rikkeregnbue skriver:
Hej piger! 
Hvor meget skal en bebs på 11 uger egentlig sove? Jeg har utrolig mange problemer med at få min lille Ida til at sove. Hun er det mest stædige menneske jeg nogensinde har mødt! - Hvad skal det dog ikke blive til 

Hun sover skide godt om natten, men så om dagen er det bare kaos på kaos. ½ time af gangen og det er bare ikke nok! Hun bliver så skide overtræt at jeg må putte hende sommetider 18:45 om aftenen! 
Jeg kan desuden også mærke på hende, at hun er sulten! Hun har i ... rigtig langt tid "kun" spist 180 ml MME. Men hun spiser sig ikke mæt! Hun tømmer ALDRIG flasken. Og sommetider når jeg tager hende op for at bøvse (hun slipper selv), og jeg kan høre hendes mave rumler, så vil hun bare ikke spise mere! Hvorfor?!
Og er det dét som går ud over hendes søvn?
Min søn havde også en periode hvor han kun ville sove 30 min af gangen. Når han vågnede virkede han stadig træt, eller blev trær igen hurtigt igen. Det er en meget normal periode for de små. Ved os tror jeg den varede 1-2 måneder
Men den var også lang. I min mødregruppe var der også flere der oplevede denne fase, men kun i 1-3 uger.
Jeg gjorde detm, at han bare blev lagt hver gang han var træt, og så tænkte jeg ikke så meget over hvor mange gange i løbet af dagen han havde sovet.
Der er håb forude
Mht det at blive lagt i seng 18.45. Min søn sov sommetider til nat fra 17.00- 17.30 ca. Men det var også kun en periode. Han har altid sovet tidligt til nat, og aldrig været en selvskabs baby der var vågen til 23.00
Ofte tog det også op til en time og lægge ham om aftenen. Det var sådan til han var ca. 6 måneder. Derfter ca. 20 min og omkring 1 år ca. 1 min
Desværre kan det hurtigt gå den anden vej igen, og lige som man tror man har styr på hvordan tingene fungere og man har en form for rutine, synes baby det skal laves om. Sådan er det bare, og det er mega frustrende hele tiden at skal lave nye rutiner. Det bliver dog også bedre.
Du skriver hun sover godt om natten, der må jeg sige, Det er dajligt at høre, for der kan jeg ikke give nogle gode råd, jeg har nemlig stadig ikke fundet tricket her hjemme
/ Line