Hvor meget søvn og mad - bebs 11 uger.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Månsson skriver:

Det kan rykke et par uger og tager os lidt tid også er der et igen ved de 12 uger..

følge Sundhedsstyrelsen skal børn, der får modermælkserstatning have en mængde, der svarer til ca. 1/6 af deres vægt i døgnet. Dvs. vejer barnet 4200 g skal det ca. have 4200:6 = 700 ml i døgnet.
Anbefalingen er dog vejledende, da børns appetit er forskellig. Barnet skal have den mængde, det kan spise.

Også for børn, der får modermælkserstatning gælder, at måltiderne ikke må være skemalagte, hverken med hensyn, hvor ofte eller hvor meget, barnet spiser.
fandt lige det her så kan du prøve det

Måske også putte samme sted til hver lur så det bliver en rutine selv om hun ikke er ældre.. Har hun meget luft i maven?

Tusind tak... Og ja, det kunne være man skulle prøve at kun putte hende i barnevognen udenfor om dagen og så vuggen til natten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2012

L&V

rikkeregnbue skriver:

Tusind tak... Og ja, det kunne være man skulle prøve at kun putte hende i barnevognen udenfor om dagen og så vuggen til natten

Det kan jo da ikke skade, men man ska nok heller ikke forvente de lange lure i den alder, det svinger så meget håber du finder ud af det

Anmeld

10. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Månsson skriver:

Det kan jo da ikke skade, men man ska nok heller ikke forvente de lange lure i den alder, det svinger så meget håber du finder ud af det

Det håber jeg også

Anmeld

10. april 2012

Bassemor<3

spødbørn spiser ca. 1/6 del af deres vægt fordelt på 6-8 måltider i dågnet. 

Her spiser anton ca. kl. 05 - 09 - 13 - 16 - 21 og så først igen kl. 05. Det er næsten på klokkeslettet. 

Han sover som reget 3 lure i dagtimerne på 1½-3 timer, det er meget forskelligt. 

Men synes du skal ringe til din SP, hun kan helt sikkert hjælpe og give nogle gode råd  

Anmeld

10. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

babyboy2012 skriver:

spødbørn spiser ca. 1/6 del af deres vægt fordelt på 6-8 måltider i dågnet. 

Her spiser anton ca. kl. 05 - 09 - 13 - 16 - 21 og så først igen kl. 05. Det er næsten på klokkeslettet. 

Han sover som reget 3 lure i dagtimerne på 1½-3 timer, det er meget forskelligt. 

Men synes du skal ringe til din SP, hun kan helt sikkert hjælpe og give nogle gode råd  

Tak for  og ja, jeg må vidst hellere få ringet

Anmeld

10. april 2012

trunte24

rikkeregnbue skriver:

Hej piger!

Hvor meget skal en bebs på 11 uger egentlig sove? Jeg har utrolig mange problemer med at få min lille Ida til at sove. Hun er det mest stædige menneske jeg nogensinde har mødt! - Hvad skal det dog ikke blive til

Hun sover skide godt om natten, men så om dagen er det bare kaos på kaos. ½ time af gangen og det er bare ikke nok! Hun bliver så skide overtræt at jeg må putte hende sommetider 18:45 om aftenen!

Jeg kan desuden også mærke på hende, at hun er sulten! Hun har i ... rigtig langt tid "kun" spist 180 ml MME. Men hun spiser sig ikke mæt! Hun tømmer ALDRIG flasken. Og sommetider når jeg tager hende op for at bøvse (hun slipper selv), og jeg kan høre hendes mave rumler, så vil hun bare ikke spise mere! Hvorfor?!

Og er det dét som går ud over hendes søvn?

Min søn havde også en periode hvor han kun ville sove 30 min af gangen. Når han vågnede virkede han stadig træt, eller blev trær igen hurtigt igen. Det er en meget normal periode for de små. Ved os tror jeg den varede 1-2 måneder Men den var også lang. I min mødregruppe var der også flere der oplevede denne fase, men kun i 1-3 uger.

Jeg gjorde detm, at han bare blev lagt hver gang han var træt, og så tænkte jeg ikke så meget over hvor mange gange i løbet af dagen han havde sovet.

