Sprængte trommehinder? Eller? Hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.012 visninger
2 svar
0 synes godt om
9. april 2012

cnmigo

Sønnemand på ca. 1½ år vågnede igår fra en lur i bilen med snask fra det ene øre - øret var varmt og vi måtte ikke røre det.

Idag efter middagsluren i sin seng siger han av og tager sig til det modsatte øre, der sidder en stor klump "ørevoks" inde i det + der ligger mange større "klumper heraf" i sengen.

Øret er varmt og vi må ikke røre.

Er trommehinderne sprunget? Hvad nu? Heler de selv eller skal han have noget?

Min datter har prøvet det samme med det ene øre og hun fik penicellin mod det af lægen.

Skal vi drage mod lægen til tjek imorgen eller heler det som sagt selv? 

Han er en smule forkølet, men ikke spor slemt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2012

JonTri

Hej. 

han skal til læge i morgen og tjekkes... og så kan man dryppe med ciloxan (egentlig øjendråber), men det fixer lægen. Det er for at hindre infektion. Din dreng skulle gerne ha fået det bedre nu, hvis der er sprunget en trommehinde... de lindrer jo og letter trykket. 

God bedring.

Anmeld

9. april 2012

Pikku Myy

Da min søn sprang sin trommehinde, havde vi tidligere på dagen fået ordineret antibiotika af lægen fordi han havde mellemørebetændelse. Om eftermiddagen var han rigtig træt, fordi han havde sovet dårligt om natten, men han ville ikke ligge ned og slappe af særligt længe af gangen. Pludselig sagde han hov og tog sig til øret, hvor der løb rigtig meget betændelse ud (gullig væske, der lugter lidt), og så lagde han sig ned og sov, for nu gjorde det jo ikke ondt mere.

Jeg synes ikke det lyder som det du beskriver, men forløb kan jo være forskellige...

Hvis det er trommehinden der er sprunget, fik vi at vide at vi ikke skulle gøre noget ved det. Det ville vokse sammen af sig selv. Men det kan godt være fordi han var i gang med antibiotika...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.