Anonym skriver:
Puh det var dejligt at hører .. Jeg er kun 20 , så håber hellere ikke det en blodprop . Vi er på ferie i Jylland , så kontakter læge når jeg er hjemme . Ved du om smerter ved blodprop er virkelig slemme ? For mine smerter er indtilvidere til at holde ud .
Jeg kan selvfølgelig ikke give nogen garantier - men hvis du ikke er disponeret for blodpropper via din familie, så er der forsvindende lille risiko, og hvis der skulle være en risiko, så er stærk overvægt, forhøjet kolesterol, rygning, langvarigt sengeleje, alderdom og flere andre ting risikofaktorer. Symptomerne ved en lungeemboli (blodprop i lungen) er smerter i brystet (ikke i brystbenet, men mere udefinérbart i brystet), blodigt opspyt, feber, træthed, utilpashed osv. Symptomerne ved AMI (blodprop i hjertet) er voldsomme, smerter i brystkassen, ofte udstråling ud i venstre arm, mange beskriver det som en elefant, der står på brystkassen, svær svimmelhed, besvimelse, åndenød, du er ikke i tvivl om, at det er alvorligt nok til at søge læge.
Mit gæt er, at det slet ikke er i dén boldgade, der skal ledes - jeg skyder nærmere på noget muskulært betinget, evt. en lettere betændelsesreaktion fra sternumleddet (når du nu kan definere, at det er dér), prøv at slappe af og se, om du kan finde noget mønster i, hvad der provokerer smerterne - og så håber jeg selvfølgelig, at mit gæt er rigtigt 
Anmeld