Navn på billeder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

781 visninger
13 svar
0 synes godt om
9. april 2012

AnneBJ

Jer som blogger, og sætter Jeres navn/blognavn på de billeder I lægger ud - hvilket program bruger I? 
Jeg vil gerne gøre det ved mine billeder også (jeg er bekendt med ophavsret osv., uanset navn på billedet) men jeg orker ikke at sidde og "skrive" navn på hver eneste billede i et fotoprogram - det må kunne gøres smart!

Jeg har lige hentet Picasa 3, da jeg har læst det skulle kunne klare det - men hvordan kan jeg ikke regne ud? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2012

An&Jo

AnneBJ skriver:

Jer som blogger, og sætter Jeres navn/blognavn på de billeder I lægger ud - hvilket program bruger I? 
Jeg vil gerne gøre det ved mine billeder også (jeg er bekendt med ophavsret osv., uanset navn på billedet) men jeg orker ikke at sidde og "skrive" navn på hver eneste billede i et fotoprogram - det må kunne gøres smart!

Jeg har lige hentet Picasa 3, da jeg har læst det skulle kunne klare det - men hvordan kan jeg ikke regne ud? 

jeg følger lige med her, for jeg vil også gerne sørge for at mine billeder ikke bare kan bruges af en tilfældig.. :/

Det er jo lidt svært at holde øje med nu når der ikke er navn på billederne og man faktisk ikke aner hvem der læser med

Anmeld

9. april 2012

AnneBJ

An&Jo skriver:

jeg følger lige med her, for jeg vil også gerne sørge for at mine billeder ikke bare kan bruges af en tilfældig.. :/

Det er jo lidt svært at holde øje med nu når der ikke er navn på billederne og man faktisk ikke aner hvem der læser med

Lige præcis! Folk har jo lov at lægge en kopi på deres egen computer, printe ud, hænge op osv. - men ikke til at lægge "kopier" på nettet. Når der står navn på, kan det forhåbentlig undgås

Anmeld

9. april 2012

Kamulla

jeg skriver på hver gang.. tager 2 sek at lave

ellers lavede jeg engang et "stempel" i photoshop.. et stamp med min "vandmærke"

Anmeld

9. april 2012

An&Jo

Kamulla skriver:

ellers lavede jeg engang et "stempel" i photoshop.. et stamp med min "vandmærke"

hvordan skriver du på det??

Anmeld

9. april 2012

AnneBJ

Kamulla skriver:

Du har ret, det ikke lang tid, men hvis man skal have alle de billeder man vil uploade igennem et program, skrive på, gemme osv. inden de kan bruges, så ender det med at blive lang tid synes jeg.

Hvordan lavede du vandmærket?

Anmeld

9. april 2012

Kamulla

An&Jo skriver:

hvordan skriver du på det??

nu???

der laver jeg en aflang boks, gør den gennemsigtig og så skriver ovenpå

har prøvet at lave en guide

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

9. april 2012

Kamulla

AnneBJ skriver:

Du har ret, det ikke lang tid, men hvis man skal have alle de billeder man vil uploade igennem et program, skrive på, gemme osv. inden de kan bruges, så ender det med at blive lang tid synes jeg.

Hvordan lavede du vandmærket?

skal se om jeg kan huske det og lave en guide

Anmeld

9. april 2012

An&Jo

Kamulla skriver:

nu???

der laver jeg en aflang boks, gør den gennemsigtig og så skriver ovenpå

har prøvet at lave en guide

kan se du bruger photoshop på mac, er det bedre end macs eget program??

Anmeld

9. april 2012

AnneBJ

Kamulla skriver:

skal se om jeg kan huske det og lave en guide

Tak!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.