Jeg tænker at han skal udfordres, og her tænker jeg interlektuel. Find noget han synes er rigtig interessant, lægge svære puslespil, finde vej gennem en labyrint, løse 'mensa' opgaver, der findes nogle vildt fede spil som var fremme til jul, uuhhh, kan slet ikke forklare det. Der er en masse dyr, og så har man 4 brikker man kan lægge oven på dyrerne og skjule nogle af dem. Man får så nogle opgaver, f.eks. man må kun kunne se 2 løver og 1 næsehorn. Så skal man finde ud af hvordan brikkerne skal ligge, for at der kun er de dyr fremme.
Jeg har læst at du skriver han har meget krudt i røven, men ofte er der en sammenhæng imellem meget, som i rigtig meget, fysisk aktive børn, der dårligt kan sidde stille på en stol, og så meget højt begavede børn. Faktisk regner nogle fagfolk med at den stor del af de børn der har fået diagonsen ADHD, slet ikke er det, men bare er super kloge børn, der ikke kan sidde stille, fordi deres hjerner keder sig helt vildt meget, og derfor bliver de nødt til at gøre noget fysisk med kroppen i stedet for.
-det kan også være at dette indlæg rammer HELT forbi !!!
Anmeld