vi har selv fået komentare for vores valg... vi har nemlig også valgt kirken fra... både til vores bryllup om et par måneder og når vores lille pige skal havde sit navn senere på året 
vi har den holdning at ingen af os tror på gud og jesus og alt der høre med... og hvis vores barn tror på det er det helt i orden... hvis hun vil konfiermeres eller giftes i kirke så må hun jo blive døbt inden... men så er det hendes valg...
jeg har selv gået i klasse med 2 der ikke var døbt... og kan slet ikke se hvordan det skulle være en bedre grund til at blive moppet?? måske for 50 år siden... men i dag er der så mange trosretninger i de danske folkeskoler at det jo langt fra er alle der er døbt som det jo var en gang...
hver gang vi får komentare svare jeg... jamen hvis mit barn skal døbes i den kristne tro, skal det også indviges i den muslimske og omskæres som i den jødiske og så må vi også lige finde ud af hvad hinduer og budister gør med deres børn... for det skal hun da også... vi kan da ikke gøre forskel og indvige hende i en tro vi IKKE tror på uden også at indvige hende i alle de andre vi HELLER IKKE tror på...
jeg meldte ud til en veninde der sagde at hun ikke kom til hverken bryllup eller navngivning hvis ik det var i kirke... at så måtte hun jo blive væk... og hvis ikke hun stoppede på alt det negative skulle hun ikke forvente en invitation.... det var ligesom en øjen åbner for hende
og har intet ondt om vores valg hørt fra hende siden...
Anmeld