Dåb / Navngivning familiedrama

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

997 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. april 2012

Anonym trådstarter

Vi er ikke kristne og derfor har vi valgt at vores barn skal navngives ..!

Vi har lige fået afvide af noget familie som (åbenbart) syntes at vi gør noget helt hen i skoven. For alt det der kirkegøgl er jo en dansk tradition..Ja og? Det er jo synd for vores barn hvis han vil være kristen når han selv kan bestemme osv. Eh nå? Han vil blive mobbet fordi han ikke er døbt. Så tager vi den derfra?

Hvad hvis han vil giftes i en kirke en dag? Ja så må han sgu bli kristen og bli gift der? Det skal være hans beslutning ikke vores! Vi kan bare ikk se os selv gå op af kirkegulvet og døbe vores barn ind i en tro vi ikke tror på..!

Det blev det helt store familiedrama i en elendig påskemiddag. Det er faktisk kommet så vidt at jeg overvejer at lade være med at invitere dem. For hvorfor sgu vi. Det er jo en IKKE KRISTEN fest for et barn der IKKE er blevet døbt!!!.Åh nej da! 

Total drama. Som amning Vs flaske som jeg også har fået brok om! Det er ens eget valg! En god mor sidder ikke i brysterne og en god mor & far sidder ikke i en bestemt tro!

Lortefamilie..

Ville lige ha luft! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Vi har lige fået afvide af noget familie som (åbenbart) syntes at vi gør noget helt hen i skoven. For alt det der kirkegøgl er jo en dansk tradition..Ja og? Det er jo synd for vores barn hvis han vil være kristen når han selv kan bestemme osv. Eh nå? Han vil blive mobbet fordi han ikke er døbt. Så tager vi den derfra?

Hvad hvis han vil giftes i en kirke en dag? Ja så må han sgu bli kristen og bli gift der? Det skal være hans beslutning ikke vores! Vi kan bare ikk se os selv gå op af kirkegulvet og døbe vores barn ind i en tro vi ikke tror på..!

Det blev det helt store familiedrama i en elendig påskemiddag. Det er faktisk kommet så vidt at jeg overvejer at lade være med at invitere dem. For hvorfor sgu vi. Det er jo en IKKE KRISTEN fest for et barn der IKKE er blevet døbt!!!.Åh nej da! 

Total drama. Som amning Vs flaske som jeg også har fået brok om! Det er ens eget valg! En god mor sidder ikke i brysterne og en god mor & far sidder ikke i en bestemt tro!

Lortefamilie..

Ville lige ha luft! 

jeg synes det er rigtig flot af jer at vælge ikke at døbe jeres barn ind i en tro i ikke tror på, bare fordi det er en tradition! - så jeg synes i skal igonere deres negative indstilling og fortsætte med at gøre som hele tiden planlagt

Anmeld

8. april 2012

Kløver

Vi har selv valgt dåb af flere årsager, men kan ikke se problemet i at folk vælger navngivning. Har aldrig hørt nogle blive mobbet i forbindelse med dåb, gik i klasse med en pige som ikke var døbt og valgte at blive konfirmeret. Og ang det andet, god vending, jeg ser bestemt ikke mig selv som ringere mor, tværtimod, måtte opgive amning efter 3 mdr, var for opslidende og kunne give meget mere da det blev ren flaske.
Gør hvad i føler for, og få en fantastisk navngivning

Anmeld

8. april 2012

Kay

vi har selv fået komentare for vores valg... vi har nemlig også valgt kirken fra... både til vores bryllup om et par måneder og når vores lille pige skal havde sit navn senere på året

vi har den holdning at ingen af os tror på gud og jesus og alt der høre med... og hvis vores barn tror på det er det helt i orden... hvis hun vil konfiermeres eller giftes i kirke så må hun jo blive døbt inden... men så er det hendes valg...

jeg har selv gået i klasse med 2 der ikke var døbt... og kan slet ikke se hvordan det skulle være en bedre grund til at blive moppet?? måske for 50 år siden... men i dag er der så mange trosretninger i de danske folkeskoler at det jo langt fra er alle der er døbt som det jo var en gang...

hver gang vi får komentare svare jeg... jamen hvis mit barn skal døbes i den kristne tro, skal det også indviges i den muslimske og omskæres som i den jødiske og så må vi også lige finde ud af hvad hinduer og budister gør med deres børn... for det skal hun da også... vi kan da ikke gøre forskel og indvige hende i en tro vi IKKE tror på uden også at indvige hende i alle de andre vi HELLER IKKE tror på...

jeg meldte ud til en veninde der sagde at hun ikke kom til hverken bryllup eller navngivning hvis ik det var i kirke... at så måtte hun jo blive væk... og hvis ikke hun stoppede på alt det negative skulle hun ikke forvente en invitation.... det var ligesom en øjen åbner for hende og har intet ondt om vores valg hørt fra hende siden...

Anmeld

8. april 2012

Ellie79

Anonym skriver:

Lortefamilie..

Ville lige ha luft! 

Vores unger er heller ikke døbt, synes da det er en sød tradition, men helt ærligt min mand og jeg tror ikke, færdes ikke i kirken. Den anden dag spurgte vores datter på 5 år hvorfor det hedder påske og efter en lang snak, kunne vi stykke det lidt sammen, men helt ærligt vi ved det ikke rigtigt. I min verden siger du som forælre ja til at opdrage dit barn i den kristne tro, og kan man ikke stå inden for det synes jeg det er noget pjat at døbe, nå min mening.

I min familie var det kun svigermor der havde et problem med navngivning. Da jeg gik til hendes var det fordi hun synes det var pinligt vi ikke søbte vores barn. Sagde at det ikke var vores problem og at det var hendes egen skyld da hun jo tydeligvis ikke havde opdraget sin søn i den krisne tro siden han valgte den fra. Siden har hun ALDRIG nævnt det.

Jeg tror virkelig ikke børn mobber fordi andre ikke er døbt, der er da så mange andre ting de kan ramme på hvis de virkelig vil mobbe. Men jeg håber min datter tager den rigtig beslutnig for hende en dag og den bakker jeg 100% op.

Anja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.