Rejse til Afrika

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.496 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. april 2012

Anonym trådstarter

Hej piger .... Jeg kunne rigtig godt tænke mig at bo i Kenya i ca.6 mdr fra december i år . Jeg vil på det tidspunkt være på barsel da jeg har termin i juli. Jeg er i gang med sosuassistent uddannelsen og derfor på elevløn.... Spm er så vil jeg fortsat kunne modtage mine penge selvom jeg er i udlandet ..?og hvad med babyen , vil i kunne rejse i så mange mdr til et land lang væk fra det kendte med en 5 mdr baby???? Jeg tænker på helbred osv i dernede ..... Knus,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Anonym skriver:

Hej piger .... Jeg kunne rigtig godt tænke mig at bo i Kenya i ca.6 mdr fra december i år . Jeg vil på det tidspunkt være på barsel da jeg har termin i juli. Jeg er i gang med sosuassistent uddannelsen og derfor på elevløn.... Spm er så vil jeg fortsat kunne modtage mine penge selvom jeg er i udlandet ..?og hvad med babyen , vil i kunne rejse i så mange mdr til et land lang væk fra det kendte med en 5 mdr baby???? Jeg tænker på helbred osv i dernede ..... Knus,

Hej.

Jeg ville personligt ikke tage mit spædbarn med til Kenya, og især ikke i så lang tid.

Der er diverse sygdomme, man skal vaccineres mod, hvilket baby jo også skal. Derudover er der malaria, som man IKKE kan vaccineres mod men skal tage medicin for, når man først ER blevet smittet.

For ikke at tage om, at der (måske?) er mangel på rent drikkevand.

Det økonomiske kan jeg desværre ikke hjælpe dig med

Anmeld

8. april 2012

Miss BananaHammock

Kenya er fuldstændig fantastisk!!!

Jeg er født dernede og boede der indtil jeg var 3,5. Min far arbejdede og min mor gik hjemme og havde også en lokal barnepige. Men det var i 1984 så meget er ændret siden da. 

Hvis du dog bosætter dig i feks nairobi i et gatet område og sørger for at får taget de rigtige vacciner, så tror jeg ikke det vil være et problem. Men man skal selvfølgelig altid være mere på vagt end i eu lande. Kenya har gennemgået en del de sidste 30 år og der er stadig korruption og fattigdom, men det er ikke livsfarligt for hverken dig eller dit barn hvis du spørger mig. 

JHartwig ihvertfald ikke skade af at vokse op i Kenya. Tværtimod. :0)

Anmeld

9. april 2012

Anonym trådstarter

Tak for svarene , andre der har nogle råd ?

Anmeld

30. maj 2014

Andersen77

Hej

Jeg er egentlig interesseret i at høre, om du tog afsted eller ej, og i så fald om dette er noget du kan anbefale?

Overvejer nemlig selv at flytte til Tanzania i et stykke tid, men kan ikke finde ud af om det er en god idé med et lille barn?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlighilsen

Irina Andersen

Safaritanzania.dk

Anmeld

30. maj 2014

3rollinger

Andersen77 skriver:

Hej

Jeg er egentlig interesseret i at høre, om du tog afsted eller ej, og i så fald om dette er noget du kan anbefale?

Overvejer nemlig selv at flytte til Tanzania i et stykke tid, men kan ikke finde ud af om det er en god idé med et lille barn?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlighilsen

Irina Andersen

Safaritanzania.dk

Hejsa

Nu ved jeg ikke hvor "lille" dit barn er. Men har en gammel kollega som for et aar siden flyttede til Kenya med sin dreng paa 4 aar. Og som hun skrev den anden dag, naar det blev lidt haardt (hun har aabnet en camp) saa skulle hun bare kigge paa sin soen og se hvor meget han noed den fridom og det at se elefanter og giraffer der gaar forbi din hoveddoer (de bor i Masai Mara) og saa forstod hun hvorfor de havde gjort det.

Det kan nok vaere svaert som en dansker at bo i et afrikansk land med et spaedbarn (hvis din barn er saa lille). Man skal vaere gjort af et specielt stof, for vi er jo godt vant i Danmark. Men det kan sagtens lade sig goere. Og vil tror det er det samme med Tanzania.

Igen, jeg ved ikke praecist med Tanzania, men i Kenya er malaria jo stort set ikke eksisterende med mindre man er ved Lake Victoria.

Hvis du har muligheden ville jeg sgu tage afsted. Det er en oplevelse for livet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.