Smerter ved hjertet ?':/ råd ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.052 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. april 2012

Anonym trådstarter

Ja jeg sidder og er rigtig bange for jeg fejler noget alvorligt :,/

Jeg har smerter i brystbenet , altså på det ben mellem brysterne . Det svinger lidt . Så gør det ondt lidt og så det væk lidt .

Samt føler jeg mig varm i kinderne .

Nogle der har prøvet noget ligende ?? Håbner ikke det alvorligt .

Kan det være stress eller blodprop :/?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2012

BabyMiracle <3

Anonym skriver:

Jeg har smerter i brystbenet , altså på det ben mellem brysterne . Det svinger lidt . Så gør det ondt lidt og så det væk lidt .

sådan får jeg også nogen gange .. 

Det jeg gør, og har fået af vide af lægen er at du skal strække dine hænder over hovedet, allerhelst hvis du kan løfte dig op, eller en anden kan løfte dig i dine arme, også træk vejret meeeeget dybt nogen gange, ligemeget om det gør ondt

Håber du forstår

Anmeld

8. april 2012

come2

Anonym skriver:

Du skal ihvertfald kontakte vagtlægen.

Det er ikke en blodprop endnu, men det KAN være optræk til noget.

Afsted med dig!

Hilsen en hvis far lige har haft en blodprop i hjertet.

Anmeld

8. april 2012

Rockertand

Anonym skriver:

Du behøver absolut ikke fejle noget alvorligt, men du bør nok alligevel snakke med en læge om det, han vil hurtigt kunne berolige dig og sikre sig, at alt er, som det skal være - han kan hurtigere give et godt bud, når han kender din tidligere sygdomshistorier, familiære dispositioner osv.

Der er rigtig mange muligheder, alt fra kostokondrit til regulært Tietzes syndrom til mavesår til fibersprængning i en muskel - men ja, stress er absolut også en mulighed, blodprop næppe.

Anmeld

8. april 2012

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Du behøver absolut ikke fejle noget alvorligt, men du bør nok alligevel snakke med en læge om det, han vil hurtigt kunne berolige dig og sikre sig, at alt er, som det skal være - han kan hurtigere give et godt bud, når han kender din tidligere sygdomshistorier, familiære dispositioner osv.

Der er rigtig mange muligheder, alt fra kostokondrit til regulært Tietzes syndrom til mavesår til fibersprængning i en muskel - men ja, stress er absolut også en mulighed, blodprop næppe.

Puh det var dejligt at hører .. Jeg er kun 20 , så håber hellere ikke det en blodprop . Vi er på ferie i Jylland , så kontakter læge når jeg er hjemme . Ved du om smerter ved blodprop er virkelig slemme ? For mine smerter er indtilvidere til at holde ud . 

Anmeld

8. april 2012

come2

Anonym skriver:

Puh det var dejligt at hører .. Jeg er kun 20 , så håber hellere ikke det en blodprop . Vi er på ferie i Jylland , så kontakter læge når jeg er hjemme . Ved du om smerter ved blodprop er virkelig slemme ? For mine smerter er indtilvidere til at holde ud . 

Jeg svarer lige Men smerterne er nok forskellige fra person til person.

Min far havde vildt ont i brystet og det trak ud i armen.

Han beskrev smerten som uudholdelig og fik en masse beroligende da han kom afsted med 112.

Anmeld

8. april 2012

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg kan selvfølgelig ikke give nogen garantier - men hvis du ikke er disponeret for blodpropper via din familie, så er der forsvindende lille risiko, og hvis der skulle være en risiko, så er stærk overvægt, forhøjet kolesterol, rygning, langvarigt sengeleje, alderdom og flere andre ting risikofaktorer. Symptomerne ved en lungeemboli (blodprop i lungen) er smerter i brystet (ikke i brystbenet, men mere udefinérbart i brystet), blodigt opspyt, feber, træthed, utilpashed osv. Symptomerne ved AMI (blodprop i hjertet) er voldsomme, smerter i brystkassen, ofte udstråling ud i venstre arm, mange beskriver det som en elefant, der står på brystkassen, svær svimmelhed, besvimelse, åndenød, du er ikke i tvivl om, at det er alvorligt nok til at søge læge.

Mit gæt er, at det slet ikke er i dén boldgade, der skal ledes - jeg skyder nærmere på noget muskulært betinget, evt. en lettere betændelsesreaktion fra sternumleddet (når du nu kan definere, at det er dér), prøv at slappe af og se, om du kan finde noget mønster i, hvad der provokerer smerterne - og så håber jeg selvfølgelig, at mit gæt er rigtigt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.