Der er håb forude

Mht det at blive lagt i seng 18.45. Min søn sov sommetider til nat fra 17.00- 17.30 ca. Men det var også kun en periode. Han har altid sovet tidligt til nat, og aldrig været en selvskabs baby der var vågen til 23.00 Ofte tog det også op til en time og lægge ham om aftenen. Det var sådan til han var ca. 6 måneder. Derfter ca. 20 min og omkring 1 år ca. 1 min

Desværre kan det hurtigt gå den anden vej igen, og lige som man tror man har styr på hvordan tingene fungere og man har en form for rutine, synes baby det skal laves om. Sådan er det bare, og det er mega frustrende hele tiden at skal lave nye rutiner. Det bliver dog også bedre.

Du skriver hun sover godt om natten, der må jeg sige, Det er dajligt at høre, for der kan jeg ikke give nogle gode råd, jeg har nemlig stadig ikke fundet tricket her hjemme

/ Line

Anmeld

10. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

trunte24 skriver:

Min søn havde også en periode hvor han kun ville sove 30 min af gangen. Når han vågnede virkede han stadig træt, eller blev trær igen hurtigt igen. Det er en meget normal periode for de små. Ved os tror jeg den varede 1-2 måneder Men den var også lang. I min mødregruppe var der også flere der oplevede denne fase, men kun i 1-3 uger.

Jeg gjorde detm, at han bare blev lagt hver gang han var træt, og så tænkte jeg ikke så meget over hvor mange gange i løbet af dagen han havde sovet.

Der er håb forude

Mht det at blive lagt i seng 18.45. Min søn sov sommetider til nat fra 17.00- 17.30 ca. Men det var også kun en periode. Han har altid sovet tidligt til nat, og aldrig været en selvskabs baby der var vågen til 23.00 Ofte tog det også op til en time og lægge ham om aftenen. Det var sådan til han var ca. 6 måneder. Derfter ca. 20 min og omkring 1 år ca. 1 min

Desværre kan det hurtigt gå den anden vej igen, og lige som man tror man har styr på hvordan tingene fungere og man har en form for rutine, synes baby det skal laves om. Sådan er det bare, og det er mega frustrende hele tiden at skal lave nye rutiner. Det bliver dog også bedre.

Du skriver hun sover godt om natten, der må jeg sige, Det er dajligt at høre, for der kan jeg ikke give nogle gode råd, jeg har nemlig stadig ikke fundet tricket her hjemme

/ Line

Tak for svaret... Det rart at vide, at man ikke er den eneste Men hvor har ondt af dig med hensyn til natten

Anmeld

10. april 2012

Mettefpigen

Lukas er 7 måneder nu, og det var først da han var ca 5-6 måneder at han begyndte at sove lidt om dagen... Ellers har han altid sovet max 8- 10 timer i døgnet.. Og til at starte med var det kun ca 2 timer om natte, lidt om morgenen og ellers lidt i løbet af dagen.. Senere blev det at han sov om natten men max 2- 3 timer om dagen... Og nu sover han fra ca 20 til 06-07 om morgenen.. Og ellers er vi ved at finde en rytme iløbet af dagen... Så nu er det en time der, en time der... Men er ved at finde en rytme.. Men det tager tid, og det er ikk altid nemt.. Men man siger jo at det først er når de er omkring 1 år at man kan få en "rigtig" rytme...

Anmeld

10. april 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Mettefpigen skriver:

Lukas er 7 måneder nu, og det var først da han var ca 5-6 måneder at han begyndte at sove lidt om dagen... Ellers har han altid sovet max 8- 10 timer i døgnet.. Og til at starte med var det kun ca 2 timer om natte, lidt om morgenen og ellers lidt i løbet af dagen.. Senere blev det at han sov om natten men max 2- 3 timer om dagen... Og nu sover han fra ca 20 til 06-07 om morgenen.. Og ellers er vi ved at finde en rytme iløbet af dagen... Så nu er det en time der, en time der... Men er ved at finde en rytme.. Men det tager tid, og det er ikk altid nemt.. Men man siger jo at det først er når de er omkring 1 år at man kan få en "rigtig" rytme...

Puhhh... Ida bliver bare så forfærdeligt sur, når hun ikke får sovet det hun har behov for  Men kan godt høre, at jeg skal være glad for hun sover om natten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.