg håber også meget at faderen til barnet og jeg kan finde en fælles god løsning og stadig gå fra hinanden uden at være fjender.

Men det er svært når vi selvfølgelig begge elsker vores barn og gerne vil have h*n har bopæl begge to.

Selvfølgeligt elsker I begge jeres barn, og der er simpelthen så mange følelser i sådanne et brud - også selv om man i store stræk er enige.

Det er derfor jeg anbefaler statsforvaltningen, for så vil far kunne få forklaret hvorfor det er hensigtsmæssigt at barnet får bopæl hos dig, men at det ikke betyder at han ikke skal se ham/hende - og det betyder heller ikke at du hader ham.

Du skal være opmærksom på hvornår du flytter din egen adresse - men det skal du tale med statsforvaltningen/mødrehjælpen for at blive rådgivet ordenligt. Jeg fik at vide, at jeg skulle flytte barnets adresse samtidig med min egen, men som sagt - tal med nogen der ved mere om det, hvis det bliver relevant.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.