Fraråder hormonspiral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.673 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. april 2012

norenberg

Ja nu er det næsten 6 uger siden jeg fik min hormonspiral egentlig mod min vilje men det var eneste løsning ifølge min egen læge...skulle have den fordi jeg bløder for meget og har for lav blodprocent....det har simpelthen være 6 uger i helvede....har blødt hver dag siden....næsten samme mængde som alm mens....øv øv for mig og mandens samliv eller mangel på samme....desuden har jeg taget 7 kg på og har ellers lagt vægt stabil i 1½ år så nu vejer jeg for meget til de vil fjerne mit skind som jeg skulle her i maj....derudover har humøret bare været total svingende....utrolig at manden ikke er skredet endnu....har bedt om at få den ud igen....men lægen siger nej....syntes bare der er så mange ting lægerne ikke informere om når de sætter sådan noget skidt op....så hvis der er nogen der påtænker at få sådan en så læs lige en ekstra gang om det på nettet og overvej det lige en ekstra gang....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2012

LinLin

Ja nu er det næsten 6 uger siden jeg fik min hormonspiral egentlig mod min vilje men det var eneste løsning ifølge min egen læge...skulle have den fordi jeg bløder for meget og har for lav blodprocent....det har simpelthen være 6 uger i helvede....har blødt hver dag siden....næsten samme mængde som alm mens....øv øv for mig og mandens samliv eller mangel på samme....desuden har jeg taget 7 kg på og har ellers lagt vægt stabil i 1½ år så nu vejer jeg for meget til de vil fjerne mit skind som jeg skulle her i maj....derudover har humøret bare været total svingende....utrolig at manden ikke er skredet endnu....har bedt om at få den ud igen....men lægen siger nej....syntes bare der er så mange ting lægerne ikke informere om når de sætter sådan noget skidt op....så hvis der er nogen der påtænker at få sådan en så læs lige en ekstra gang om det på nettet og overvej det lige en ekstra gang....

Jeg fik min i marts 2011. Ville skifte prævention, da da blev gravid på p-piller!- blødte næsten uafbrudt i 3 mdr men siden har det været MEGET lidt (nærmest ikke-eksisterende...)  Har ikke haft problemer med vægten eller humøret....

Øv du er blevet "påvirket" (eller hvad man skal kalde det) på den måde... Men din læge kan vel ikke bestemme om du skal have den eller ej!?!?

Anmeld

8. april 2012

An&Jo

norenberg skriver:

jeg skal have den sat op her i ugen, og alle de ting du skriver der har jeg læst mig frem til kan ske..

Derudover siger de at man kan forvente mere eller mindre blødning i helt op til 6mdr efter opsættelsen..

selvfølgelig skal man regne med vægtøgning, det er jo en direkte påvirkning af kroppen når man får noget sat op eller spiser p-piller..

det er selvfølgelig ærgeligt at du ikke kan få fjernet dit skind til maj, men så må du jo lige lægge lidt ekstra kræfter i at øge vægttabet.. Jeg er helt indforstået med at jeg skal spise mindre, og bevæge mig mere efter den er blevet lagt op, for ellers ender jeg som en flodhest.. Men ved os bare at det for mig er den bedste løsning i forhold til alt andet..

Anmeld

8. april 2012

norenberg

An&Jo skriver:

jeg skal have den sat op her i ugen, og alle de ting du skriver der har jeg læst mig frem til kan ske..

Derudover siger de at man kan forvente mere eller mindre blødning i helt op til 6mdr efter opsættelsen..

selvfølgelig skal man regne med vægtøgning, det er jo en direkte påvirkning af kroppen når man får noget sat op eller spiser p-piller..

det er selvfølgelig ærgeligt at du ikke kan få fjernet dit skind til maj, men så må du jo lige lægge lidt ekstra kræfter i at øge vægttabet.. Jeg er helt indforstået med at jeg skal spise mindre, og bevæge mig mere efter den er blevet lagt op, for ellers ender jeg som en flodhest.. Men ved os bare at det for mig er den bedste løsning i forhold til alt andet..

Ja det er rigtig øv...med hensyn til vægttab, øget motion og anden kost er det ikke pt muligt da jeg ikke må motionere med en blodprovent påkun 4,2 og spiser efter en fast kostplan som er tilrettelagt efter hvad jeg skal bruge for at kroppen ikke skal gå helt ned, da jeg er mave opereret for 3 år siden....så nu kan jeg vinke farvel til den operation de næste 3½ år....

Anmeld

8. april 2012

norenberg

DAs mor skriver:

Jeg fik min i marts 2011. Ville skifte prævention, da da blev gravid på p-piller!- blødte næsten uafbrudt i 3 mdr men siden har det været MEGET lidt (nærmest ikke-eksisterende...)  Har ikke haft problemer med vægten eller humøret....

Øv du er blevet "påvirket" (eller hvad man skal kalde det) på den måde... Men din læge kan vel ikke bestemme om du skal have den eller ej!?!?

nej det mener han ikke men det er den eneste måde han vil hjælpe med den udredning med min lave blodprocent og desværre bor jeg i en kommune hvor vi ikke kan skifte læger da der er patient stop over alt....

Anmeld

8. april 2012

VIPpigen

Og når du skriver det er jeg faktisk rigtig glad for min røg ud... Jeg havde rigtig meget muren i maven efter den blev sat op, og blødte også heletiden... Det ene øjeblik væltede det ud, og det næste var det stillestående... Nøj jeg var træt af det de første 4 uger... Og da mens så skulle stoppe så svup... Der lå en spiral.... 1300 ud af vinduet... Og jeg er på p-piller igen... Og har ikke fortrudt det...

Syntes ikke din læge kam være det bekendt, det burde være dit valg og ikke hans/hendes......

Anmeld

8. april 2012

Nemesis

Jeg synes du skal bede om en henvisning til en gynækolog og få udredt dine blødninger!

JEg har selv alt for kraftige menstruationer og valgte efter sidste graviditet at blive sterilliseret fordi jeg IKKE vil fylde mig med hormoner og har da heldigvis en mand der bakker helt op om det.

Nu har jeg så fået de børn jeg vil have..det ved jeg ikke om du har eller om du stadig gerne vil have flere.

JEg har fået tid til maj om fjernelse af livmoderslimhinden! Den gør det samme som hormonspiralen men det er permanent!

JEg har altså kun en alm. menstur tilbage og så er jeg FRI, ikke mere blødning til mig nogensinde :-D

Man kan så ikke bruge det som prævention, men den kan stoppe dine blødninger og så kan du beskytte dig på alm. vis.

:-) Sisse

Anmeld

8. april 2012

Muffin_girl

norenberg skriver:

Altså jeg er glad for min ... I starten KAN der bare være bivirkninger.. Sådan er det desværre når man skifter prævention.. Så giv den tid 

Anmeld

8. april 2012

chael

Øhh.... Hvordan kan din læge sige nej til at fjerne den???

Det må han da ikke. Den skal da fjernes øjeblikkeligt når du beder om det.

*C

Anmeld

8. april 2012

Gaia

1) de læge har bare at fjerne den hvis det ikke fungerer for dig! 

2) de læge er forpligtet til at hjælpe dig og finde anden vej at udrede hvorfor/afhjælpe den lave blodprocent....den bliver jo heller ikke højere af at du blødere konstant.

3) få henvisning til evt. Gyn. Som kan udrede hvorfor du blødere så meget under mens, samt finde alternativ midle til at afhjælpe problemet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.